Barselona Gezisi İçin Gerekli Bilgiler

​Barselona gezinizden en iyi şekilde faydalanmanız için size kendi gezimden gerekli bilgiler vereceğim.

Barselona’dan kısaca bahsetmek gerekirse İspanya’nın en önemli şehirlerinden biri olan Barselona Katalan özerk idaresinin başkentidir. (Katalanların bu şehir ve çevre şehirler üzerindeki yıllrca sürdürdükleri hakimiyeti hakkında detaylı bilgi almak için Katalonya Tarihi Müzesini ziyaret edebilirsiniz.)

Mimari ve şehir planlaması açısından 1900 yıllarda şekillenen Barselona, 1992 olimpiyatlarına evsahipliği yapması sebebiyle önemli bir kentsel dönüşüm geçirerek son halini almıştır.

Barselona ve mimari denilince akla her ne kadar Antoni Gaudi gelse de Gaudi’nin Barselona’ya kattıkları haricinde, kentin kimliği ve mimari estetiğiyle son derece uyumlu birlikteliği birçok Avrupa şehrinden onu farklı kılıyor.

Gaudi’nin bu şehre kattıklarına gelirsek, Gaudi bizlere yaratıcılığın sınırlarının olmadığını anlatıyor, hayal gücünün sadece çocukların dünyasına ait olmadığını, estetiğin ve güzel sanatlara ait eserlerin sadece müzelerde sergilenmemesi, halka açık alanlarda da var olması gerektiğini anlatıyor.

Gezerken bir açıdan Gaudi’nin bu eserleri gerçekleştirirken (hayal gücünü gerçeğe dönüştürmeye çalışırken) ne kadar şanslı olduğunu düşünebilirsiniz, fakat bu doğru değil. Gaudi, eserlerini kabul ettirmek ve onları meydana getirmek için türlü finansal zorluklar ve hayal kırıklıkları yaşadı, ama bir şekilde inatçılığı ve kendine inancı ve ona inanlar sayesinde başarılı oldu. Gaudi’nin başarılarının arkasındaki en önemli isimlerden biri onun sanatına güvenen ve onu sonuna kadar destekleyen Guell ailesi’dir.

Konaklama olarak bakacaksak Barselona otelleri bir hayli pahalıdır fakat doğru bir araştırmayla bütçenize uygun bir otel seçebilirsiniz.

Casa Battlo- Antoni Gaudi

Gaudi’nin bu eserleri ortaya koyabilmesini sağlayan Guell ailesi, Gaudi’nin bugün başarısını sadece Barselona’da değil, tüm dünyada kanıtlamasına, Barselona’yı bir sanat eserine dönüştürmesine katkı sağlamıştır. Bu gezimde şehirlere hayata veren sanatçılar kadar bu sanatçıları destekleyen böyle ailelerin varolmasının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hissettim.

Gezimle ilgili detaylara geçecek olursam, eğer Barselona’da çok az zamanda çok fazla şey yapmak istiyorsanız planlı olmanız gerekiyor. Benim sadece üç günüm vardı ve üç gün içerisinde dolu dolu vakit geçirmeme rağmen, planlarım dışında gelişen bazı olaylar yüzünden aslında yapmak istediklerimi tam gerçekleştiremedim.

Öncelikle Barselona büyük bir şehir, yürüyerek gezemeyeceğiniz kadar büyük, bu yüzden hop on hop off otobüsleriyle gezmenizi tavsiye ederim. İlk günden yapacağınız şey bu sighseeing turlarından birini satın almak olmalı. Biz Türkçe rehberli olan iki günlük Barcelona Bus Turistic turu satın aldık. Yaklaşık 38 euro gibi bir para ödedik (internetten alırsanız %10 indirimlidir) bu para size başta gereksiz gelebilir, ama eğer yapmak istediğiniz çok şey varsa ve zamanınızı boşa harcamak istemiyorsanız, her yere taksi kullanacak kadar paranız yoksa, bu otobüs turlarını satın almanız çok önemli. Çünkü bir kere bu turu satın aldığınızda bu otobüslerle bir cazibe merkezinden diğerine sanki taksi kullanır gibi çok kısa ve kolayca ulaşım sağlıyorsunuz. Ayrıca duraklarda fazla beklemenize gerek yok bu otobüslerden biri her 5 dakikada bir geliyor. Ayrıca Barselona’da metro hattı gerçeği var; metro ile gezecekseniz bilmeniz gereken husus, metro duraklarında havalandırma yok, içlerisi çok sıcak, havasız ve bakımsız, haritaya bakarak bir girişten kolaylıkla başka bir hatta ulaşabileceğinizi düşünebilirsiniz fakat bazen bu durum metronun içinde çok fazla yürümenize sebep olabilir, aktarma sizin için uzun süreçli ve sıkıntılı olabilir.

Otobüslerin 3 hattı var. Kırmızı, mavi ve yeşil. Biz Barselona’da deniz sefası yapmak istemediğimizden kırmızı ve mavi hatlarda gezindik. Kırmızı hat şehrin ana merkezinde dolaşıyor, mavi hat ise biraz daha kuzeye gidip sizi uzak yerlerdeki cazibe merkezlerine götürüyor. Biz ilk önce kırmızı hatla bir tur attık, nerelere gitmek istediğimizi karar verdik, daha sonra mavi hatta geçerek oralarda neler yapabileceğimizi keşfettik.

Şimdi size tatilinizi planlarken nelere dikkat etmeniz gerektiğini maddeleyeceğim.

▪    Picasso Müzesi yoğunluk sebebiyle biraz nazlı çalışıyor. Mesela gece 7’e kadar açık olmasına rağmen gittiğinizde “bugünki bilet satışı bitti yarın da kapalıyız” şeklinde süprizlerle sizi geri döndürebilirler ve siz Barselona’dan Picasso Müzesini görmeden ayrılabilirsiniz, bu sebeple olmazsa olmazlarınız arasında bu müzeyi görmek varsa ilk fırsatta gidip biletinizi alınız. Hatta online olarak alınız, sıkıntı yaşamayınız.    ▪    Park Guell de aynı şekilde randevu ile çalışıyor, gittiğiniz an “şu an bilet alıp 5 saat sonra giriş yapabiliyorsunuz” şeklinde bir yaptırımla karşılaşabilirsiniz, bu yüzden buraya da ya erken gelip bekleyin, ya da biletinizi alıp o saatte orada olun.
    ▪    Pazar günleri belli başlı müzeler ücretsiz gezilebiliyor ve eğer Barselona’da birden fazla müze görmek istiyor ve hesaplı olamak da istiyorsanız en azından 1-2 tanesini pazar gününe denk getirebilirsiniz, fakat müzelerin pazar günü 2 veya 2 buçuğa kadar açık olduğu gerçeğini de bir kenara not edin.
    ▪    Eğer Dali Müzesi’ni görmek istiyorsanız bu müzenin Barselona’nın dışında neredeyse yarım günlük bir plan olduğunu unutmayın.
    ▪    Gaudi’nin eserlerine girişlerin biraz pahalı olduğunu not edin. Park Guell’in girişi diğerlerine göre biraz daha uygun: 8 euro, fakat diğer eseleri 15-25 euro arasında değişiyor, eğer bu yapılar sizin için olmazsa olmazlardansa biletlerinizi internetten almanızı hem kuyruk beklememek için hem de biraz daha indirimli olması açısından yararlı olacağını belirtmek isterim.
    ▪    Tapas yemek istiyorsanız, en doğru adreslerden biri Tapa Tapa, küçük bir indirim istiyorsanız da sightseeing turun size hediye ettiği discount book’a bir göz atabilirsiniz.

Joan Miro Parkı

- Katalonya Tarihi Müzesi
- Katalonya Sanat Tarihi Müzesi- Joan Miro Vakfı

Casa Mila- Antoni Gaudi

Las Rambles caddesi görülmesi gereken yerlerden biri olarak ısrarla öneriliyor, İstiklal Caddesi benzeri, esnaf lokantalarının hakim olduğu hediyelik eşyacıların yan yana dizildiği 1,5 km uzunluğunda bir cadde, fakat çok fazla bir şey beklemeyin, hem çok kalabalık hem de yozlaşmış bir cadde. Bunun yerine Barcelona’nın ruhunu yansıtan Gracia’da vakit geçirebilirsiniz. Size önerdiğim Tapa Tapa da bu caddede yer alıyor, Les Rambles caddesindeki tapascılardan ücret olarak aralarında fazla fark yok, aksine temiz ve düzgün bir yerde yemek yediğinizi hissedebilirsiniz. Aynı zamanda Gracia caddesi Gaudi eserlerinin birçoğunun yer aldığı bir cadde. Barselona’dan hatıra güzel hediyelikler satın almak istiyorsanız buradan satın alabilirsiniz, tasarım ürünlerinin yer aldığı güzel dükkanlar var. Gracia haricinde Bari Gotik’te vakit geçirebilirsiniz. Bari Gotik’te birçok müze sizi bekliyor, ayrıca Katedral’i ziyaret edebilirsiniz. Bu katedrali ziyaret etmek için biraz daha derli toplu giyinmelisiniz çünkü sizi içeride bir sürpriz bekliyor. Geceleri gençlerin takıldığı birbirinden güzel barların olduğu Pl. Espanya bölgesinde Espanya Endüstriyel Park’ın çevresinde ara sokaklarda kaybolabilirsiniz.