ESKİŞEHİR'DE BALMUMU HEYKELLER MÜZESİ

290712 Mar 2016Gezi Notu
varol gezivarol geziBronz Yazar12 Mar 201629070 Yorum

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı, Prof.Dr. Yılmaz Büyükerşen’in, Eskişehir’e, kazandırdığı ve dünyanın pek çok ülkesinde bulunan Madam Tussauds Müzesi’nin Türkiye’deki ilk örneği. Tarihi kişilerle, yerli ve yabancı 160 ünlünün heykelinin tamamı, bizzat Yılmaz Büyükerşen tarafından yapılıp; Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’ne bağışlanmıştır. En can alıcı nokta ise müze gelirlerinin, bağış şartı gereğince kız çocukları ile engelli çocukların eğitimi için kullanılması.

Eskişehir

Müze 19 Mayıs 2013 tarihinde, benim de çocukluğumun geçtiği, Eskişehir’in en ünlü ve turistik noktalarından biri olan Odunpazarı Evleri’nin bulunduğu bölgede, diğer gezilecek bir müze olan Çağdaş Cam Sanatları Müzesi’nin yanında bulunmaktadır.

Eskişehir-1

Müze, 5 Salondan oluşmakta. Salon A’da; Atatürk ve Silah Arkadaşları, Atatürk ve Ailesi, Osmanlı (Ünlü Padişahlar), Kurtuluş Savaşı ve Eskişehir, Atatürk ve Devrimleri, Cumhuriyet ve Cumhurbaşkanları ile ilgili heykeller bulunmakta (buradaki tüm heykeller camekanlı bölümlerin arkasında), Salon B’de ise havacılık ve demiryolu, basın-yayın, sinema-tv, spor, tiyatro, sanayi, dünya liderleri ve bilimle ilgili heykeller bulunmakta (Bu bölümde sevdiğiniz “Barış Manço, Adile Naşit, Kemal Sunal, Şener Şen, Albert Einstein, Aşık Veysel vb.” bir sanatçı ya da ünlünün heykeli ile fotoğraf çektirmek istemeniz oldukça normal).

Eskişehir şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Turunc Eskisehir Hotel, Termal konuk evi, Porsuk Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Arwen Premium Residence, Grand Park Apart gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hosteleski Hostel, Bulvar Hostel, My Home Kiz Aparti tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Eskişehir aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Eskişehir-2

Salon C’de tarihi karakterler (Frig, Bizans, Selçuklu dönemleri, Seyyid Battal Gazi, Yunus Emre ve Nasreddin Hoca heykeli bulunmakta). A, B, C salonlarında flaşsız olarak fotoğraf çekmek mümkün. Salon D’de ise demokrasi (Adnan Menderes, Recep Tayyip Erdoğan, Kemal Kılıçdaroğlu, Turgut Özal, Necmettin Erbakan’ın heykelleri mevcut). Burada fotoğraf çekmek yasak! Fotoğrafçıya çektirdiklerinizi satın alabiliyorsunuz. Son Salon E’de ise eğitim, anılar ve ödüller (Dünden Bugüne Eğitim Kenti Eskişehir, Çifteler Köy Enstitüsü, Yılmaz Büyükerşen’in heykelleri, aldığı ödüller ve hediyelik eşya dükkanı) bulunmaktadır.

Eskişehir-3

Amsterdam’da, Haziran 2008’de . Madame Tussauds Müzesi'ni gördükten sonra buna benzer ve Türkler/Türk Tarihi ile ilgili balmumu heykeller müzesinin Eskişehir’de açılması ve Eskişehirli olarak ayrıca şahsıma gurur vermektedir!

Eskişehir-4

Balmumu Heykeller ve Müze Hakkında

Balmumu, canlı görünümlü heykeller yapmaya son derece uygun bir malzeme. Balmumundan yapılmış heykellerden oluşan ilk müze, Londra’da 1835 yılında açılan Madame Tussauds Müzesi.

Eskişehir-5

Müze Giriş Ücreti: Tam Bilet 5 TL, İndirimli (Öğrenci) 2 TL
Ziyaret Saatleri: Pazartesi günleri hariç her gün 10:00-12:00 / 14:00-17:00 saatleri arasında!