KABİLE YAŞAMI İLE TANIŞMA – LESEDİ PARKI, JOHANNESBURG

Lesedi Parkı'na girişte bizi Debeli kabilesi karşıladı. Bize geleneksel yiyecekleri olan haşlanmış mısır ikram ettiler. Zehirli olmadığını kanıtlamak için de önce boynu ve bacakları demir bilezikli yerel kıyafetli anneannelerine yedirdiler. Sonra bize sundular.

Johannesburg

Lesedi Parkında Debeli kabilesinin ikramını aldıktan sonra Zulu kabilesinin bölümüne geçtik. Zulu kabilesinde 25 kişi yaşıyor. Üzeri sazlık yuvarlak olarak inşa edilmiş evlerde yaşıyorlar. 25 kişi için ortak kullandıkları tek bir mutfak var. Evlilik törenlerinde erkek tarafı 11 tane buzağı kesiyor. Evli kadınlar ise başlarının üzerinde çömlek taşıyorlar.
Johannesburg-1

Lesedi Parkında buradan da Soto kabilesini ziyaret ediyoruz. Soto kabilesi ve Zulu kabilesinin yaşam tarzları birbirine çok benziyor. Zaten aralarında yaptıkları evlilikler ile birbirlerine karışmışlar. Erkekler sağ, kadınlar sol elleri ile tütün içiyorlar. Kadınların tütün içtikleri çubuklar daha uzun, çünkü sırtlarında çocuk taşıyorlar. Duman çocuğa zarar vermesin diye daha uzun çubukları kullanıyorlar. Bu kabilede erkekler birden fazla kadınla evlenebiliyorlar. Ama kadınlar bu durumda şikayetçi değil, aksine memnunlarmış. Çünkü kendilerine düşen iş yükünün hafiflediğini düşünüyorlar.
Johannesburg-2

Johannesburg bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Lesedi Parkında Kabile ziyaretlerimizin ardından dans gösterisini izliyoruz. Gösteride yer alan kabilenin ufak bireyleri çok şeker.
Johannesburg-3

Şovdan sonra Lesedi Parkının restoranında impala ve timsah eti gibi birçok eti tatma şansınız var. Ziyaretiniz sırasında tercih edebileceğiniz oteller; Claires of Sandton Luxury Guest House ve ya Over The Moon Guesthouse olabilir.

Johannesburg şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz The Sanctuary, Royce Residence Bryanston, House 9 8th Avenue güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Bella b’s, Morningside, Sandton: Executive Suite, Whispering Trees. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Villa Lugano Guesthouse, 59 On True North Guest, Hallmark House gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Sleek Hostel, Houghton Residence, Brixton Residence tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Johannesburg aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım. Otuz yıl boyunca Göz Hastalıkları uzmanı olarak Sinop’ta görev yaptıktan sonra emekli oldum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım. Çalıştığım süre içerisinde dünyayı gezmek,...