KATALONYA BÖLGESİNİN MERKEZİ, BARSELONA

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör14 Nis 201171330 Yorum

İspanya’da toplam 17 özerk yönetim var. Ama bunların en önemlileri Bask, Katalonya ve Galisya. Katalonya ise içlerinde en milliyetçi olanı. Katalonya bölgesi sanki İspanya içinde farklı bir devlet gibi. İspanya toplam nüfusunun %15’i Katalan ve 1,6 milyonu da Barcelona’da yaşıyor. Diktatör Franco döneminde, kendi dillerini konuşmaları yasaklanmış. Bunun ardından milliyetçilik duyguları daha da kabarmış. “Nerelisiniz?” sorusuna asla “İspanyol’uz” cevabı alamıyorsunuz, “Katalan’ız” diyorlar.

Burası tamamen özerk bir bölge yani içişlerinde tamamen kendi kendini yönetiyor. Sadece dış işlerinde İspanya’ya bağımlı. O kadar ki Katalan bölgesinde okullarda İspanyolca bile okutulmuyor.
İspanyol Köyü denilen Poble Espanyol ise İspanya'nın değişik bölgelerinden mimari örneklerin birebir kopyalarının bulunduğu 1929 senesinde yapılmış yapay bir bölge ama kesinlikle görülmeye değer. Ortada da kermes alanı gibi bir alan kurmuşlar ve burada daha çok yerel ürünler satılıyor. Zeytin, turşu, peynir, şarap gibi ürünleri hem tadabilir hem de satın alabilirsiniz.

Barcelona ile birlikte tarihe geçmiş diğer bir isim ise Picasso. Avinyo caddesi adı verilen cadde karakteristik ve ilginç bir cadde olup adını Picasso’nun ünlü “Les Demoiselles d'Avignon” tablosundan almış. Picasso Müzesi ise ortaçağdan kalma daracık bir cadde olan Montcada caddesi’nde bulunuyor. Bu arada Dali’yi de tabii ki atlamamak lazım.

Deniz kenarındaki bölgeye ise Barceloneta ismi verilmiş. Bu bölgeden denize de girilebiliyor. Mar Bella plajı oldukça populer olan kumsallardan... Ama bu çok turistik olmayan plaja gittiğiniz de oldukça şaşırabilirsiniz çünkü bu plajda neredeyse herkes çıplak.

Kolomb Anıtına sırtınızı verdiğinizde sağda tersane ve denizcilik müzesini görebilirsiniz. Hemen karşısında ise Place del Portal de la Pau var. Buradan kırlangıç anlamına gelen “Golondrina” adını verdikleri çift katlı teknelere binerek Barselona limanı ve çevresini gezebilirsiniz. İsterseniz yarım saatlik kısa tur ya da 1,5 saatlik uzun tur alabiliyorsunuz. Hava da güzelse oldukça keyifli oluyor.
Hazır buraya kadar gelmişken Kolomb heykelinin sol tarafında kalan Yeni limana (Port Vell) giderek Avrupa’nın en büyük akvaryumlarından birisi olan L'aquarium Barcelona’yı ziyaret edebilirsiniz. Bu akvaryumda en hoş şey, dört bir yanınızın akvaryum ile çevrili olduğu tünelden geçmek.

Buradan doğruca Barcelona’nın en renkli yiyecek pazarı olan La Boqueria’ya uğrayabilirsiniz. Burada çok çeşitli tropik meyveler, envai çeşit balık ve deniz ürünlerini görebilirsiniz.Burada dikkatimi çeken şey tezgahlarda duran kişilerin çoğunun bayan olması çekmişti.

Plaça Reial, 1850’lerden kalma Barselona’nın en canlı meydanlarından biri. Bu meydandaki Neo-Klasik lambalar da yine Gaudi’nin tasarımı. Bu meydan Madrid’teki Plaza Mayoru andırıyor. Barselona kontlarının ikametgâh yeri olan Kraliyet Sarayının merdivenli kapısı da bu meydana bakıyor.

Buradan methini çok duyduğumuz Bari Gotic’e (Gotik Mahalle) gidiyoruz. Bu Gotik mahallenin dar sokaklarında dolaşırken kendinizi ortaçağda yaşıyor gibi hissedecek ve her sokakta farklı bir sürprizle karşılaşacaksınız.

Barcelona’yı gezmenin diğer bir yolu ise City Bus bileti alıp, burada belirlenen rotalar üzerinde ilerlemeniz. Nasıl olsa otobüse istediğiniz yerde inip binmeniz serbest.

Barcelona, ortaçağdan kalma havasıyla, çılgın mimari eserleri ile, Gaudi’si, Picasso’su, Miro’su ve Dali’si ile, geniş La Ramblas caddesi ile sizi bir şekilde büyüleyecek bir kent.

Barselona Turları

Büyük İspanya Türk Hava Yolları 7 Gece (879.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 2 Ağustos 2015,Pazar - 9 Ağustos 2015,Pazar
Büyük İspanya Türk Hava Yolları 7 Gece (849.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 22 Ağustos 2015,Cumartesi - 29 Ağustos 2015,Cumartesi
Valencia -Barcelona-Madrid Türk Hava Yolları ile 7 Gece (899.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 20 Eylül 2015,Pazar - 27 Eylül 2015,Pazar
Barcelona Türk Hava Yolları (Saw) 3 Gece (479.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 31 Temmuz 2015,Cuma - 3 Ağustos 2015,Pazartesi
DALİ NİN İSPANYA KÖYLERİ (1 196.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 18 Eylül 2015,Cuma

Barselona için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

28 Tem 2015
Galeri

Park Güell

Güell ailesinin soyluluk göstergesi için yapılan park, 1923 yılında halka açılmıştır. Burada bulunan yapıların çoğu, renkli seramik parçaları içeriyor. Buradaki büyük meydanda ise mozaik kaplı banklar bulunmakta, bu meydan birçok halk etkinliğine de ev sahipliği yapmış.

Fotoğraf: www.factoryhostels.com

Park Güell

Parkın girişinde ise kubbe şeklinde çatıları bulunan iki bina bizi karşılıyor. Birinde büyük enteresan bir kule bulunuyor. Buradan oldukça güzel fotoğraflar elde edebilirsiniz.

Fotoğraf: architectureandinteriordesign.wordpress.com

Picasso Müzesi

Barselona’nın en önemli müzelerinden olan Picasso Müzesi’nde, ünlü ressam Picasso’nun çalışmaları sergilenmektedir. Her ayın ilk Pazar günü ücretsiz olan müzeyi, gidilecekler yerler listenize eklemelisiniz.

Fotoğraf: free-stock-illustration.com

La Sagrada Familia

Modern mimarinin öncülerinden sayılan bu bazilika, Antoni Gaudi’nin hayatını kaybetmesi sonucu yarım kalmıştır. Yapımı hala süren eser halk arasında "bitmeyen kilise" olarak adlandırılmış. Kilisenin yapımına halkın yardımları ile devam edilmektedir.

Fotoğraf: en.wikipedia.org

La Sagrada Familia

Kilisenin yıllar boyunca bitirilememesinin sebebi halkın yardımlarıyla yapılıyor olması ve o dönemin karmaşık mimarisinin çözülme zorluğudur. Binaların çizim ve yapım yöntemlerini de günümüz teknolojisine uyarlamak oldukça zordur.

Fotoğraf: petapixel.com

Fotoğraf: www.factoryhostels.com

BANU DEMİR
Silver Yazar
25 Tem 2015

İSPANYA’NIN ST. TROPEZ’İ: SİTGES

Barcelona’ya daha önce iki kez gittiğimiz için bir daha yolumuz düşmez sanıyordum ama eşimin bir iş toplantısı Barcelona’nın bir sahil kasabasına ve bir de benim doğumgünüme denk gelince eşim “hadi” dedi. Ben de zaten seyahat denilince, hayat durduğu için dünden razıyım. Bir defasında Barcelona’dan motosiklet kiralayıp bütün sahili, Costa Brava’yı gezmiştik ama Sitges tam... daha fazla

21 Tem 2015

BARSELONA HAKKINDA PRATİK BİLGİLER

Merhaba bir öğrenci gözünden Barselona aslında harika ama bir o kadar da pahalı bir şehir. Size öncelikle kalacak yer konusunda bilgi vermek istiyorum. Tren garından çıkıp yaklaşık 20-25 dakika yürüdükten sonra rezervasyon yaptığım hostele ulaşıyorum. Bu kadar uzun sürmesinin sebebi merkezde olması. Kaldığım hostelın ismi After Hostel ve 2 geceliğine 14 Euro verdim ki bu... daha fazla

25 Haz 2015
29 May 2015

BARSELONA'DA TATİL

Uzun süredir yazmak istediğim ama yazamadığım Barcelona hakkında küçük bilgiler vereceğim. Barcelona tam bir sanat şehri. Mimarisi, yemekleri, kültürü... Katalonların şehri... İspanya'ya bir sürü tur firması turlar düzenliyor ve fiyatları çok yüksek. Eğer temel ihtiyaclarınızı götürecek kadar İngilizceniz var ise kesinlikle bireysel gitmenizi tavsiye ederim. Şehir gezilmesi... daha fazla

12 Nis 2015
06 Mar 2015

GAUDİ'NİN ŞEHRİ: BARSELONA

Hayat bozuk para gibidir. İstediğiniz kadar harcayabilirsiniz. Ama sadece bir kez. - "Cervantes" Merhaba, 2014 yazı gezi gözlemlerimi aktarmaya devam ediyorum. Paris'e ağustos akşamı serinliğinde veda edip, İspanya'ya doğru yolculuğumuza başladık. Yolculuk otobüsle yaklaşık 10 saat sürüyor. Gece aralıklarla verilen molalarda üşüdüğümü hatırlıyorum fakat sabah saatlerinde... daha fazla

29 Oca 2015

BARSELONA’DA MUTLAKA TADILMASI GEREKEN 10 LEZZET

Dünya gastronomisinde İspanya’nın; şeflerinin, Michelin yıldızlı restoranlarının, şarabının ve lokal yemeklerinin önemli bir yeri bulunmaktadır. Barselona bu anlamda İspanya’nın en öne çıkan şehirlerinden biridir. Barselona’ya gidenler ne yemeleri gerektiğini az çok duymuş olurlar ve bilerek giderler. Paella ve tapas gibi çok bilinen lezzetlerin yanı sıra az bilinen ama bir o... daha fazla

07 Oca 2015

GAUDI'NIN YAPTIĞI EN İYİ ŞEY: PARK GUELL

Park Güell bir proje. Eusebi Güell isimli bir Katalan 17 hektarlık bu alanı satın almış ve daha sonra da İngiliz stilinde tasarlanmış bir alana dönüştürmek istemiş. Bu alan içinde 50'den fazla da ev bulunacakmış. 1900 yılında Güell, park için Gaudi ile görüşmüş ve Gaudi 14 yıl boyunca bu alan için çalışmış ve ilginçtir ki proje bittiğinde 1 ev dahi satılamamış. Zaten alan 1918... daha fazla

11 Kas 2014

BİR MOZAİK ŞEHİR: BARSELONA

Ölümsüz olmak nedir sizce? Sonsuza dek yaşamak mı? Ayrıca bunu kaç kişi ister? Ancak adınızın bir şehir ile birlikte anılmasına ne dersiniz? Onun adı söylendiğinde sizin, sizinki söylendiğinde ise onun akla gelmesi kulağa ne hoş geliyor değil mi? Barselona ve Gaudi… Bu iki isim o kadar özdeşleşmiş ki Gaudi’siz bir Barselona’yı düşünebilmek çok zor. Ünlü mimar bu dünyadan... daha fazla

16 Eki 2014

09 Eki 2014
04 Eki 2014
22 Ağu 2014
14 Ağu 2014

DOLU DOLU BİR GEZİ: BARCELONA, BARCELONA

Barcelona, Barcelona… İlk gitme teşebbüsüm arkadaşımın nikâhının tam benim tatilime denk gelmesiyle suya düşmüş, sonra da arkadaşımın nikâhı suya düşmüş, ama olan benim tatilime olmuştu. Nihayet şeytanın bacağını kırıp iki arkadaşımla birlikte düştüm Barca yollarına. Şehir beni sıcacık güneşi, birbirinden güzel meydanları, insanın içini açan graffitilerle bezeli sokakları,... daha fazla

H. OĞUZ ESEN
Gold Yazar
27 Haz 2014

CARNIVAL BREEZE İLE BATI AKDENİZ 10. BÖLÜM (SON) - BARSELONA

Livorno Limanı’ndan hareket ettikten sonra sakin bir denizde yaptığımız yolculuğumuzun ardından gemimiz Carnival Breeze Barselona limanına yanaştığı zaman saatler 7.30’u gösteriyordu. Bugün artık gezimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız. Dün akşamdan hazırlayıp kabinimizin önüne bıraktığımız valizlerimiz çoktan limandaki dağıtım merkezine gitmiş ve umarım sağlam olarak bizi... daha fazla

08 May 2014
30 Mar 2014
Gezi Notu

BARSELONA GEZİ NOTLARI (2. BÖLÜM)

Barcelona’da 7. gün Çarşamba (Corte Ingles’te alışveriş)   Barcelona’da giyim alışverişi için çok seçenek var. İspanyolların meşhur Zara isimli mağazalarına her büyük caddede ve alışveriş merkezinde rastlıyorsunuz. Bizim orada bulunduğumuz vakitler oldukça indirim vardı. Zara’dan uygun fiyata giysiler alabildik.                 Tax Free sınırı 90 Euro. Tek bir dükkândan 90... daha fazla

SEYHAN YÜCEYATAK
Silver Yazar
3 saat önce

DURU İLE LEGOLAND KEŞFİ

Torunum Duru, ne zaman İstanbul’a gelse İstanbul kazan biz kepçe durumuna geçiyoruz. Nerede yeni ne var? Çocuklara yönelik neler açıldı? Hangi çocuk tiyatrolarında hangi oyun gösterimde Duru gelmeden 1 ay önce başlıyorum çalışmalara. Bu kez oğlum, gelinim ve Duru’cum 1 haftalığına ziyarete geldiler. Temmuz’un 29’unda döneceklerini öğrenince Legoland’i de Duru’dan saklamıştım... daha fazla

Gezimanya
5 saat önce
Video

Legoland Discovery Center İstanbul

İSTANBUL’DA ÇOCUK OLMAK: LEGOLAND DISCOVERY CENTER

Çocukluk yıllarını küçük bir şehirde geçirmiş biri olarak aslında kendimi çok şanslı görüyorum. Tabii biz küçükken büyük kentlerde şimdiki gibi büyük çocuk parkları, çocuk gelişimine katkı sağlayacak oyun parkları, tema parkları yoktu. Şimdiki çocuklar çok şanslı. Her tür tema park ve eğitici park mevcut. Bu nedenle artık büyük kentlerde çocuk olmak da çok cazip. Hele de... daha fazla

Özlem Mete
Duyuru

Roma'da çöp ve ulaşım krizi

Roma’da yolsuzluk ve kamu hizmeti krizinin yaşandığı açıklandı. Kentte ulaşım sisteminin ciddi şekilde aksadığı belirtilirken, merkezlerde biriken çöplerin halkın tepkisini çektiği ifade edildi. Çöp konteynırlarının boşaltma kapasitesinin arttırılmasına rağmen halen çöp bidonlarının etrafında istenmeyen görüntüler ortaya çıkıyor. Ayrıca metro hattının yeterli olmadığı ve... daha fazla

Galeri
Fillerin Huzurunu Kaçıran Avcılar

Filler zeki ve huzurlu yaratıklardır. Fakat onları avlamaktan zevk alan insanlar öyle değil ne yazık ki!

Fotoğraf: https://assets.rbl.ms/1541696/980x.jpg

Lan Gibson fil gibi büyük hayvanları spor için öldürmekte uzmanlaşmış biri.

Fotoğraf: https://assets.rbl.ms/1541362/980x.jpg

Fillerin Huzurunu Kaçıran Avcılar

Geçtiğimiz günlerde, Gibson, Zimbabwen'de Zambei Vadisi'nde avlanıyordu. Avlamak için erkek bir file sessizce yaklaşıyordu.

Fotoğraf: https://assets.rbl.ms/1542578/980x.jpg

Lan ve gözlemcisi Robert fildişine bakma umuduyda fili takip etti ve sonunda yakaladılar, 50-100 metreden nişan aldılar.

Fotoğraf: http://www.aljazeera.com.tr/haber/afrikanin-sembolu-fil-kacak-avci-kurbani

Fillerin Huzurunu Kaçıran Avcılar

"Bull" ismindeki fil aniden dönüp saldıraya geçti fakat fil, Lan ve Robert'ı öldürmeden önce Gibson çok yakından fili vurmayı başardı.

Fotoğraf: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2773812/Poisoned-poachers-Gentle...

Fotoğraf: https://assets.rbl.ms/1541696/980x.jpg

Özlem Mete
Duyuru

Atlasglobal Hava Yolları Ukrayna’da havayolu şirketi kurdu

Atlasglobal Hava Yolları’nın Ukrayna’da bir havayolu şirketi kurduğu açıklandı. Aircompany Atlasjet Ukraine Ltd. isimli şirketin, 31 Ağustos 2015 tarihi itibariyle “Atlasglobal” markası ile tarifeli seferlere başlayacağı duyuruldu. İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan Ukrayna’da Lviv, Kharkiv ve Zaporijya’ya düzenlenecek tarifeli seferlerin fiyatlarının her şey dâhil 84 USD’den... daha fazla