KANARYA ADALARI’NIN BAŞKENTİ: SANTA CRUZ DE TENERİFE

784327 Oca 2015Gezi Notu
H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar27 Oca 201578430 Yorum

15 dakikalık bir sürüşten sonra cıvıl cıvıl bir yere geliyoruz. Şimdi sezon sonu olduğundan dükkanlar biraz sakin ama yazın adaya 5 milyon turist geldiğini düşünürseniz, buraların yaz halini düşünemiyorum. İspanyol toprağı olmasına rağmen  burası Avrupa Birliği dışında olduğundan tax free bir bölge. Vergisiz tütün, içki ve parfümleri bir görelim bakalım. Ama hanımlar durur mu hiç. Tabii ya gemideki tavsiyeyi unutmamışlar, hemen parfüm dükkanlarını ziyaret ettik. Eyvah dedim fiyatları görünce! Bu kadar ucuz ise bu orijinal parfümler, acaba kaçar tane ile çıkacağız buradan. 5’er tane ile çıktık bu parfümeriden Fiyatları merak mı ettiniz? Hemen söyleyeyim, 26 ile 50 € arası (100 ml).

Kanarya Adaları

Kanarya Adaları-1

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Size bu pozu sahilde molamız esnasında veriyorum. Bu sırada yanımıza yine meşhur papağan cenneti ve tropik hayvanların olduğu Loro Park’a giden mini tren yanaşıyor ama zamanımız buraya gitmeye müsait olmadığından, bu parkı ziyaretimizi bir dahaki sefere bırakıyorum.

Kanarya Adaları-2

Kanarya Adaları-3

Kanarya Adaları-4

Zira daha gemimizin bulunduğu baş şehri gezeceğiz .

1 saatlik mola da bitti. 3 €’luk serinletici taze tropik meyve sularımızı içtik ve geri dönüşe geçtik. 20 dakikalık bir yolculuktan sonra yine başladığımız noktadayız. Otobüs terminalinin yanında şöförümüze bizi bırakmasını istiyoruz ve işte objektifimize mimari ile meşhur konser salonu ve  müze binası takılıyor.  Hemen arkamızda da bu adanın hatta İspanya’nın en büyük mağazası El Corte Ingles’ı görüyoruz.

Kanarya Adaları-5

Kanarya Adaları-6

Biraz daha şehir içersine dalıyoruz ve koklaya koklaya şehrin güzelliklerini keşfetmeye çalışıyorum. İşte önüme beklediğim yer, La Recova Mercado, yani Tenerife pazarı-çarşısı çıkıyor. Modern ve yeni bir yapı. İçersinde küçük küçük dükkanlar ve çiçekçisinden, tapaz barlarına,meyve sebze satıcılarından, kasap ve içki satış büfelerine kadar, bir çok da restoranın bulunduğu yeme içme pazarı. Ama Heyhat kapalı. Akşam 17.00’den sonra açılıyormuş. İn cin top atıyor. Heyecanım kursağımda kaldı. Muhakkak buraya bir daha gelmeliyim. Fotoğrafları ile siz de yetinebilirsiniz ama Tenerife’ye mutlaka gelin ve burada birkaç gün kalın diyorum.

Kanarya Adaları-7

Kanarya Adaları-8

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

Kanarya Adaları-9

Arkadaşlarım artık yoruldular ve biz onları gemiye gönderdikten sonra yürümeye devam ediyoruz. İşte Santa Cruz de Tenerife şehrinin ana caddesine geldik. Artık biz de bir kafeye oturuyoruz ve hem internet hem de su, kahve molası esnasında ihtiyaçlar gideriliyor.

Kanarya Adaları-10

Kanarya Adaları-11

Kanarya Adaları-12

Tabii etraftaki papağan ve kuşlar da seyrediliyor. Toparlanıyoruz ve şimdi İspanyolların çok sevdiği, geceleri toplanıp çalıp söyledikleri ve içkilerini içtikleri parklardan birisine geliyoruz. İşte parkın ortasında çalgıcılar için ayrılan kamelya ve burası tropik bir ada olmasından dolayı parkın güzelliğini sizlere sunuyorum.

Kanarya Adaları-13

Kanarya Adaları-14

Kanarya Adaları-15

Güzellik deyince neyi kastettiğimi anlamışsınızdır herhalde!!!

Eveet gemiye doğru yöneliyoruz ve limana geldiğimizde servis otobüsünde biraz kuyruk olduğunu görüyoruz. Daha gemimizin kalkmasına 1 saat var ve bu yüzden rahatız. Etrafta dolaşıyoruz ve kuyrukta yolcularla biraz sohbet ediyoruz.

Kanarya Adaları-16

Kanarya Adaları-17

Sizlere bu seferimde de Tenerife Adası’nı, Cruisers (Cruise seyyahları) için anlatmaya çalıştım. Gemilerin yanaştıkları limanlarda genellikle 1 gün kaldıkları düşünülürse, maksimum yeri görmek ve tanımak ve minimum para harcayarak gezmek işte böyle bir şey oluyor. Adada bir dahaki gelişimizde Loro Park, botanik bahçeleri, El Teide Yanardağı’nı görmek ve Viento mağaralarına scuba diving yapmak niyetindeyim. Hepinize sevgilerimi sunuyorum.

H. Oğuz Esen
hoguzesen@gmail.com

Yazı dizisinin diğer yazıları:

Kanarya Adaları şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Tenerife: Kaplumbağalar ve Işınlarla Kayaking Turu ve Şnorkelle Dalma (39 €), Tenerife: Mount Teide Tam Gün Turu (62 €), Tenerife Balina ve Yunus İzleme ile 3 Saatlik Lüks Cruise (65 €), Tenerife: Lagün Dalış Aile Gezisi (30 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.