img-script

KATALONYA BÖLGESİNİN MERKEZİ, BARSELONA

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör14 Nis 2011143550 Yorum

İspanya’da toplam 17 özerk yönetim var. Ama bunların en önemlileri Bask, Katalonya ve Galisya. Katalonya ise içlerinde en milliyetçi olanı. Katalonya bölgesi sanki İspanya içinde farklı bir devlet gibi. İspanya toplam nüfusunun %15’i Katalan ve 1,6 milyonu da Barcelona’da yaşıyor. Diktatör Franco döneminde, kendi dillerini konuşmaları yasaklanmış. Bunun ardından milliyetçilik duyguları daha da kabarmış. “Nerelisiniz?” sorusuna asla “İspanyoluz” cevabı alamıyorsunuz, “Katalan’ız” diyorlar.

Burası tamamen özerk bir bölge yani içişlerinde tamamen kendi kendini yönetiyor. Sadece dış işlerinde İspanya’ya bağımlı. O kadar ki Katalan bölgesinde okullarda İspanyolca bile okutulmuyor.

İspanyol Köyü denilen Poble Espanyol ise İspanya'nın değişik bölgelerinden mimari örneklerin birebir kopyalarının bulunduğu 1929 senesinde yapılmış yapay bir bölge ama kesinlikle görülmeye değer. Ortada da kermes alanı gibi bir alan kurmuşlar ve burada daha çok yerel ürünler satılıyor. Zeytin, turşu, peynir, şarap gibi ürünleri hem tadabilir hem de satın alabilirsiniz.

Barcelona ile birlikte tarihe geçmiş diğer bir isim ise Picasso. Avinyo caddesi adı verilen cadde karakteristik ve ilginç bir cadde olup adını Picasso’nun ünlü “Les Demoiselles d'Avignon” tablosundan almış. Picasso Müzesi ise ortaçağdan kalma daracık bir cadde olan Montcada Caddesi’nde bulunuyor. Bu arada Dali’yi de tabii ki atlamamak lazım.

Deniz kenarındaki bölgeye ise Barceloneta ismi verilmiş. Bu bölgeden denize de girilebiliyor. Mar Bella Plajı oldukça populer olan kumsallardan... Ama bu çok turistik olmayan plaja gittiğiniz de oldukça şaşırabilirsiniz çünkü bu plajda neredeyse herkes çıplak.
Barselona

Barselona şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri ABaC Restaurant Hotel Barcelona GL Monumento, Apartaments Unió, Hotel Arts Barcelona. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Equity Point Centric, Alberg Pere Tarrés gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Urbany Hostel Barcelona, Pensión Segre, Residencia Sants tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Barselona aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kolomb Anıtına sırtınızı verdiğinizde sağda tersane ve denizcilik müzesini görebilirsiniz. Hemen karşısında ise Place del Portal de la Pau var. Buradan kırlangıç anlamına gelen “Golondrina” adını verdikleri çift katlı teknelere binerek Barselona limanı ve çevresini gezebilirsiniz. İsterseniz yarım saatlik kısa tur ya da 1,5 saatlik uzun tur alabiliyorsunuz. Hava da güzelse oldukça keyifli oluyor.

Hazır buraya kadar gelmişken Kolomb heykelinin sol tarafında kalan Yeni limana (Port Vell) giderek Avrupa’nın en büyük akvaryumlarından birisi olan L'aquarium Barcelona’yı ziyaret edebilirsiniz. Bu akvaryumda en hoş şey, dört bir yanınızın akvaryum ile çevrili olduğu tünelden geçmek.
Barselona-1

Buradan doğruca Barcelona’nın en renkli yiyecek pazarı olan La Boqueria’ya uğrayabilirsiniz. Burada çok çeşitli tropik meyveler, envai çeşit balık ve deniz ürünlerini görebilirsiniz.Burada dikkatimi çeken şey tezgahlarda duran kişilerin çoğunun bayan olması çekmişti.

Plaça Reial, 1850’lerden kalma Barselona’nın en canlı meydanlarından biri. Bu meydandaki Neo-Klasik lambalar da yine Gaudi’nin tasarımı. Bu meydan Madrid’teki Plaza Mayoru andırıyor. Barselona kontlarının ikametgâh yeri olan Kraliyet Sarayının merdivenli kapısı da bu meydana bakıyor.

Buradan methini çok duyduğumuz Bari Gotic’e (Gotik Mahalle) gidiyoruz. Bu Gotik mahallenin dar sokaklarında dolaşırken kendinizi ortaçağda yaşıyor gibi hissedecek ve her sokakta farklı bir sürprizle karşılaşacaksınız.

Barcelona’yı gezmenin diğer bir yolu ise City Bus bileti alıp, burada belirlenen rotalar üzerinde ilerlemeniz. Nasıl olsa otobüse istediğiniz yerde inip binmeniz serbest.

Barcelona, ortaçağdan kalma havasıyla, çılgın mimari eserleri ile, Gaudi’si, Picasso’su, Miro’su ve Dali’si ile, geniş La Ramblas caddesi ile sizi bir şekilde büyüleyecek bir kent.

Burada ki otel seçeneklerinden de biraz bahsedelim. Neoklasik bir binada yer alan Majestic Hotel & Spa Barcelona GL oteli oldukça güzel bir konumda yer alıyor. Hemen hemen tüm ulaşım olanaklarından yararlanabileceğiniz gibi, birçok tarihi mimarilere ve müzelere de yakın. Tercih listenizde bulunması gereken otellerden biri. HCC Taber oteli ise biraz daha makul fiyatlı olmakla birlikte, müzelere ve tarihi mimarilere yine Majestic Hotel kadar yakın diyebilirim.

Plaza Catalunya’nın köşesinde yer alan Victoria City Center Barcelona oteli, Barselona’nın tarihi dokusunun tam ortasında bulunuyor. Bunların yanında ünlü La Rambla Bulvarı üzerinde bulunan birçok mağaza, restoran, sanat galerileri ve eğlence mekânları da Victory City’e gayet yakın bir konumda. Las Ramblas ve Gaudi’s Palau Güell’e 50 metre mesafede bulunan Happy Apartments, yine merkezi bir konumda yer alan otellerden bir diğeri.

Bunların yanında daha fazla otel seçeneğine bakmak istiyorsanız buradan booking.com’a girerek Barselona otellerine göz atabilir, isterseniz rezervasyon yaptırabilirsiniz.

Sehir Merkezine En Yakın Barselona Otelleri booking-logo

En Uygun Fiyatlı Barselona Otelleri booking-logo

Sizin İçin Seçtiğimiz Barselona Otelleri booking-logo

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Barselona Otelleri booking-logo

Barselona Turları

Barselona için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için
13 saat önce
Duyuru

​Kore Turizm Organizasyonu'ndan Sürpriz Hediyeler Sizi Bekliyor!

Doğu Asya'nın en güzel ülkelerinden Güney Kore, Türk vatandaşlarından vize istemediği için oldukça rahat bir rota. Kendine has derin bir kültüre sahip Kore hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyenler için Kore Turizm Organizasyonu'nun İstanbul ofisi yoğun olarak çalışıyor. Özellikle Kore hakkında merak ettiğiniz her şeyi bulabileceğiniz www.ktoturkey.com,... daha fazla

Bronz Yazar
14 saat önce

CLAROS’UN IŞIĞINDA YOLCULUK

Efsaneye göre, İzmir'e gelen Büyük İskender, Pagos (Kadifekale) Dağı'nın eteklerinde bulunan Nemesis kutsal alanında avlanırken, bir ara ulu bir çınarın altında uykuya dalar. Rüyasında gördüğü iki Nemesis, İskender'den yeni İzmir kentini uyuduğu yerde kurmasını isterler. Uykusundan uyanan İskender, Claros'taki Apollon Kehanet Merkezi'ne giderek, kahine gördüğü rüyayı... daha fazla

15 saat önce

RAHMİ KOÇ MÜZESİ - HASKÖY

Müze ve tarihi eserleri herkes gezmeyi sevmez. Hatta ne zevk alıyorsunuz taşı toprağı gezmekten, müzelerde onları sergilemeyi seyretmekten derler. Tercih meseles tabii... Ancak Rahmi Koç Müzesi'nden genç, ihtiyar, çocuk herkes zevk alabilir. Koç ailesine bu güzel müzeyi İstanbul halkına kazandırdığı için teşekkür ediyorum. Haliç’in kuzey yakasındaki Hasköy semtindeki... daha fazla

Gezgin

KHARKIV'DE GÖZÜME TAKILANLAR

Yaşadığımız coğrafyayı büyük bir mezbahaya döndüren ve ağzımızı açık bırakacak olaylar art ardına yaşanıyor. En küçük örneği insanlarımızın komşularının adlarını bilmiyor; fakat muhbirlik yapacak kadar ilgilendiklerine şahit oluyoruz. Türk insanının davranış genetiğini bozan bu yaşananlar ve yoğun iş temposu, bozulan ruh sağlığımıza pansuman olması için rahatlama... daha fazla

PORTOFİNO REHBERİ

Uzun bir ara gibi gelmiş olabilir, bir süredir yazamadım. Ama bu gezmedim, görmedim demek olmuyor :) Gittiğim yerler daha önce yazdığım yerler olduğundan tekrar kaleme almak yerine güncellemeler yaptım. Ama şimdi Eylül ayının dinginliğinde bir süredir hayalini kurduğum İtalya'nın kuzey batısı Portofino, Cinque Terre kısmını yani Liguria bölgesini keşfetme zamanı!... daha fazla

2017'de Yeni Pasaportlar Geliyor

Vize serbestisi şartlarında bulunan 72 kriterden biri olan tam biyometrik pasaporta 2017 itibarıyla geçilmesi planlanıyor. AB ülkelerine Vizesiz geçiş uygulaması başlasa da başlamasa da “tam biyometrik pasaporta” 2017’nin başında itibarıyla geçilmesi öngörülüyor.  Bu doğrultuda 2017'nin ilk aylarından itibaren 4 milyon yeni nesil çipli pasaport hazırlanacak.... daha fazla

25 Eyl 2016

Likya Yolu Ultra Maratonu başladı

Türkiye’de düzenlenen ilk “Ultra Maraton” olma özelliğine sahip Likya Yolu Ultra Maratonu dün başladı. Bu yıl yedincisi düzenlenen maraton 8 farklı ülkeden 220 sporcuyu bir araya getiriyor.  Likya Yolu Ultra Maratonu, Türkiye'de düzenlenen ilk ultra maraton olan, yüksek mücadeleye dayalı uluslararası bir spor organizasyonu olarak biliniyor. Toplam 509 km... daha fazla

25 Eyl 2016

ENDÜLÜS'ÜN KALBİ SEVILLA

Üç semavi dini harmanlamış, kültürel zenginliği ile göze çarpan, Endülüs'ün başkenti, flamenkonun anavatanı Sevilla... Avrupa'da en sevdiğim ilk 3 şehir arasında! Hiçbir yere benzetemiyorum burasını. O kadar güzel ki, o kadar kendine özgü... Dar sokaklarında kaybolunası, sokak müzisyenleri eşliğinde bir kaldırımla oturulası, tekrar tekrar gelinesi... 9 günlük bayram... daha fazla

Bronz Yazar
24 Eyl 2016

FRANSA'NIN YILDIZI PARİS

Evet, Cenevre’de şehir merkezi CERN gezimizi tamamladıktan sonra rotamızı Paris’e çeviriyoruz. Otobüsle yolculuğumuz molalarla beraber yaklaşık 7,5 saat sürecek; çünkü Avrupa’da özellikle taşımacılık yapan sürücüler her 200 veya 250 km’de bir dinlenmek zorunda. Bu kurala uymayan sürücüleri ağır cezalar bekliyor. Biz de Cenevre-Paris arasındaki 600 km’lik yolu iki... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
Gold Yazar
24 Eyl 2016

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 12 - CHLORIDE KASABASI VE PALM SPRINGS

Chloride Kasabası aslında yolculuğun başında planladığımız yerlerden biri değil; sadece her akşam başka otelde yatıp diğer günü planlarken yolumuzun üzerinde burası da varmış, haydi buraya da gidelim dediğimiz yerlerden biri. Ama sonuç güzel çıkınca bunu da paylaşmalıyım dedim. Chloride Kasabası, tam bir kovboy kasabasıymış; 1840’larda gümüş madenine hücum ile birlikte... daha fazla