LİZBON’U KEŞİF

Lizbon’da 2. bölümümüzde; tramvaya bu kez ters yönden biniyoruz ve bakalım bizi nerelere götürecek...

Lizbon

İşte bu tabela size her şeyi anlatacaktır. Şimdi 12. yüzyıldan kalma Santa Maria Maior Kilisesi önümüze çıkıyor. İniyoruz.

Lizbon-1

Bakın fotoğraftaki tramvay raylarını görüyorsunuz değil mi? Her yeri böyle tramvay raylarını takip ederek gezmeye başladık. Sonrasında yine durakta beklerken küçük bir midibüs önümüzde duruyor ve bakıyoruz herkes biniyor, biz de biniyoruz. Nasıl olsa bedava günlük biletimiz var ya... Epey bir yokuş çıkıyoruz. Tabii ki tramvayın çıkamayacağı yerlere belediye, küçük otobüsler koymuş. Bir meydana geliyoruz ve herkesle birlikte iniyoruz. Haydaa bakın nereye geldik. Şehri tepeden, hele gemimizi tam profilden gören nefis bir manzara ile karşı karşıyayız. S. Vicente heykelinin bulunduğu Largo das Portas do Sol Meydanı’na geliyor ve seyir terasından sizlere bu fotoğrafları çekiyorum.

Lizbon şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Amazing apartment with the best location you can have @ the Sé Cathedral - Downtown/Alfama, The Charm of Lisbon, Beautiful Studio in Historic Alfama. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartamento Design District, Lisbon Spacious Apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Amalia Studios, ShortStayFlat Cute Bica Apartments, Belém Vintage tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Lizbon aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Lizbon-2

Lizbon-3

Lizbon-4

Şimdi şu Alfama bölgesinin üzerine yerleşmiş olan şu şaşalı sarayı görüyor musunuz? İşte bu şehirdeki sarayların ve efsanelerini sizlere detaylı anlatmam için epey bir sayfa harcamam gerekebilir. Ama sizler bunlarla ilgilenir misiniz bilemem. İlgilenenler için linki veriyorum. Detayları ve tüm istediğiniz sorulara cevapları bulacaksınız: http://www.lisbonlux.com/magazine/lisbons-10-most-beautiful-palaces/

Şimdi ne yapıyoruz. Yine tramvaya biniyor ve ters yöne gezimize devam ediyoruz. Biraz aşağıya inince, yine rayları bulunca, durağı da bulduysanız gideceğiniz yönde bekleyin bakalım kaç numara gelecek. Eveet işte geldi ve hoop...

Lizbon-5

Tıngır mıngır yine gidiyoruz. Çok keyifli. Epey zamandır hiç bu kadar uzun tramvay ile gezmemiştim. Hava da kararmaya başladı ama daha vaktimiz var. Gemimiz her nasılsa bu gece saat 21.00’de kalkacak. Yine ilk bindiğimiz meydana geldik. Bu sefer buraya yakın olduğunu tahmin ettiğim Sao Roque Kilisesi’ni görmek istiyorum. Oo diyeceksiniz ki kilise, katedral bu ne yahu. Hep ibadet mi edeceğiz, hep dua mı edeceğiz. Durun bakalım bu seferki başka. Dünyanın en zengin kilisesini arıyorum. Neee demeyin evet Portekizlilerin, keşifler zamanından Brezilya’da ele geçirdikleri altınları işte bu kiliseye gömmüşler ve bu kilisenin tüm ahşap süslemeleri altın kaplı ve birçok da freskleri altınmış. Görmeden olmaz. Üstelik burada dua etmenin faydası da olabilir, biraz ellerimi altına süreyim bari. Evet, işte hava kararsa da yağmur çiselese de bulacağız. Tabii ki sora sora buluyorum ve işte size bu sefer kilisenin içerisinden kendi gözümle gördüğüm ve fotoğrafladığım altınlar. Yupppii!!

Lizbon-6

Lizbon-7

Lizbon-8

Nasıl dediğim gibi miymiş? Tamam, haydi bakalım şimdi yine bir kahve molası ve Belem tatlısı yeme zamanı. Buraya gelirken, gözüme kestirdiğim bir yerel kafede bu turtayı denemek istiyorum. Bir de yolda kestane kebap yapıyorlardı. Dumanı üzerinde kestaneler burada un ile kaplı. Enteresan; düzinesi 2 €, yarım düzine külahta 1 €. Burası diğer Avrupa şehirlerine nazaran ucuz. Belem turtası da ucuz; 2 €.

Lizbon-9

Lizbon-10

Eveet akşam oldu ve hafiften de yağmur atıştırmaya başladı. Daha o kadar çok gezecek yer var ki… Şimdiye kadar şehrin en canlı ve otantik bölümü olan Baixa bölgesini dolaştık. Alfama bölgesini kuşbakışı tepesinden gördük. Burasının dar sokaklarına girip, o güzelim evlerinde kaybolmak ve bu eski bölgeyi koklamak istiyordum. Daha gemi ile geçtiğimiz Belem bölgesini gezmedik bile, ama giderken meşhur 16. yüzyıldan kalma Belem Tower’ın gece manzarasını sizler için fotoğrafladım.

Lizbon-11

15. yüzyılda inşa edilen Jeronimos Manastırı ile Vasco de Gama’nın mezarı ve anıtı da burada Belem bölgesinde.  Daha sonra 25 nisan köprüsü ile karşıya geçip İsa heykelini ve uzaktan Lizbon manzarasının doyumsuz keyfine varabilirdik. Bu tarafa gelmişken UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde bulunan şarap ve turtaları ile meşhur Azeitao kasabasına ve Arrabida Ulusal Parkı’na gidebilir, insanların vahşi doğayı nasıl korudukları görür, kuş çeşitliliği karşısında hayran kalabilirdik. Evet bunların hepsini gelecek seferimizde, Lizbon’a özel yapacağımız seferimizde ziyaret edecek ve sizler için 3. kısım Lizbon anıları olarak anlatacağım.

Gemimize dönme vakti geldi. Yağmur da yağıyor ne yapacağız. Tabii ki yürüyeceğiz. Gece manzaraları ile kendimi ve sizleri doyurmak istiyorum. Aman Allahım o da ne! Bir meyhaneler sokağına geldik. Küçük küçük 6-7 masalık restoranlarda bazılarının da kapı önlerinde küçücük mangallar görüyorum. Mangalda bizim mercan balıkları ızgara olmak için hazır bekliyorlar.İçeride masada yaşlı bir çift, bir şişe Porto şarabı açılmış ve hafif bir sohbetteler. Birbirlerine bakıyorlar. Çok konuşacak şeyleri kalmamış ama kadehteki yıllanmış şarap her şeyi anlatıyor. O şarabın rengini ta buradan ben de görüyorum ve içersinde kayboluyorum. Dur, tereddütteyim, girsek mi acaba? Saate bak Oğuz, eyvah az vakit var. Ne yapsak ki bir balığa bakıyorum, bir yaşlı çifte, bir deeee şaraba… Evet karar verdim. Gemiye dönüyoruz. Yandaki bakkaldan 2 şişe Porto şarabı alıyoruz. Gemimizde bu akşam yaşlı bir çiftin masasına gidip, şarabı açıp, sohbet edeceğiz. Ama bir dahaki sefere bu meyhanedeyim.

Sevgi ile kalın benim cruise dostlarım…

H. Oğuz Esen
hoguzesen@gmail.com

Yazı dizisinin diğer yazıları:

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...