BUDİZMİN KALBİNİN ATIĞI YER TAYLAND

128805 Mar 2017Gezi Notu
Aysel KarabakAysel KarabakBronz Yazar05 Mar 201712880 Yorum

Seyahatimizin başlangıcı olan Bangkok'a Dubai aktarmalı olarak geldik. RengarenK sokak ve renkli insanlar görmeyi hayal ettiğim şehir, tamamen gri ve renksiz buldum. Otelimizin Eski Şehir tarafında olduğu için sanırım sokaklar tamamen dökük ve grileşmişti ve çok fazla kötü koku vardı. Zaman zaman ağır yemek kokuları ile lağım kokuları birbirine karışıyor. Nehirlerinin rengi siyah ya da siyaha yakın. Ama hiç çöp yada pislik gözükmüyor. Dinsel öğretilerinin sonucu olarak insanların sinirleri alınmış gibi. Sürekli gülüyorlar. Trafik oldukça yoğun ancak hiç korna sesi yok ve herkes birbirine saygılı davranıyor. Kargaşa ya da itiş kakış yaşanmıyor. Satıcılarda teklif var ama ısrar yok. Barkotlu ürünler haricinde her ürün için pazarlık yapabiliyorsunuz. Fiyatı beğenmez iseniz siz fiyat söyleyin diyor ve yarıdan daha az fiyatla istediğinizi satın alabiliyorsunuz. Bazı satıcılar pazarlık konusuna biraz sıkılmış olsada çoğunluğu bu sistemi kabullenmiş görünüyor. Bangkok'un büyük kısmı çok çok fakir. Baraka ve su üstündeki döküntü evlerde yaşıyorlar. Sabahın erken saatlerinden itibaren sokak satıcıları kızarmış deniz ürünlerini gece yarısına kadar satmayı sürdürüyorlar. Çoğu evde mutfak olmadığı için insanlar sokaktan yemek yiyor.

Bangkok

Daha lüks kesim ise nehire yakın ve şehir merkezinde bulunmakta. Lüks markaların satıldığı büyük AVM'ler ve açık hava çarşılarının olduğu yerler daha güzel ürünler bulabilirsiniz. Hemen hemen her markanın taklidini bulabilirsiniz. O yüzden barkotlu olmayan yerlerden ürün alırken dikkat etmeniz gerekiyor.

Bangkok-1

Paramız orada 10 kat daha değerli olduğu için, Baht'tan attığınız bir "sıfır" size Türk Lirası değerini gösterecektir. Biraz fiyatlardan bahsedersek, yemeklerde deniz mahsülleri yerseniz 200-300 Baht'a karnınızı doyurabilirsiniz. 4 yıldızlı oteller 100 USD civarında. Ama Avrupa standartlarına göre yıldızlar pek aynı seviyede değil. Otellerde çalışanlarda yabancı dil çok az, kişisel olarak yardımcı olmak isteselerde beklentinizi maalesef karşılamıyor. Kahvaltıda tuzlu hiçbir şey yok. Minik krosanlar ile meyve yiyerek kahvaltınizi tamamlıyorsunuz. Şehirde gezmek için tuk tuk adı verilen 3 tekerlekli sadece üstü kapalı 3 kişinin taşınabildiği matorsikletleri kullanabilirsiniz. 300-400 Baht'a tüm gün şehir turu yapabilirsiniz. Sokak restoranlarında balık ürünlerini barbeküde pişirttirerek afiyetle yiyebilirsiniz. Aynı şeyi AVM'lerde bulunan restoranlarda da yapabilirsiniz. Seçtiğiniz deniz ürünleri gözünüzün önünde pişirilip servis yapıyorlar. Ya da marka fastfood'larda karnınızı doyurabilirsiniz. Tatlı bir şey yok. Sadece taze meyve ve meyve suları ile tatlı ihtiyacınızı giderebilirsiniz.

Bangkok-2

Gezip göreceğiniz yerler ise budaların bulunduğu tapınaklar. Tapınaklar oldukça farklı ve güzel. 20 bahta bu tapınakları gezebilirsiniz. Tabi  ayak masajı yaptırmayı da ihmal etmeyin. 200 Baht'a 1 saat (20 TL) masaj günün yorgunluğunu almak için mükemmel bir durum. Bir de şehir dışında bulunan yüzen pazar denen kısım var. Onada 1000 bahta taksi ile gittik. Gidiş 1 saat sürüyor. Orada tekne ile tur ve fil gezintisi 60 USD civarında. Ancak ben burasını hiç beğenmedim. Resimlerde gördüğünüz, kadınların rengarenk tropik meyvelerini sattığı kanoları ben göremedim. Dar kanallaarda kanodan biraz büyük teknelerle gezmek ve kanal kenarlarındaki dükkanları seyretmekten başka birşeyi yoktu. Yoğun talep nedeni ile oldukça şımarmış ve işi artık fazlaca paraya dökülmüş bir çark kurulmuş. Fil gezisi zevkten çok, filin üzerine oturmuş olmakdan dolayı bana işgence oldu.

Bangkok şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Chara Ville Serviced Apartment, Amaranta Suites, Chao Phraya River Front Villa. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Korbua House, Hansar Bangkok gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Witchuwan Apartel, August Residence, Max-One House tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bangkok aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bangkok-3

Bangkok'ta 4 gece kaldık ancak bence 2 gece yeterli olurmuş. Sonrasında Phuket'e uçtuk. Thai Hava Yolları ile 1 saatte Phuket'e vardık. Uçak fiyatı sezon olması nedeni ile (180 Usd) oldukça yüksekti. Phuket'ten otele yaklaşık 55 kilometrelik gidiş, 6 kişi olmamız nedeni ile minibüsle 1600 baht tuttu. Otelimiz Karon'daydı. Diğer ünlü olan Patong Plajı oldukça kalabalık. Bizim kaldığımız taraf ise daha nezih ve daha sakin olan bir bölge. Kaldığımız otel yine 4 yıldızlıydı ama yine beklentilerimizi karşılamadı. Günlük fiyatı 120 USD olmasına karşı Bangkok'ta yaşadığımız yabancı dil ve kahvaltı sorunu buradada vardı. Odalar güzel ama temizlik ehh işte... Kahvaltıda ise peynir bile yoktu. Ancak otel sahile cok yakindi. Phuketde 5 gün kaldık, ancak dışarıda ya balık yedik yada pizza. Ama deniz ve kum muhteşem. Sahilde 200 bahta 1 şemsiye ve 2 minder satın alarak tüm gününüzü geçirebilirsiniz. Karon plajinin bulundugu cadde kenarlari restoranlarla dolu. Baliginizin ile ilgili payarlik yaptiktan sonra mutlaka kagit üzerinde yazarak, o kagidi yemek sonuna kadar kadar muhafaya edn. Çünkü 500 Baht diye anlaştığınız balık için yemek sonunda, "hayır ben size 1.500 Baht demistim" diyebiliyorlar.

Bangkok-4

Tabi ki Phuket'te adaları gezmeyi ihmal etmeyin. Biz bir gün Phi Phi turuna ciktik. Adalar birbirinde uzakta olduğu için 1 günde çok fazla adayı gezmek akıl karı değil. Fiyatlar 1500-3000 Baht arasında değişiyor. Sabah 08:00'de otelinizden sizi servis alıyor ve 1 saatlik bir yolculuktan sonra hızlı botların bulunduğu alana getiriliyorsunuz. Oradanda yaklaşık 1 saat içinde minik adaların koylarında denize giriyorsunuz. Berrak deniz ve rengarenk balıkların arasında yüzmek inanılmaz bir keyif. Doğa muhteşem ve çok keyifli.

Bangkok-5

Ben genel olarak Tayland gezimizden memnun kaldım ancak beklentilerimin çok altında kaldı. Uzak Doğu'nun renkli kültürünü Tayland'da bulamadım. Fakirliğin kötü yüzü ülkede çok belirgin. Ama hoşgörü ve saygı kültürü oldukça gelişmiş. Tayland, korna sesinin olmadığı, yüksek sesle konuşulmayan, itiş kakışın olmadığı, herkese ve herşeye teşekkür eden ve gülen insanların olduğu ülke, benim içinse hayatım boyunca bir kere gidilmesi gereken yerler kategorisinde yerini almıştır.

Bangkok şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Bangkok: 2 Saatlik Shangri-La Horizon Akşam Yemeği Cruise (63.87 €), Bangkok: Onsen Deneyimi (16.7 €), Bangkok: Let's Relax Spa - Ekkamai Şubesi (15.54 €), Don Mueang Havaalanı: Bangkok'a veya Bangkok'a Özel Transfer (25.32 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.