MELEKLER ŞEHRİ BANGKOK

406116 Kas 2013Gezi Notu
user-profileCANAN SOKU16 Kas 201340610 Yorum

İstanbul'dan 9-9,5 saatlik bir uçuşla Bangkok'a geldik. Bangkok Tai dilinde "melekler şehri" anlamına geliyormuş. Bence bu ismi hak ediyor bu şehir. Çünkü insanlar çok güleryüzlü, insana pozitif enerji veriyor. Birbirlerine karşı son derece saygılı ve güleryüzlü.
Bangkok

Bangkok'ta beni en çok etkileyen yer Yüzen Çarşı oldu. Çarşıya giderken teknelere bindik. Kanallardaki tekne trafiği, kanal boyunca sıralanmış ufak evler ve teknelerin yanına yanaşıp birşeyler satmak isteyen satıcılar oldukça ilgi çekiciydi.

Kanallardan güzel manzaralar eşliğinde seyahat ettikten sonra, yine kanal üzerinde konumlanmış olan çarşıya yanaşıyoruz. Burada pek çok Tayland'a özgü hediyelik eşya satıcılarını dolaşıyoruz. Şu konuya herkes dikkat etmeli: Pazarlık etmek şart! Özellikle ipek ürünler, ahşap oymalar ve çeşitli hasır şapkalara göz atmanızı öneririm.

Bu çarşıda alışveriş yapmanın yanı sıra, çarşı girişinde de ufak büfe tarzı mekanlar da var. Burada eğer canınız çekerse çekirge kızartması, tavuk ızgara ve küçük ahtapot'u 1$ - 2$ ödeyerek yiyebilirsiniz. Zaten Bangkok'taki insanların evde yemek yapma alışkanlığı yok. Pek çok evde mutfak dahi olmadığı için genelde sokak tezgahlarından yemek alarak, plastik poşetlere koydurarak evlerinde yiyorlar. Bangkok'ta 100 çeşit pirinç olduğunda temel besin kaynakları da pirinç. Bunun yanında deniz ürünleri hem çok ucuz hem de çok lezzetli.

Bangkok'ta yükselen gökdelenler arasında dolaşırken, neredeyse her köşe başında bir Buda Tapınağı karşınıza çıkıyor. Bu tapınaklar oldukça renkli ve kalabalık. Tapınaklarda hindistan cevizleri, tütsüler, pirinç, muzlar ve çiçekler, Buda'ya sunulmuş. Bu yiyecekler her gün yeniliyor.
Bangkok-1

Tayland'da danslar da ibadetin bir parçası sayılıyor. Dansçı sayısı ve dakikaya göre bir ücret ödüyorsunuz ve buna göre dansçılar hem dans ediyor, hem de dua ediyorlar.

Bangkok, bana göre defalarca gidilebilecek bir şehir…
Bangkok-2

Bangkok şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Amaranta Suites, Chao Phraya River Front Villa, The Residences at Keyne Sukhumvit Thonglor. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Villa Phra Sumen Bangkok, Somerset Sukhumvit Thonglor gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Wealth 30th, Hotel Vista Express, Lodge 61 Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bangkok aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.