img-script

KATALONYA BÖLGESİNİN MERKEZİ, BARSELONA

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör14 Nis 2011140920 Yorum

İspanya’da toplam 17 özerk yönetim var. Ama bunların en önemlileri Bask, Katalonya ve Galisya. Katalonya ise içlerinde en milliyetçi olanı. Katalonya bölgesi sanki İspanya içinde farklı bir devlet gibi. İspanya toplam nüfusunun %15’i Katalan ve 1,6 milyonu da Barcelona’da yaşıyor. Diktatör Franco döneminde, kendi dillerini konuşmaları yasaklanmış. Bunun ardından milliyetçilik duyguları daha da kabarmış. “Nerelisiniz?” sorusuna asla “İspanyoluz” cevabı alamıyorsunuz, “Katalan’ız” diyorlar.

Burası tamamen özerk bir bölge yani içişlerinde tamamen kendi kendini yönetiyor. Sadece dış işlerinde İspanya’ya bağımlı. O kadar ki Katalan bölgesinde okullarda İspanyolca bile okutulmuyor.

İspanyol Köyü denilen Poble Espanyol ise İspanya'nın değişik bölgelerinden mimari örneklerin birebir kopyalarının bulunduğu 1929 senesinde yapılmış yapay bir bölge ama kesinlikle görülmeye değer. Ortada da kermes alanı gibi bir alan kurmuşlar ve burada daha çok yerel ürünler satılıyor. Zeytin, turşu, peynir, şarap gibi ürünleri hem tadabilir hem de satın alabilirsiniz.

Barcelona ile birlikte tarihe geçmiş diğer bir isim ise Picasso. Avinyo caddesi adı verilen cadde karakteristik ve ilginç bir cadde olup adını Picasso’nun ünlü “Les Demoiselles d'Avignon” tablosundan almış. Picasso Müzesi ise ortaçağdan kalma daracık bir cadde olan Montcada Caddesi’nde bulunuyor. Bu arada Dali’yi de tabii ki atlamamak lazım.

Deniz kenarındaki bölgeye ise Barceloneta ismi verilmiş. Bu bölgeden denize de girilebiliyor. Mar Bella Plajı oldukça populer olan kumsallardan... Ama bu çok turistik olmayan plaja gittiğiniz de oldukça şaşırabilirsiniz çünkü bu plajda neredeyse herkes çıplak.
Barselona

Barselona şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri ABaC Restaurant Hotel Barcelona GL Monumento, Apartaments Unió, Hotel Murmuri Barcelona. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Equity Point Centric, Alberg Pere Tarrés gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Urbany Hostel Barcelona, Pensión Segre, Residencia Sants tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Barselona aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kolomb Anıtına sırtınızı verdiğinizde sağda tersane ve denizcilik müzesini görebilirsiniz. Hemen karşısında ise Place del Portal de la Pau var. Buradan kırlangıç anlamına gelen “Golondrina” adını verdikleri çift katlı teknelere binerek Barselona limanı ve çevresini gezebilirsiniz. İsterseniz yarım saatlik kısa tur ya da 1,5 saatlik uzun tur alabiliyorsunuz. Hava da güzelse oldukça keyifli oluyor.

Hazır buraya kadar gelmişken Kolomb heykelinin sol tarafında kalan Yeni limana (Port Vell) giderek Avrupa’nın en büyük akvaryumlarından birisi olan L'aquarium Barcelona’yı ziyaret edebilirsiniz. Bu akvaryumda en hoş şey, dört bir yanınızın akvaryum ile çevrili olduğu tünelden geçmek.
Barselona-1

Buradan doğruca Barcelona’nın en renkli yiyecek pazarı olan La Boqueria’ya uğrayabilirsiniz. Burada çok çeşitli tropik meyveler, envai çeşit balık ve deniz ürünlerini görebilirsiniz.Burada dikkatimi çeken şey tezgahlarda duran kişilerin çoğunun bayan olması çekmişti.

Plaça Reial, 1850’lerden kalma Barselona’nın en canlı meydanlarından biri. Bu meydandaki Neo-Klasik lambalar da yine Gaudi’nin tasarımı. Bu meydan Madrid’teki Plaza Mayoru andırıyor. Barselona kontlarının ikametgâh yeri olan Kraliyet Sarayının merdivenli kapısı da bu meydana bakıyor.

Buradan methini çok duyduğumuz Bari Gotic’e (Gotik Mahalle) gidiyoruz. Bu Gotik mahallenin dar sokaklarında dolaşırken kendinizi ortaçağda yaşıyor gibi hissedecek ve her sokakta farklı bir sürprizle karşılaşacaksınız.

Barcelona’yı gezmenin diğer bir yolu ise City Bus bileti alıp, burada belirlenen rotalar üzerinde ilerlemeniz. Nasıl olsa otobüse istediğiniz yerde inip binmeniz serbest.

Barcelona, ortaçağdan kalma havasıyla, çılgın mimari eserleri ile, Gaudi’si, Picasso’su, Miro’su ve Dali’si ile, geniş La Ramblas caddesi ile sizi bir şekilde büyüleyecek bir kent.

Burada ki otel seçeneklerinden de biraz bahsedelim. Neoklasik bir binada yer alan Majestic Hotel & Spa Barcelona GL oteli oldukça güzel bir konumda yer alıyor. Hemen hemen tüm ulaşım olanaklarından yararlanabileceğiniz gibi, birçok tarihi mimarilere ve müzelere de yakın. Tercih listenizde bulunması gereken otellerden biri. HCC Taber oteli ise biraz daha makul fiyatlı olmakla birlikte, müzelere ve tarihi mimarilere yine Majestic Hotel kadar yakın diyebilirim.

Plaza Catalunya’nın köşesinde yer alan Victoria City Center Barcelona oteli, Barselona’nın tarihi dokusunun tam ortasında bulunuyor. Bunların yanında ünlü La Rambla Bulvarı üzerinde bulunan birçok mağaza, restoran, sanat galerileri ve eğlence mekânları da Victory City’e gayet yakın bir konumda. Las Ramblas ve Gaudi’s Palau Güell’e 50 metre mesafede bulunan Happy Apartments, yine merkezi bir konumda yer alan otellerden bir diğeri.

Bunların yanında daha fazla otel seçeneğine bakmak istiyorsanız buradan booking.com’a girerek Barselona otellerine göz atabilir, isterseniz rezervasyon yaptırabilirsiniz.

Sehir Merkezine En Yakın Barselona Otelleri booking-logo

En Uygun Fiyatlı Barselona Otelleri booking-logo

Sizin İçin Seçtiğimiz Barselona Otelleri booking-logo

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Barselona Otelleri booking-logo

Barselona Turları

Barselona için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

20 Ağu 2016

A'DAN Z'YE AMSTERDAM

Bir kenti her şeyiyle anlatmak, yaşamak oldukça zor. Kısa süreli seyahatlerimizde de amacımız yerel kültürü bütün yönleriyle tadabilmek. Her dilde her bünyede başkadır, harfler de yetersiz kalır ama benim Amsterdam listem işte burada.  A) Atıştırmalık: Öyle bizim mutfağı buralarda aramak boşuna. Ama güzel bir haberim var. Atıştırmalık sevenlere şu koca patatesler çok... daha fazla

18 Ağu 2016
Ben de Gittim
12 Ağu 2016

11 ÜLKE 10 BAŞKENT - ARABAYLA AVRUPA TURU: AMSTERDAM

Sabah uyandığımızda kahvaltımız hazırlanmış, teyze oğlu Cengiz ve eşi  bizi bekliyor. Sağlam bir kahvaltıdan sonra Cengiz’in hazırladığı yollukları da alarak veda ediyoruz. Hava yine ağlamaklı “Bazen yağmur nasıl hazin yağar bilir misin? Kurşuni gökyüzünden ağlamaklı” demiş ya şair... İşte tam öyle ‘ağlamaklı’ yağıyor. Bugün önce Bremen’e uğrayacağız. 53.085381,8.... daha fazla

Amsterdam Gezmedik Yer Bırakma

Amsterdam 80 Saniyede Devr-i alem

Amsterdam Schoohoven Gezmedik Yer Bırakma

picture-47314-1466815139
Gezgin
27 Haz 2016

AMSTERDAM-HOLLANDA

Avrupa gezilir de, Amsterdam unutulur mu? Hollanda’nın başkenti Amsterdam’dan selamlar!   Polonya’dan Fransa’ya giderken, yolumuz Hollanda’dan geçiyordu. Fransa gezimizi bitirdikten sonra, Hollanda’da biraz zaman geçirmek istedik ve Amsterdam’da aldık soluğu. Daha önce havalimanında aktarma yapmış olduğum Amsterdam’ı bu sefer canlı canlı görme ve gezme fırsatı... daha fazla

08 Haz 2016

ÖZGÜRLÜKLER ŞEHRİ AMSTERDAM

Bir kere de olsa yolunuzun düşmesi gereken Hollanda'nın başkenti ve en önemli şehri Amsterdam, kanalları, tarihi binaları, müzeleri ve elbette ünlü Red Light ile insanı davet eden şehir. Amsterdam'a direkt İstanbul'dan yaklaşık 3 saatlik bir uçuş ile ulaştım. Schipol Havaalanı, Avrupa'nın en büyük havaalanlarından. Aynı zamanda en çok yolcu ulaşan ikinci havaalanıymış... daha fazla

picture-33604-1457438807
Bronz Yazar
16 May 2016

KANALLARIYLA ÜNLÜ ŞEHİR AMSTERDAM

Kopenhag şehir turumdan sonra yönümü batıya, Hollanda’nın başkenti Amsterdam’a çeviriyorum. İçimdeki gezme aşkını tutamayınca böyle oluyor. Gerçi tutmaya da pek niyetim yok. Farklı kültürler, farklı şehirler, farklı insanlar, farklı lezzetler beni baştan çıkarıyor. Kopenhag’dan Amsterdam’a Ulaşım: Aslında Kopenhag’dan Amsterdam’a tren veya otobüs ile ulaşmayı... daha fazla

Gezimanya interaktif harita
11 May 2016

KURABİYE EVLERİYLE BİR AMSTERDAM MASALI

Amsterdam.. Uzun süredir aklımdaki, hayalimdeki şehir..Gitmeyi birçok kez planlamama rağmen, eş durumundan farklı ülkeleri önceliğe aldık hep. Ama sonunda başardım. Kanallarını, kurabiye evlerini görme şansı yakaladım. 3-4 ay öncesinden alınan ucuz uçak bileti ile Nisan ayında (sıcak olacağını umut ederek, ama yanılarak) düştük yollara. Amsterdam'a yaklaşık 3.50... daha fazla

28 Nis 2016

AMSTERDAM’DA BEDAVA YAPABİLECEĞİNİZ ŞEYLER

Küçük, tarihi evleri, sınır tanımayan özgürlükleri, çok kültürlü yapısı ve meşhur gece hayatı ile her daim popüler destinasyonlardan olan, Hollanda’nın başkenti Amsterdam. İnsandan çok bisiklet bulunan şehir ünvanını alan Amsterdam’da Bedava Yapabileceğiniz Şeyler neler merak ediyor musunuz? Amsterdam’da Bedava Yapabileceğiniz Şeyler Amsterdam deyince akla eğlence,... daha fazla

14 Nis 2016

HOLLANDA GEZİSİ

Herkesin hayatında bir kere de olsa görmesi gereken yerlerdendir  Amsterdam. Müzeleriyle, yel değirmenleriyle, kendine has peynirleriyle, bisikletleri ve Red Light Street'la 400'e yakın köprüleriyle kanallar şehridir. Bir milyon nüfusuyla Hollanda'nın en büyük şehri ve dünyada okuma yazma bilmeyenlerin oranının en düşük olduğu ülkelerden biridir ayni zamanda.... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
picture-26177-1425744675
05 Nis 2016

The Art Of Banksy Serüvenine Amsterdam'da Devam Edecek

‘The Art of Banksy’ sergisi dünya prömiyerini Global Karaköy’de yaptıktan sonra, Amsterdam’da yolculuğuna devam edecek. Açıldığı ilk günden itibaren sanatseverlerin yoğun ilgisi ile karşılaşan ve Banksy’nin en zengin koleksiyonu olma özelliği taşıyan sergi, 17 Haziran – 30 Eylül 2016 tarihleri arasında Amsterdam’ın en ihtişamlı kültür merkezi BeursvanBerlage'da... daha fazla

31 Mar 2016

BİSİKLETLE AMSTERDAM GEZİSİ

Ortaçağ'dan kalma büyülü atmosferi, bisiklet yolları, kanalları, köprüleri ve bir sürü ilginçlikleri ile bu gezegenden değil burası. Başka bir evrene kurulmuş bir şehir sanki Amsterdam.  Hansel ve Gretel masalının canlı olarak yaşandığı bu şehirde evlerin her biri lezzetli birer kurabiyeye gibi ve kenarından ısırsan sanki arkadan bulutlar görünecek gibi... Bu şehre... daha fazla

26 Mar 2016
Galeri
1 – Claes Reiersz’in Tapınağı

17. yüzyılda yaşamış bir yardımsever olan Claes Reiersz’in hippileri andıran hayat mottosu “Sevgi her şeyin temelidir”. Kendisi burayı Katolik kadınları için bir tapınak olarak yaptırmış. Şimdilerde ise binada çalışanlar burayı öğle yemeklerini yedikleri açık bir alan olarak kullanıyorlar.
Fotoğraf: http://photos.cntraveler.com/2014/08/06/53e2dd90c2d3f39d36106490_1-keize...

2 – Bible Museum

Önceden aşırı zengin Cromhout ailesinin evinin bahçesi olan bu alan şimdi Bible Museum’un alanına katılmış. İçindeki bitkilerin çoğu da İncil’deki bitki ve ağaçlardan esinlenilerek seçilmiş bir alan olarak kullanıyorlar.
Fotoğraf: http://photos.cntraveler.com/2014/08/06/53e2dd92dddaa35c30f61277_2-heren...

3 – Andaz Amsterdam Prinsengracht

Eskiden bir kütüphane olan Andaz Amsterdam Prinsengracht’ı bambaşka bir yer haline getiren ve bahçesini taklit edilemez tarzıyla imzalayan Marcel Wanders, Hollandalı, mükemmel bir tasarımcı.
Fotoğraf: http://nowwhatstheplan.com/wp-content/uploads/2014/01/andaz-prinsengrach...

4 – Canal Belt Coach House

Eskiden Amsterdam’ın 400 yıllık kanallarının hangarı olan bölge, şimdi bahçe uzmanlarından oluşan The Wunderkamme’nin galerisine ev sahipliği yapıyor.
Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/53e2dd98dddaa35c30f61287/master/w_144...

5 – Akdeniz Bahçesi

Bu açık hava alanındaki büyüleyici alanda Akdeniz bitkileri ve 100 yıllık salkımlar muhteşem bir atmosfer yaratıyor.
Fotoğraf: http://media.cntraveler.com/photos/53e2dd9adddaa35c30f61299/master/w_144...

Hollanda'nın Gizli Bahçeleri

Booking.com Otelleri
picture-16335-1403703151
Silver Yazar
08 Mar 2016

AMSTERDAM GEZİ REHBERİ VE RİJKSMUSEUM

Brüksel sonrasında rotamızı Hollanda’ya çevirdik. Bardaktan boşanırcasına yağmurun yağdığı sokakların toprak koktuğu o gün yola koyulduk. Brüksel metrosunun 2 Line kullanarak aynı zamanda tren seferlerinin de aktarmasının olduğu Arst-Loi durağında inerek İDBUS otobüsünün kalkacağı perona ulaştık. Yaklaşık 5 saat süren yolculuk sonrası kozmopolit sıfatını layığıyla... daha fazla

AMSTERDAM  GEZİ REHBERİ VE RİJKSMUSEUM
07 Mar 2016

TEKNE EVDE BOHEM GÜNLER - AMSTERDAM

Amsterdam tek başına bir maskeli balo gibidir. Her seferinde farklı yüzüyle karşılar. Bazen tutar elimden şık bir akşam yemeği yedirir, ardından klasik müzik konserine götürür. Kimi gün bisiklete bindirir, soluk soluğa gezdirir. Parklarda mola verir, müzelerinde saatler geçiriririz. Keyfim yerinde ve gece modundaysam eğer, çılgın gece hayatını koklarız. Erkenden uykum... daha fazla

04 Mar 2016

BÜTÜN GÜNAHLARIYLA 10 GÜNDE AMSTERDAM

Herkese merhaba, öncelikle ilk gezi yazımı okuduğunuzu söylemeliyim. Sizin için yararlı olacağına inandığım yaşadıklarımı anlatacağım. Amsterdam'a ilk kez 2013'te gittim ve daha sonra 2016'ya girdiğimizde yılbaşı haftasında oradaydım. Toplamda 10 gün geçirdim şimdi yazımıza geçelim.   Gezilen Yerler: Dam Meydanı De Nieuwe Kerk Magna Plaza (avm) Red Light... daha fazla

12 Şub 2016

BİR BAŞKA DÜNYA: AMSTERDAM

Öncelikle şuradan başlıyım, biz Amsterdam'a 3 gün ayırdık. Şehri gezip görmek için 1-2 gün yeterli ancak ortamlar, âlemler, hayat vs. derseniz 5 gün kalsanız doyamazsınız :) Interrail için de 3 gün idealdir, tavsiye edilir. Farklı iki hostelde kaldığımızı da belirtmeliyim. Amsterdam Tavsiyeleri - Bisiklet kiralayın. Şehirde bisiklet kullanımı aşırı yaygın, öyle böyle... daha fazla

04 Şub 2016

AMSTERDAM'DA HAFTA SONU

Cuma’yı da katarak bir hafta sonu 2 gece 3 günlüğüne kısa bir Amsterdam turu yaptık. Geçen sefer merkeze tramvay ile 15 dakikalık mesafede kanal kenarındaki Hilton Amsterdam’da kalmıştık, çok huzurlu ve sakindi. Bu seferde Merkez İstasyona yürüyerek 3 dakikalık uzaklıktaki Double Tree Hilton’da kalalım dedik. Pasaport kontrol sonrası el çantalarımızı çekerek hemen... daha fazla

picture-43-1381798159
Gold Yazar
1 saat önce

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 6 - ARİZONA

Parry Lodge’dan ayrılıp artık Navajo topraklarına girmenin zamanı geldi. Benim için uzun yıllardır kurduğum bir düş bu, gerçekleşiyor olması inanılmaz, içim içime sığmıyor. Utah’dan Arizona’ya geçmemizi ve Navajo Land’e girişimizi, Navajo Köprüsü’nden yapacağız. Köprü aslında o kadar eski değil, 1927 yılında yapılmaya başlanıp 1929 yılında trafiğe açılmış. Ama Marble... daha fazla

picture-45576-1461048500
5 saat önce

İtalya'dan gençlere kültür-sanat harcamaları için 500 Euro'luk hibe

İtalya Parlamentosu'nun aldığı yeni bir karara göre 31 Aralık 2016 tarihinden önce 18'inci yaşını doldurmuş tüm İtalya vatandaşlarına kültür-sanat harcamaları için 500 Euro hibe verilecek. 'Kültür Bonusu' olarak adlandırılan hibeyi alan gençler bu parayı kitap, konser, sinema veya tiyatro harcamalarında, müze ziyaretlerinde, ülkenin ulusal parklarına girişlerde... daha fazla

picture-30401-1455607509
Silver Yazar
5 saat önce

BURSA KASABALARI: CUMALIKIZIK VE GÖLYAZI

I. Bölüm: Cumalıkızık İstanbul'dan 1,5 saat uzaklıkta bir yerde kahvaltı yapmak ister miyidin? Madem büyük şehir dışına çıktın şöyle olsun, böyle olsun demek hakkındır elbette. Neler derdin mesela? - Organik kahvaltı olsun! - Otantik bir hava fena olmaz. - Köy mesela? - Keşif olsun ama çok sıcak da olmasın. Bunları dersin muhtemelen. Bunların yanına bir de patatesli ve... daha fazla

6 saat önce

MASMAVİ KAŞ

"Maviyle aşk olur mu?" diye sorsalar ne dersiniz? Bu seferki seyahat; sevmeye, gülmeye doyamadığım, bizi kendine hayran bırakan, Akdeniz'in inci köşesi, masmavi Kaş'aydı. Kaş'la ilgili pek az blog ve yazı mevcut, o yüzden döner dönmez hızlıca yazmak ve gidecek olanları bilgilendirmek istedim :) Kaş, 55 bin kişilik nüfusuyla tarihi kalıntıları, mağaraları ve enfes... daha fazla

picture-43-1381798159
Gold Yazar

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 5 - ZION NATIONAL PARK

Çölün ortasındaki otelimizden sonraki durağımız Las Vegas’tı ama orayı seneler önce çok detaylı dolaştığımız için bu sefer öyle bir arzumuz yok. Açıkçası bir gece kalıp, Las Vegas havası alıp yolumuza devam etmek bu sefer daha çok işimize geliyor. Diğer büyük şehirlerle kıyaslayınca, eğer hafta sonu gitmiyorsanız, Las Vegas’ta 5 yıldızlı otellerde kalmak aslında çok... daha fazla

GÜNEY AMERİKA - BUENOS AIRES SEYAHATİ

Buenos Aires’e Giriş 101 (: Güney Amerika’nın ikinci büyük şehri (Sao Paulo’dan sonra), Arjantin’in en büyük şehridir. Nüfusun çoğu İspanyol ve İtalyan kökenlidir. Resmi dil İspanyolcadır. Buenos Aires, İspanyolcada ‘güzel/temiz hava’ demektir. Güney Amerika’nın doğusunda Rio de la Plata denilen bölgede bulunmaktadır. 48 yerel bölgeye ayrılmıştır. 2018 G20 zirvesi ve... daha fazla

Popüler Şehirler

BOZCAADA YOLCUSU KALMASIN!

Bozcaada Türkiye'nin ikinci büyük adası, 2 bin 700 kişilik nüfusuyla Çanakkale'ye bağlı bir ilçe aynı zamanda. Ulaşım İstanbullular için 400 km'lik (yaklaşık 5 saatlik) bir serüven. İstanbul’dan karayoluyla Eceabat’a, oradan boğaz geçişi sonrasında 50 dk araba yolculuğuyla Geyikli İskelesi'ne ve yine arabalı vapur geçişiyle yarım saatte Büyükada'ya varabiliyorsunuz.... daha fazla

Duyuru

Fransız polisi sahilde haşema ‘avına’ çıktı

Yerel yasalar çerçevesinde bazı Fransız kentlerinde haşemayla denize girmek yasaklanırken polisin bir kadının tuniğini çıkarttırdığı fotoğraflar, ülkedeki tartışmayı alevlendirdi. diken.com.tr'nin haberine göre, Nice’te yaşanan vakayı sahildekiler seyretmekle yetinirken polisler kadına ceza da yazdı.Cannes’da da bir kadın denize başörtüsüyle girdiği için para... daha fazla

24 Ağu 2016

SON LİMAN PORTOFİNO

Yıllar önce kardeşimle Portofino’ya yaptığımız ilk seyahatte ikimiz de bu küçük sahil kasabasından çok etkilenmiş ve büyüyünce aşık olduğumuz kişiyle buraya tekrar gelmeliyiz diye aramızda konuşmuştuk. Aradan yıllar geçti ve bu kez Murat'la birlikte Portofino’ya, bu romantizm dolu kasabaya geldik. Ben sözümü tuttum, sıra şimdi Gökçe’de :)   İtalyanca anlamı “Son Liman... daha fazla

24 Ağu 2016

İtalya'da 6.2 büyüklüğünde deprem

İtalya'nın Perugia kentinin güneyinde 6.2 büyüklüğünde deprem meydana geldi. İtalyan yetkililer ilk belirlemelere göre en az 13 kişinin öldüğünü ve hala enkaz altından çıkarılamayanlar olduğunu söylüyorlar. BBC Türkçe'nin haberine göre yerel saatle 03:36'da yaşanan deprem 10 km derinlikte meydana geldi. Depremin merkez üssünün Roma'nın 100 kilometre kuzey... daha fazla