MALTA'DA ULAŞIM

211304 Nis 2016Gezi Notu
varol gezivarol geziBronz Yazar04 Nis 201621130 Yorum

Malta’ya geldiğinizde; sizi karşılayacak kelime “Merhba”

Luqa-Malta International Airport’a indiğinizde; Free Wi-Fi (Şifresiz) mevcut!

Valinizi teslim alıp, kontroldan de geçtikten sonra Malta Public Transport standını bulmanızı öneriyorum! 8 gün süren Malta gezimizde 1 hafta sınırsız (unlimited travel - 7 days) otobüs kartı “tallinja card” (21 EUR) satın aldık. İyiki de almışız! Otobüsler de bizlere hiç yabancı değil! OTOKAR! Her yere otobüsle gittik, Gozo’da da! Cuma ve cumartesi geceleri “N” harfiyle başlayan gece otobüsleri var! Tek bilet 1,5 Euro (Aynı bileti 2 saat boyunca tüm otobüslerde defalarca kullanmak mümkün, yazın 2 Euro) Hangi saatte satın aldıysanız 7 gün sonrasında o saatte kart geçersiz oluyor ve kullanamıyorsunuz!

Valletta

Havaalanı’ndan, Ic-Cirkewwa X1 (Gozo’ya giden Feribota gidiyor), San Giljan (Valletta)’a X2, Bugibba’ya X3, Gece de N81-N71 San Giljan, (Havaalanı-San Giljan 10 Km.-30 dakika)

Valletta-1

Biz, ilk 4 gün Bugibba’da konaklayıp, Popeye Village’e gittik. Bugibba’dan-Melieha’ya 221 No.lu otobüsle, oradan da 101 No.lu otobüsle, Bugibba’dan, Mdina’ya “Ir-Rabat” 186 No.lu otobüsle, Valletta’ya 45, 48 No.lu otobüslerle, St. Julian’s’a 221, 222 No.lu otobüslerle, son 4 günümüzde de St. Julian’s'da kaldığımız için Valletta’ya 13,14 ve 16 No.lu otobüslerle, Sliema’ya yürüyerek; geze geze gittik.

Valletta-2

Valletta’dan Vittoriosa’ya 1,2,4 No.lu otobüslerle,
Valetta’dan Mosta’ya 41, 42, 48 No.lu otobüslerle,
Valetta-Tarxien Tapınakları'na 81, 82, 85 No.lu otobüslerle gidebilirsiniz!

Valletta ülkenin ulaşım kalbi! Her şehre, her yere buradan otobüs kalkıyor ve buraya geliyor!

Nereye gitmek isterseniz; MALTA PUBLIC TRANSPORT’un internet sitesine girerseniz; hangi numaralı otobüsle/otobüslerle ve ne kadar sürede gidebileceğinizi görebilir ve detaylı bilgileri edinebilirsiniz!

Havaalanı-Sliema (Beyaz Taksiler) 20 EUR, Havaalanı-Bugibba 25 EUR,

St. Julian’s-Bugibba 17 EUR, St. Julian’s-Havaalanı 25 EUR!

Ecabs (the black cab company) St Julian’s-Bugibba 15 EUR! Karar Sizin!

Ülkenin merkez otobüs duraklarında MCAfreeWiFi (Şifresiz) mevcut! Sadece Age, Gender ve Country kısımlarını seçip; I agree'yi işaretleyip; Submit'e basmak kalıyor! İllaki internet satın almak isterseniz de; 1 GB İnternet 20 EUR!

Valletta-3

Üst Barakka Bahçeleri’nden asansörle inip (1 EUR); Valetta’dan, Üç Şehirler'e (VITTORIOSA "Birgu", SENGLEA "Isla", COSPICUA "Bormla") tekne ile geçebilirsiniz (1,5 EUR!) www.vallettaferryservices.com

Valletta-4

Gozo’ya gitmek için öncelikle Cirkewwa’ya gitmeniz; oradan da Gozo’ya giderken (GOZO CHANNEL CO LTD) feribota gidişte ücret ödemiyorsunuz; dönüşte bilet alıyorsunuz (4,65 EUR!)

Valletta-5

Aynı, uçağa biner gibi kapalı kanaldan gidip; feribota biniyorsunuz!

Valletta-6

Gozo (Mgarr)’ya geldiğinizde; insanlar size tekliflerde bulunacak! Fakat “tallinja card” burada da imdadınıza yetişiyor! Hemen feribottan inince otobüse biniyorsunuz ve şehrin merkezine (Victoria) gidiyorsunuz önce!

Valletta-7

Sonrasında da Azure Window’a gitmek için başka bir otobüse geçiyorsunuz! Dönüş feribotu için 15.45 ya da 16.15 seferine binmenizi tavsiye ederim!

Dwejra BOAT RIDES (Through Tunnel, Gozo Blue Grotto, Azure Window and Caves) 4 EUR

Valletta-8

Smart Electric Cabs Services var Valletta’da! Taxi Cab Services 5-7 EUR, Valletta şehir turu 25 EUR, Cruise Ship Terminal 10 EUR.

CitySightseing Malta Official Tour (Hop On-Hop Off) 1 günlük 20 EUR, Çocuklar (5-14 Yaş) 12 EUR (Valletta, 3 Cities, Temples, Marsaxlokk, Blue Grotto, Mdina, Mosta, Sliema) 2 günlük 37 EUR, Çocuklar (5-14 Yaş) 20 EUR (11 dil anlatımı mevcut ama maalesef Türkçe yok!) Gozo Hopon Hopoff 18 EUR, Çocuk 10 EUR.

Maltasightseing (Hop On-Hop Off) North Tour 20 EUR, Çocuklar 13 EUR,  South Tour 20 EUR, Çocuklar 13 EUR, 11 dil anlatımı mevcut ama maalesef Türkçe yok! Gozo Tour 20 EUR, Çocuk 13 EUR (16 dil anlatımı mevcut ama maalesef Türkçe yok!).

Hava koşullarından dolayı Comino ve The Blue Lagoon’ı görme fırsatını yakalayamadık! Azure Window’da da müthiş rüzgar ve dalgalar vardı! Deniz suyu dalgayla üzerimize geldi, ıslandık ve deniz tuzunu tattık!

Kurşunsuz Benzin 1,3 EUR, Diesel ise 1,22 EUR

Valletta şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Valetta: Ses Turu, Harita ve Yol Kendinden Kılavuzlu (8 €), Gozo 1 Gün Hop-On Hop-Off şehir gezileri Otobüs Turu (18 €), Playmobil FunPark ziyaret ve fabrika turu (25 €), Valetta Yürüyüş Turu Tamamlandı (20 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.