KATALONYA BÖLGESİNİN MERKEZİ, BARSELONA

TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör14 Nis 2011120560 Yorum

İspanya’da toplam 17 özerk yönetim var. Ama bunların en önemlileri Bask, Katalonya ve Galisya. Katalonya ise içlerinde en milliyetçi olanı. Katalonya bölgesi sanki İspanya içinde farklı bir devlet gibi. İspanya toplam nüfusunun %15’i Katalan ve 1,6 milyonu da Barcelona’da yaşıyor. Diktatör Franco döneminde, kendi dillerini konuşmaları yasaklanmış. Bunun ardından milliyetçilik duyguları daha da kabarmış. “Nerelisiniz?” sorusuna asla “İspanyoluz” cevabı alamıyorsunuz, “Katalan’ız” diyorlar.

Burası tamamen özerk bir bölge yani içişlerinde tamamen kendi kendini yönetiyor. Sadece dış işlerinde İspanya’ya bağımlı. O kadar ki Katalan bölgesinde okullarda İspanyolca bile okutulmuyor.

İspanyol Köyü denilen Poble Espanyol ise İspanya'nın değişik bölgelerinden mimari örneklerin birebir kopyalarının bulunduğu 1929 senesinde yapılmış yapay bir bölge ama kesinlikle görülmeye değer. Ortada da kermes alanı gibi bir alan kurmuşlar ve burada daha çok yerel ürünler satılıyor. Zeytin, turşu, peynir, şarap gibi ürünleri hem tadabilir hem de satın alabilirsiniz.

Barcelona ile birlikte tarihe geçmiş diğer bir isim ise Picasso. Avinyo caddesi adı verilen cadde karakteristik ve ilginç bir cadde olup adını Picasso’nun ünlü “Les Demoiselles d'Avignon” tablosundan almış. Picasso Müzesi ise ortaçağdan kalma daracık bir cadde olan Montcada Caddesi’nde bulunuyor. Bu arada Dali’yi de tabii ki atlamamak lazım.

Deniz kenarındaki bölgeye ise Barceloneta ismi verilmiş. Bu bölgeden denize de girilebiliyor. Mar Bella Plajı oldukça populer olan kumsallardan... Ama bu çok turistik olmayan plaja gittiğiniz de oldukça şaşırabilirsiniz çünkü bu plajda neredeyse herkes çıplak.

Barselona lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Apartaments Travessera-Parc Güell, Hotel Continental Palacete, Residencia Sants. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz Equity Point Centric, Alberg Pere Tarrés gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Urbany Hostel Barcelona, Pensión Segre, Pensión 45 otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Barselona aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kolomb Anıtına sırtınızı verdiğinizde sağda tersane ve denizcilik müzesini görebilirsiniz. Hemen karşısında ise Place del Portal de la Pau var. Buradan kırlangıç anlamına gelen “Golondrina” adını verdikleri çift katlı teknelere binerek Barselona limanı ve çevresini gezebilirsiniz. İsterseniz yarım saatlik kısa tur ya da 1,5 saatlik uzun tur alabiliyorsunuz. Hava da güzelse oldukça keyifli oluyor.

Hazır buraya kadar gelmişken Kolomb heykelinin sol tarafında kalan Yeni limana (Port Vell) giderek Avrupa’nın en büyük akvaryumlarından birisi olan L'aquarium Barcelona’yı ziyaret edebilirsiniz. Bu akvaryumda en hoş şey, dört bir yanınızın akvaryum ile çevrili olduğu tünelden geçmek.

Buradan doğruca Barcelona’nın en renkli yiyecek pazarı olan La Boqueria’ya uğrayabilirsiniz. Burada çok çeşitli tropik meyveler, envai çeşit balık ve deniz ürünlerini görebilirsiniz.Burada dikkatimi çeken şey tezgahlarda duran kişilerin çoğunun bayan olması çekmişti.

Plaça Reial, 1850’lerden kalma Barselona’nın en canlı meydanlarından biri. Bu meydandaki Neo-Klasik lambalar da yine Gaudi’nin tasarımı. Bu meydan Madrid’teki Plaza Mayoru andırıyor. Barselona kontlarının ikametgâh yeri olan Kraliyet Sarayının merdivenli kapısı da bu meydana bakıyor.

Buradan methini çok duyduğumuz Bari Gotic’e (Gotik Mahalle) gidiyoruz. Bu Gotik mahallenin dar sokaklarında dolaşırken kendinizi ortaçağda yaşıyor gibi hissedecek ve her sokakta farklı bir sürprizle karşılaşacaksınız.

Barcelona’yı gezmenin diğer bir yolu ise City Bus bileti alıp, burada belirlenen rotalar üzerinde ilerlemeniz. Nasıl olsa otobüse istediğiniz yerde inip binmeniz serbest.

Barcelona, ortaçağdan kalma havasıyla, çılgın mimari eserleri ile, Gaudi’si, Picasso’su, Miro’su ve Dali’si ile, geniş La Ramblas caddesi ile sizi bir şekilde büyüleyecek bir kent.

Burada ki otel seçeneklerinden de biraz bahsedelim. Neoklasik bir binada yer alan Majestic Hotel & Spa Barcelona GL oteli oldukça güzel bir konumda yer alıyor. Hemen hemen tüm ulaşım olanaklarından yararlanabileceğiniz gibi, birçok tarihi mimarilere ve müzelere de yakın. Tercih listenizde bulunması gereken otellerden biri. HCC Taber oteli ise biraz daha makul fiyatlı olmakla birlikte, müzelere ve tarihi mimarilere yine Majestic Hotel kadar yakın diyebilirim.

Plaza Catalunya’nın köşesinde yer alan Victoria City Center Barcelona oteli, Barselona’nın tarihi dokusunun tam ortasında bulunuyor. Bunların yanında ünlü La Rambla Bulvarı üzerinde bulunan birçok mağaza, restoran, sanat galerileri ve eğlence mekânları da Victory City’e gayet yakın bir konumda. Las Ramblas ve Gaudi’s Palau Güell’e 50 metre mesafede bulunan Happy Apartments, yine merkezi bir konumda yer alan otellerden bir diğeri.

Bunların yanında daha fazla otel seçeneğine bakmak istiyorsanız buradan booking.com’a girerek Barselona otellerine göz atabilir, isterseniz rezervasyon yaptırabilirsiniz.

Atçantana.com'dan sizin için seçtiğimiz ürünler.

Sehir Merkezine En Yakın Barselona Otelleri

En Uygun Fiyatlı Barselona Otelleri

Sizin İçin Seçtiğimiz Barselona Otelleri

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Barselona Otelleri

Barselona Turları

**PROMOSYON** Büyük İspanya Pegasus Havayolları 7 Gece (599.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 26 Mart 2016,Cumartesi - 2 Nisan 2016,Cumartesi
AĞUSTOS’TA CARNIVAL VISTA İLE AKDENİZ (1 149.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 16 Ağustos 2016,Salı - 3 Eylül 2016,Cumartesi
**PROMOSYON**Barcelona Pegasus Hava Yolları 3 Gece (329.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 25 Şubat 2016,Perşembe - 28 Şubat 2016,Pazar
Büyük İspanya Türk Hava Yolları 7 Gece (599.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 26 Mart 2016,Cumartesi - 2 Nisan 2016,Cumartesi
KLASİK İSPANYA TURU 2016 (499.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 25 Haziran 2016,Cumartesi - 2 Temmuz 2016,Cumartesi
  2. 18 Haziran 2016,Cumartesi - 25 Haziran 2016,Cumartesi

Barselona için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

15 Ara 2015

BİR KATALONYA EFSANESİ: BARSELONA

İçimdeki gezme aşkı beni bu sefer Avrupa’nın batı köşesi İber Yarımadası’na götürdü. Rotamızı İspanya’ya çevirince ilk görülmesi gereken bu güzel ülkenin iki önemli şehri Barselona ve başkent Madrid. İstanbul-Barcelona, Madrid-İstanbul biletlerimiz ile uçuşa hazırlandık. Çantalar hazırlanmış son kontroller yapılmıştır. Çantalar demişken yine naçizane önerim... daha fazla

14 Ara 2015

BARSELONA'DA BİSİKLET TURU

Yurtdışına çıktığınızda bisikletin öncelikli ve pratik bir ulaşım aracı olduğunu görmemek elde değil. Barcelona da bu şehirlerden. Ancak ulaşım dışında Barcelona turunuzun bir parçası olarak da bisiklet keyfi yapmanızı öneririm. Normalde yürümeye üşeneceğiniz yerleri bibiklet ile gezmek hem pratik hem keyifli hem de zaman dostu bir yöntem. Bisiklete binilince yol seni... daha fazla

08 Ara 2015

MERCAT DE SANT JOSEP DE LA BOQUERIA: BARSELONA

Mercat de Sant Josep de la Boqueria, turistlerin daha çok bildiği bir ad ile La Boqueria… 1217’den beri gündemde olduğu belirtilen bir market… Hatta kendi internet sitesinde “Gastronomic Temple” "Gastronomik Tapınak"olarak geçiyor… Çok da doğru bir tespit, ne yiyeceğinizi ne içeceğinizi şaşırıyorsunuz! Adeta renklerin birbiri ile dans ettiği bir market. (Fark ettiniz... daha fazla

Seymen BOZASLAN
05 Ara 2015

NOU CAMP HEYECANI

Şu an dünya üzerinde kaç milyon insan var acaba burada olmak isteyen. Kendimizi hep bu soruyla daha şanslı hissettik. Maç günü geldi. Sanki doğuştan Barcelona taraftarıyım. Kanımı kesseler bordo lacivert derler ya, o havadayım. Dürüst olmak gerekirse bilet fiyatları Türkiye şartlarına göre bi tık daha pahalı... Ama kaç kere geliyorsun Nou Camp’a! Stadın olduğu alan... daha fazla

09 Kas 2015

ARABA İLE AVRUPA TURUNUN BARSELONA DURAĞI

Barselona, bizim icin dönüs yolundan önceki son durak oldu. Carcassonne'den yaklasik 300 kilometre'dir. Portekiz'e kadar devam edecek olan gezimiz, Temmuz`un 15`ine denk geldigi icin ve araba ile seyahat ettigimiz artik sıcaklar cekilmez hale gelmisti. Biz de Barselona`dan geriye dönmeye karar verdik. Yine Booking`den ayırtmıs oldugum limana yakın otel, gayet düzgün... daha fazla

02 Kas 2015

BARSELONA LEZZETLERİ

Barcelona’da en çok yenen Tapas, yöresel bir yiyecek türü. Aslında bunu bizim mezelerimizle eş değer görebiliriz. Farklı lezzette farklı tapaslar söyleyebilirsiniz ana yemek öncesi ya da zaten siz bir içki sipariş ettiğinizde bar sahibi tapaslardan ikram ediyor olacak ya da bir restorana oturduğunuz gibi taze domates ezmesi sürülmüş ekmek ikram edilebilir. Fotoğraf:... daha fazla

28 Eki 2015

BARSELONA'DA HARİKA BİR BALAYI

Evlilik hazırlıkları, ev yerleştirme, eksikleri giderme, her şeyi zamanında yetiştirme telaşı... Her evli çiftin evlenmeden önceki son birkaç ayı bu koşuşturma içinde gider, bizim de önümüzde sadece 1 ayımız kalmıştı ve hala balayına nereye gideceğimiz belli değildi... Küba ikimizin de hayaliydi ancak maliyeti evlilik öncesinde üstlenemeyeceğimiz boyuttaydı. Tam o... daha fazla

21 Eki 2015

BARSELONA'DA SANAT

Barcelona sanat meraklıları için seçim yapmakta zorlancakları kadar dolu dolu olan bir şehir. Gauidi, Picasso, Miro başta gelen isimler. Gaudi’nin görülmesi gereken yapıları arasında aynı cadde (passeig de gracia) üzerinde bulunan iki yer var. Casa Batllo ve Casa Mila (La Pedrera) Casa Battlio için Passeig de Gracia metro durağını, La Pedrera için ise Dioganal durağını... daha fazla

20 Eki 2015

BARSELONA KEŞFİ (2.GÜN)

Barcelona'ya özellikle de turist döneminde gittiyseniz uzun kuyruklarla karşılaşmanız çok büyük ihtimal. Özellikle zamanın kısıtlı olduğu gezilerde boş boş kuyrukta beklemek hem sinir bozucu hem de boşa vakit kaybı yüzünden gitme listenizdeki yerleri azaltmanıza neden olabiliyor. Bundan kurtulmanın iki yolu var. Birisi sabah erken saatlerde gidip kuyruğa girmek.... daha fazla

26 Eyl 2015

BARSELONA KEŞFİ (1. GÜN)

İnsanın özendiği yazıları yazmaya eli gitmiyor. Benim için de İspanya gezisinin ilk durağı olan Barcelona bu durumdaydı. Barcelona en dolu dolu ve hareketlı geçen kısmı oldu. Bu zamana kadar erteledim yazmayı. Umarım detayları atlamadan aktarabilirim. Gitmeden önce nerede kalacağımızı, hangi biletleri önceden almamız gerektiğini iyice araştırıp gezinin kabaca bir... daha fazla

12 Eyl 2015
serayb
Gezgin
22 Ağu 2015

BARSELONA GEZİSİ İÇİN GEREKLİ BİLGİLER

​Barselona gezinizden en iyi şekilde faydalanmanız için size kendi gezimden gerekli bilgiler vereceğim. Barselona’dan kısaca bahsetmek gerekirse İspanya’nın en önemli şehirlerinden biri olan Barselona Katalan özerk idaresinin başkentidir. (Katalanların bu şehir ve çevre şehirler üzerindeki yıllrca sürdürdükleri hakimiyeti hakkında detaylı bilgi almak için Katalonya... daha fazla

Gold Yazar
07 Ağu 2015

BARSELONA’DA GÖRÜLECEK YERLER

Gitmek isteyip bir türlü gidemediğim ve görmediğim için utandığım bir şehir, bu geziye karar vermemde önemli bir etken olan şehir, Gaudi'nin şehri... İşte Napoli'den akşamüzeri demir alıp, tüm gece, ertesi gün ve tüm gece yol aldıktan sonra Barcelona'da, Akdeniz'in en hareketli Limanı olan Barselona Limanı'nda açıyorum gözlerimi. Burası yılda 700.000'den fazla geminin... daha fazla

Esra Türkal
06 Ağu 2015

BARSELONA GEZİSİ

Bir şehri gezmenin en güzel yolu oranın yerlileriyle takılmak, mekan tavsiyelerini onlardan almaktır “turist” olmaktan kaçınarak gezdiğim ve hakkında bolca “yerli” tavsiyesi aldığım Barselona işte karşınızda… Barselona, seçenekleri bol olan bir şehir; yapılacaklar çok olunca plansız olmadan olmaz. Barselona’ya kesinlikle Barri Gothic, El Raval ve çevresinden gezerek... daha fazla

Esra Türkal
05 Ağu 2015

Seymen BOZASLAN
02 Ağu 2015

96 SAATTE BARSELONA

3 kafadarız biz. İstanbul Sabiha Gökçen'den 21 Kasım tarıhınde bindik uçağımıza. 3,5 saat sonra Barcelona termınal t2 bölümüne giriş yaptık. Pegasus Havayolları t2'ye iniyor. Aman dikkat! Seyahat sonrası havalimanına dönerken bu ayrıntı önemli! Havalimanlarında hep alışmışız girerken güvenlik kontrolünden geçerdik. Burada havalimanı çıkışında da güvenlik kontrolü... daha fazla

28 Tem 2015
Galeri

Park Güell

Güell ailesinin soyluluk göstergesi için yapılan park, 1923 yılında halka açılmıştır. Burada bulunan yapıların çoğu, renkli seramik parçaları içeriyor. Buradaki büyük meydanda ise mozaik kaplı banklar bulunmakta, bu meydan birçok halk etkinliğine de ev sahipliği yapmış.

Fotoğraf: www.factoryhostels.com

Park Güell

Parkın girişinde ise kubbe şeklinde çatıları bulunan iki bina bizi karşılıyor. Birinde büyük enteresan bir kule bulunuyor. Buradan oldukça güzel fotoğraflar elde edebilirsiniz.

Fotoğraf: architectureandinteriordesign.wordpress.com

Picasso Müzesi

Barselona’nın en önemli müzelerinden olan Picasso Müzesi’nde, ünlü ressam Picasso’nun çalışmaları sergilenmektedir. Her ayın ilk Pazar günü ücretsiz olan müzeyi, gidilecekler yerler listenize eklemelisiniz.

Fotoğraf: free-stock-illustration.com

La Sagrada Familia

Modern mimarinin öncülerinden sayılan bu bazilika, Antoni Gaudi’nin hayatını kaybetmesi sonucu yarım kalmıştır. Yapımı hala süren eser halk arasında "bitmeyen kilise" olarak adlandırılmış. Kilisenin yapımına halkın yardımları ile devam edilmektedir.

Fotoğraf: en.wikipedia.org

La Sagrada Familia

Kilisenin yıllar boyunca bitirilememesinin sebebi halkın yardımlarıyla yapılıyor olması ve o dönemin karmaşık mimarisinin çözülme zorluğudur. Binaların çizim ve yapım yöntemlerini de günümüz teknolojisine uyarlamak oldukça zordur.

Fotoğraf: petapixel.com

Fotoğraf: www.factoryhostels.com

BANU DEMİR
25 Tem 2015

İSPANYA’NIN ST. TROPEZ’İ: SİTGES

Barcelona’ya daha önce iki kez gittiğimiz için bir daha yolumuz düşmez sanıyordum ama eşimin bir iş toplantısı Barcelona’nın bir sahil kasabasına ve bir de benim doğumgünüme denk gelince eşim “hadi” dedi. Ben de zaten seyahat denilince, hayat durduğu için dünden razıyım. Bir defasında Barcelona’dan motosiklet kiralayıp bütün sahili, Costa Brava’yı gezmiştik ama Sitges... daha fazla

21 Tem 2015

BARSELONA HAKKINDA PRATİK BİLGİLER

Merhaba bir öğrenci gözünden Barselona aslında harika ama bir o kadar da pahalı bir şehir. Size öncelikle kalacak yer konusunda bilgi vermek istiyorum. Tren garından çıkıp yaklaşık 20-25 dakika yürüdükten sonra rezervasyon yaptığım hostele ulaşıyorum. Bu kadar uzun sürmesinin sebebi merkezde olması. Kaldığım hostelın ismi After Hostel ve 2 geceliğine 14 Euro verdim... daha fazla

25 Haz 2015
44 dak önce

GÖZLERİNİZİ KAPATMAK İSTEMEYECEĞİNİZ MANZARA: EIFFEL KULESİ

Paris'e gitmek için birden fazla sebebiniz olabilir ama eğer amacınız benim gibi sadece gezip görmek ise Paris'in büyük kısmını Eiffel Kulesi dolduruyor şüphesiz. Kulenin tarihi biraz sıkıntılarla dolu. Böyle devasa bir yapının yapılması büyük bir yankı uyandırmış olmalı. Fakat zamanında fransız halkı tarafından "demir yığını" denilerek istenmemiş. Yapılışı Fransız ... daha fazla

1 saat önce
Duyuru

Vize reddinin başlıca sebebi: sosyal medya paylaşımları

İngiliz uluslararası yatırım ve sermaye yönetimi şirketi One Knightsbridge Capital ve Garth Coates Göçmenlik Hukuku Firması, Türkiye’de gerçekleştirecekleri seminer öncesinde Avrupa’nın ve ABD’nin nefret suçu işleyen bireylere vize ve vatandaşlık vermediğine dikkat çekti.  Garth Coates Hukuk Bürosu’nun kurucusu Garth Coates; sosyal medya üzerinden bireylerin... daha fazla

1 saat önce

ANNAPURNA'DA TREKKİNG

Annapurna, Nepal'de Pokhara şehrinden ulaşabileceğiniz en yüksek noktası 8091 metreyi bulan Himalayalar'a ait dağ grubu. Burada 8000 metrenin üzerinde bir doruğun haricinde 13 tane 7000 metreyi bulan zirve var. Annapurna ana kampına yapacağımız trekking için sabah erkenden Buda Havayolları ile Katmandu'dan Pokhara’ya uçtuk (60 USD). Havaalanında daha evvelden... daha fazla

2 saat önce
Etkinlik
28 Ocak 2016,Perşembe

"Görsen Kesin Tanırsın" Sergisi

x-ist, Cem Dinlenmiş’in şehirde yaşanan değişimleri farklı bir yaklaşımla ele aldığı yeni sergisi “Görsen Kesin Tanırsın”a ev sahipliği yapıyor. Aksaray'daki İSKİ Binası, kentsel dönüşümle mücadele eden Tozkoparan Mahallesi gibi farklı mekânları resimleyen Cem Dinlenmiş’in yeni sergisi, sanatçının 3. solo sergisi olduğu belirtiliyor. “Görsen Kesin Tanırsın”, 27 Şubat... daha fazla

4 saat önce

BİR BAŞKA DÜNYA: AMSTERDAM

Öncelikle şuradan başlıyım, biz Amsterdam'a 3 gün ayırdık. Şehri gezip görmek için 1-2 gün yeterli ancak ortamlar, âlemler, hayat vs. derseniz 5 gün kalsanız doyamazsınız :) Interrail için de 3 gün idealdir, tavsiye edilir. Farklı iki hostelde kaldığımızı da belirtmeliyim. Amsterdam Tavsiyeleri - Bisiklet kiralayın. Şehirde bisiklet kullanımı aşırı yaygın, öyle böyle... daha fazla

Etkinlik
13 Mart 2016,Pazar

Buika 13 Mart'ta İstanbul'da

İspanyol müziğinin efsanevi ismi Buika, yeni albümü Vivir Sin Miedo’nun dünya turnesi kapsamında İstanbul’a geliyor. İspanyol ezgileriyle cazı birleştiren ve dünya müziğine yepyeni bir tarz katan Buika; reggae, ragga, R&B harmanladığı yepyeni albümü kapsamında dünya turnesine çıktı. 13 Mart’ta da İstanbul Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda konser verecek olan Buika... daha fazla