Beyaz Şehir Arequipa'nın Karanlık Yüzü: Santa Catalina Manastırı

Santa Catalina Manastırı, Peru ülkesinin Arequipa şehrinde bulunmaktadır.

Çok büyük bir manastır olup oranın rehberi eşliğinde gezimize başladık. İlk olarak bizi görüşme odalarına götürdüler. Burası parmaklıkla çevrili olup fazla görüştürmenin olmadığı bir yer idi.

Burası aslında 12-16 yaş arasındaki evlenememiş, evde kalmış kız çocuklarının toplandığı yer. Ailelerine yük olmasın diye para ile beraber bu kız çocuklarını buraya koyuyorlardı. Burada başka erkek ile görüşmek katiyen yasaktı. Sadece aile uygun birini bulursa kızlarını bu manastırdan alabilirlerdi.

Odalarını gördük; yatak, dolap ve masadan oluşuyordu. Her bölümde bir avlu ve çevresinde odalar vardı.

Kızlar eğitimlerini burada alıyordu ve dışarısı ile kesinlikle irtibatları yoktu, en fazla 45 yaşına kadar yaşayıp burada ölüyorlardı.

Daha sonra bu manastırın içindeki 2 sokaktan oluşan mahalleyi gördük.

Zengin kız çocukları maddi olarak ailenin desteği ile kendi evlerinde bu mahallede yaşarlardı. Maddi özgürlüğü olmayan ise onların kölesi olup yukardaki tavan arasında kalırdı.

Bu mahallede bir de duvar içine monte edilmiş mezarlık vardı.

Kısacası Arequipa şehri, "beyaz şehir" olarak biliniyor fakat barası da şehrin karanlık yüzü...

Unutmadan söyleyim; bu manastırı kuran kişi ise dul bir kadınmış.