KATALONYA BÖLGESİNİN MERKEZİ, BARSELONA

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör14 Nis 201167450 Yorum

İspanya’da toplam 17 özerk yönetim var. Ama bunların en önemlileri Bask, Katalonya ve Galisya. Katalonya ise içlerinde en milliyetçi olanı. Katalonya bölgesi sanki İspanya içinde farklı bir devlet gibi. İspanya toplam nüfusunun %15’i Katalan ve 1,6 milyonu da Barcelona’da yaşıyor. Diktatör Franco döneminde, kendi dillerini konuşmaları yasaklanmış. Bunun ardından milliyetçilik duyguları daha da kabarmış. “Nerelisiniz?” sorusuna asla “İspanyol’uz” cevabı alamıyorsunuz, “Katalan’ız” diyorlar.

Burası tamamen özerk bir bölge yani içişlerinde tamamen kendi kendini yönetiyor. Sadece dış işlerinde İspanya’ya bağımlı. O kadar ki Katalan bölgesinde okullarda İspanyolca bile okutulmuyor.
İspanyol Köyü denilen Poble Espanyol ise İspanya'nın değişik bölgelerinden mimari örneklerin birebir kopyalarının bulunduğu 1929 senesinde yapılmış yapay bir bölge ama kesinlikle görülmeye değer. Ortada da kermes alanı gibi bir alan kurmuşlar ve burada daha çok yerel ürünler satılıyor. Zeytin, turşu, peynir, şarap gibi ürünleri hem tadabilir hem de satın alabilirsiniz.

Barcelona ile birlikte tarihe geçmiş diğer bir isim ise Picasso. Avinyo caddesi adı verilen cadde karakteristik ve ilginç bir cadde olup adını Picasso’nun ünlü “Les Demoiselles d'Avignon” tablosundan almış. Picasso Müzesi ise ortaçağdan kalma daracık bir cadde olan Montcada caddesi’nde bulunuyor. Bu arada Dali’yi de tabii ki atlamamak lazım.

Deniz kenarındaki bölgeye ise Barceloneta ismi verilmiş. Bu bölgeden denize de girilebiliyor. Mar Bella plajı oldukça populer olan kumsallardan... Ama bu çok turistik olmayan plaja gittiğiniz de oldukça şaşırabilirsiniz çünkü bu plajda neredeyse herkes çıplak.

Kolomb Anıtına sırtınızı verdiğinizde sağda tersane ve denizcilik müzesini görebilirsiniz. Hemen karşısında ise Place del Portal de la Pau var. Buradan kırlangıç anlamına gelen “Golondrina” adını verdikleri çift katlı teknelere binerek Barselona limanı ve çevresini gezebilirsiniz. İsterseniz yarım saatlik kısa tur ya da 1,5 saatlik uzun tur alabiliyorsunuz. Hava da güzelse oldukça keyifli oluyor.
Hazır buraya kadar gelmişken Kolomb heykelinin sol tarafında kalan Yeni limana (Port Vell) giderek Avrupa’nın en büyük akvaryumlarından birisi olan L'aquarium Barcelona’yı ziyaret edebilirsiniz. Bu akvaryumda en hoş şey, dört bir yanınızın akvaryum ile çevrili olduğu tünelden geçmek.

Buradan doğruca Barcelona’nın en renkli yiyecek pazarı olan La Boqueria’ya uğrayabilirsiniz. Burada çok çeşitli tropik meyveler, envai çeşit balık ve deniz ürünlerini görebilirsiniz.Burada dikkatimi çeken şey tezgahlarda duran kişilerin çoğunun bayan olması çekmişti.

Plaça Reial, 1850’lerden kalma Barselona’nın en canlı meydanlarından biri. Bu meydandaki Neo-Klasik lambalar da yine Gaudi’nin tasarımı. Bu meydan Madrid’teki Plaza Mayoru andırıyor. Barselona kontlarının ikametgâh yeri olan Kraliyet Sarayının merdivenli kapısı da bu meydana bakıyor.

Buradan methini çok duyduğumuz Bari Gotic’e (Gotik Mahalle) gidiyoruz. Bu Gotik mahallenin dar sokaklarında dolaşırken kendinizi ortaçağda yaşıyor gibi hissedecek ve her sokakta farklı bir sürprizle karşılaşacaksınız.

Barcelona’yı gezmenin diğer bir yolu ise City Bus bileti alıp, burada belirlenen rotalar üzerinde ilerlemeniz. Nasıl olsa otobüse istediğiniz yerde inip binmeniz serbest.

Barcelona, ortaçağdan kalma havasıyla, çılgın mimari eserleri ile, Gaudi’si, Picasso’su, Miro’su ve Dali’si ile, geniş La Ramblas caddesi ile sizi bir şekilde büyüleyecek bir kent.

Barselona Turları

1. 5 Temmuz 2015,Pazar - 12 Temmuz 2015,Pazar
  1. 1 Ağustos 2015,Cumartesi - 8 Ağustos 2015,Cumartesi
  1. 15 Ağustos 2015,Cumartesi - 22 Ağustos 2015,Cumartesi

Barselona için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

29 May 2015

BARSELONA'DA TATİL

Uzun süredir yazmak istediğim ama yazamadığım Barcelona hakkında küçük bilgiler vereceğim. Barcelona tam bir sanat şehri. Mimarisi, yemekleri, kültürü... Katalonların şehri... İspanya'ya bir sürü tur firması turlar düzenliyor ve fiyatları çok yüksek. Eğer temel ihtiyaclarınızı götürecek kadar İngilizceniz var ise kesinlikle bireysel gitmenizi tavsiye ederim. Şehir gezilmesi... daha fazla

12 Nis 2015
06 Mar 2015

GAUDİ'NİN ŞEHRİ: BARSELONA

Hayat bozuk para gibidir. İstediğiniz kadar harcayabilirsiniz. Ama sadece bir kez. - "Cervantes" Merhaba, 2014 yazı gezi gözlemlerimi aktarmaya devam ediyorum. Paris'e ağustos akşamı serinliğinde veda edip, İspanya'ya doğru yolculuğumuza başladık. Yolculuk otobüsle yaklaşık 10 saat sürüyor. Gece aralıklarla verilen molalarda üşüdüğümü hatırlıyorum fakat sabah saatlerinde... daha fazla

29 Oca 2015

BARSELONA’DA MUTLAKA TADILMASI GEREKEN 10 LEZZET

Dünya gastronomisinde İspanya’nın; şeflerinin, Michelin yıldızlı restoranlarının, şarabının ve lokal yemeklerinin önemli bir yeri bulunmaktadır. Barselona bu anlamda İspanya’nın en öne çıkan şehirlerinden biridir. Barselona’ya gidenler ne yemeleri gerektiğini az çok duymuş olurlar ve bilerek giderler. Paella ve tapas gibi çok bilinen lezzetlerin yanı sıra az bilinen ama bir o... daha fazla

07 Oca 2015

GAUDI'NIN YAPTIĞI EN İYİ ŞEY: PARK GUELL

Park Güell bir proje. Eusebi Güell isimli bir Katalan 17 hektarlık bu alanı satın almış ve daha sonra da İngiliz stilinde tasarlanmış bir alana dönüştürmek istemiş. Bu alan içinde 50'den fazla da ev bulunacakmış. 1900 yılında Güell, park için Gaudi ile görüşmüş ve Gaudi 14 yıl boyunca bu alan için çalışmış ve ilginçtir ki proje bittiğinde 1 ev dahi satılamamış. Zaten alan 1918... daha fazla

27 Ara 2014
11 Kas 2014

BİR MOZAİK ŞEHİR: BARSELONA

Ölümsüz olmak nedir sizce? Sonsuza dek yaşamak mı? Ayrıca bunu kaç kişi ister? Ancak adınızın bir şehir ile birlikte anılmasına ne dersiniz? Onun adı söylendiğinde sizin, sizinki söylendiğinde ise onun akla gelmesi kulağa ne hoş geliyor değil mi? Barselona ve Gaudi… Bu iki isim o kadar özdeşleşmiş ki Gaudi’siz bir Barselona’yı düşünebilmek çok zor. Ünlü mimar bu dünyadan... daha fazla

16 Eki 2014
09 Eki 2014

04 Eki 2014
22 Ağu 2014
14 Ağu 2014

DOLU DOLU BİR GEZİ: BARCELONA, BARCELONA

Barcelona, Barcelona… İlk gitme teşebbüsüm arkadaşımın nikâhının tam benim tatilime denk gelmesiyle suya düşmüş, sonra da arkadaşımın nikâhı suya düşmüş, ama olan benim tatilime olmuştu. Nihayet şeytanın bacağını kırıp iki arkadaşımla birlikte düştüm Barca yollarına. Şehir beni sıcacık güneşi, birbirinden güzel meydanları, insanın içini açan graffitilerle bezeli sokakları,... daha fazla

H. OĞUZ ESEN
Gold Yazar
27 Haz 2014

CARNIVAL BREEZE İLE BATI AKDENİZ 10. BÖLÜM (SON) - BARSELONA

Livorno Limanı’ndan hareket ettikten sonra sakin bir denizde yaptığımız yolculuğumuzun ardından gemimiz Carnival Breeze Barselona limanına yanaştığı zaman saatler 7.30’u gösteriyordu. Bugün artık gezimizin sonuna gelmiş bulunmaktayız. Dün akşamdan hazırlayıp kabinimizin önüne bıraktığımız valizlerimiz çoktan limandaki dağıtım merkezine gitmiş ve umarım sağlam olarak bizi... daha fazla

08 May 2014
30 Mar 2014
Gezi Notu

BARSELONA GEZİ NOTLARI (2. BÖLÜM)

Barcelona’da 7. gün Çarşamba (Corte Ingles’te alışveriş)   Barcelona’da giyim alışverişi için çok seçenek var. İspanyolların meşhur Zara isimli mağazalarına her büyük caddede ve alışveriş merkezinde rastlıyorsunuz. Bizim orada bulunduğumuz vakitler oldukça indirim vardı. Zara’dan uygun fiyata giysiler alabildik.                 Tax Free sınırı 90 Euro. Tek bir dükkândan 90... daha fazla

29 Mar 2014
Gezi Notu

BARSELONA GEZİ NOTLARI (1. BÖLÜM)

İki yıl önce beni İspanyolca öğrenme merakı sardı. Öğrendikçe bu dile ve bu dilin konuşulduğu İspanya ile Latin Amerika ülkelerinin (Brezilya hariç, onlar Portekizce konuşuyorlar) kültürüne de ilgim arttı. İspanya’ya gitmek için fırsat kollamaya başladım. Daha önce birkaç kez farklı Avrupa şehirlerine gitmiş olan benim için İspanya seyahati önündeki engel, vakit-nakit idi. Bu... daha fazla

24 Ara 2013

BARCELONA : DÜNYA'NIN EN GÜZEL ŞEHRİNE KAYBOLMAK

Şimdiye kadar 14 ülke gezdim fakat beni etkileyen, gerçekten etkileyen birkaç şehir oldu. Barcelona bu sıralamada ilk 3'e her zaman girer. Neden Barcelona'ya Gittim? Bazı şehirler vardır, ismini duyduğunuzda ruh haliniz değişir. Barcelona benim için böyle bir şehirdi. Javier Bardem ile Penelope Cruz'un oynadığı ''Barcelona Barcelona'dan mıdır bilmiyorum, bu şehrin ismini... daha fazla

19 Ara 2013

HOLA BARSELONA!

Barcelona'dan yeni döndüm, ayağımın tozu ile ilk yazımı hemen sizinle paylaşmak istedim. Bu yazım tamamen Barcelona ile ilgili. Huzurla geçen 7 günü yazarken tekrar hatırlayacağım eminim, asla unutmamak dileğiyle...   Barcelona gezimiz için Ağustos'ta gittiğimiz Viyana,Prag,Budapeşte gezimizden hemen sonra biletlerimizi almıştık. Bu sefer herhangi bir tur şirketi ile gitmemeye... daha fazla

Gezimanya
15 Eki 2013
İpuçları
16 saat önce

Yunanistan Ekonomi, Denizcilik, Altyapı ve Turizm Bakanlığı Basın Açıklaması

Yunanistan Ekonomi, Altyapı, Denizcilik ve Turizm Bakanlığı’nın güncel açıklaması aynen aşağıdaki şekildedir: Yunanistan Ekonomi, Altyapı, Denizcilik ve Turizm Bakanlığı; Yunanistan’ı ziyaret eden veya ziyaret etmeyi düşünenlere, Yunan hükümetinin uygulamaya koyduğu sermaye hareketini kısıtlayıcı tedbirlerin, yurtdışından çıkarılmış olan Nakit Kart ve Kredi Kartları ile... daha fazla

16 saat önce

MANAVGAT, KURŞUNLU ŞELALECİKMİŞ MEĞER: İGUAZU ŞELALELERİ

Dünyanın doğa harikalarından önemli birisi olan Iguazu Şelaleleri; Brezilya, Arjantin ve Paraguay’ın kesişim noktasında yer alıyor. Brezilya'da ve Arjantin'de gezilecek yerler listesinin de üstlerinde yer alıyor burası. Portekizce Cataratas do Iguaçu; İspanyolca Cataratas del Iguazú; Tupice Y Ûasu (Büyük Su) olarak geçiyor burası. Birçok gezgin gibi ben de yarım gün Brezilya... daha fazla

SAKSONYA’NIN BAŞKENTİ DRESDEN

Elbe Nehri kıyısında yer alan Dresden, Almanya’nın Saksonya eyaletinin başkenti. Katedralleri, sarayları, kuleleri ile yıllar boyu pek çok ressama ilham veren bir kent olmuş. Yıllar boyu Almanya’nın en önemli endüstri ve kültür kenti olan Dresden, en büyük yıkıma 2. Dünya Savaşı sırasında uğramış. Savaşta kentin neredeyse tamamı harap olmuş. Özellikle de 13 Şubat 1945... daha fazla

Duyuru

Afrika uçuşları için THY'den tarihi karar

Afrika’da yakalandığı sıtma hastalığından dolayı hayatını kaybeden kabin amirinin ardından, THY yönetimi Afrika’da riskli gördüğü iki ülkede yatılı konaklamayı kaldırdığını açıkladı. Afrika ülkelerine giden personelin uçuş sayısına da sınırlama getirilirken, Etiyopya’nın Addis Ababa ve Nijerya’nın Abuja seferlerinde yatılı konaklama yapılmayacağı bildirildi. Ayrıca personelin... daha fazla

Şükran
Gezgin

“ŞENLİK”Lİ MUĞLA VE YANI BAŞINDA AKYAKA

Muğla, Menteşe Belediyesi (Muğla’nın merkez ilçesi) sponsorluğunda; Çocuk ve Gençlik Müzeleri Derneğinin organize ettiği ve Çağdaş Drama Derneğinin de destek verdiği 2. Menteşe Çocuk Şenliği davetine olumlu yanıt veriyorum. Gönüllü olarak gideceğim bu etkinlikte; çocukların yaratıcı ve büyülü dünyalarından ilham alacak hem de çevresini adım adım gezdiğim fakat içini... daha fazla

19 saat önce
Etkinlik
28 Ağustos 2015,Cuma

Gökçeada Motosiklet Festivali

Gökçeada Motosiklet Festivali, 28-30 Ağustos tarihlerinde Kuzulimanı Plajı’nda gerçekleştirilecek. Denizi ve mükemmel doğasıyla her türlü doğa sporunun yapılabildiği Gökçeada’da gerçekleşecek festivalin bu yıl ilki yapılacak. Katılımcıların çadırlarını kuracağı alanın, denize 50 metre mesafede olduğu belirtiliyor. Elektrik ve duş da bulunan alanda, 29 Ağustos akşamı ücretsiz... daha fazla

serap selçuk
Silver Yazar
19 saat önce

RODOS'TA BİR NAĞMEDİR LİNDOS

Bence “Zorba” Anthony Quinn'in oynadığı en güzel filmlerinden birisi... Özellikle final sahnesinde Anthony Quinn ve Allan Bates'in dansı hafızalarımızın en güzel köşesine yerleşik bekler. Anthony Quinn, Zorba'yı çekmek için adaya gelir ve Rodos'un koylarına vurulur. Onu içlerinden birisi cazibesiyle etkileyerek, beğeniden çıkıp, satın almaya kadar ulaşır. Evet, adada Anthony... daha fazla

20 saat önce
Duyuru

ABD'de bazı turistik mekanlarda selfie çubuğu yasaklandı

ABD'de bazı turistik mekânlarda güvenlik ihlali nedeniyle selfie çubuğunun yasaklandığı açıklandı. New York Modern Sanat Müzesi, Los Angeles The Getty Center, Washinton DC Smithsonian Hirshhorn Müzesi ve Heykel Bahçesi gibi bazı müzelerde artık selfie çubuğu kullanılamayacak. Ayrıca Premier Futbol Lig sahalarında da selfie çubuğunun yasaklandığı bildirildi. (Radikal)

H. OĞUZ ESEN
Gold Yazar
20 saat önce

TADINDA GEZELİM: PAMUKKALE VE KARAHAYIT

Denizli gezimize bugün Pamukkale ile devam ediyoruz. Sabah kahvelerimizi eski bir konakta içmeye karar verdik. Belediye tarafından restore edilen ve işletilen Osmanbey Konağı, Denizli’nin merkezi Delikliçınar’da ara sokakta bulunuyor. Zaten kime soranız gösterirler. Buraya giderken yürüdüğümüz sokakları araç trafiğine kapatmışlar ve yolun ortasında eskiden olduğu gibi sular... daha fazla

21 saat önce
Duyuru

Tatil planlarını tabletten, ödemesini bilgisayardan yapıyoruz

intelliAd tarafından gerçekleştirilen online seyahat tercihleri araştırmasına göre, araştırma safhasında yoğun olarak kullanılan tabletlerin, rezervasyon aşamasında yerini bilgisayarlara bıraktığı belirtildi. Online giyim alışverişlerinde 195 saat olan satın alma kararının verilme süresinin, tatil rezervasyonlarında 139 saate düştüğü ifade ediliyor. Araştırmanın, internetten... daha fazla