Hayal Gibi Bir Yer: Salar de Uyuni

Benim hayalimdeki yer idi Salar De Uyuni..

Gezimizin 12. gününde Salar de Uyuni tuz gölüne geldik.

Burası dünyanın en büyük tuz göllerinden birisi. Bolivya'nın güneybatısında yer almaktadır. Okyanus suyunun çekilmesi ile oluşmuş.

Gündüz, ışıldayan aydınlığı; geceleri, sert ayazı ile daha çok sert buz tutmuş bir göle benzer. Ancak yüründüğünde ayakların altında gıcırdayan buz değil kaba tuz kristalleridir.

Buraya tuz çölü diyen de var. Ama İspanyolca da "uyuni" göl demek. Uçsuz bucaksız bir tuz gölü. Su yok, devasal bir tuz yatağındayız.

Bulutları tutabilecek kadar yakınız. Hatırlatayım rakım 4200 metre. Ah buraya gelene kadar turumuzda ne oksijen alanlar oldu. Tur deyince yaşlı grubu sanmayın, 35 yaşındaki genç kadın bile fenalık geçirdi, oksijen aldı.

Türk bayrağımız ile fotoğraflar çekildik, atladık, zıpladık, göz yanılsamalı çekimler bile yaptık, ayakkabıya da tırmandık, insanları ezdik bile.

Sonunda ise bonus olarak, tuz otelinde kaldık her yer tuz idi. Yatağımızdan, restoranda oturduğumuz masaya kadar...