Barselona'nın Adım Adım Keşfi (2. Gün)

Barcelona'ya özellikle de turist döneminde gittiyseniz uzun kuyruklarla karşılaşmanız çok büyük ihtimal. Özellikle zamanın kısıtlı olduğu gezilerde boş boş kuyrukta beklemek hem sinir bozucu hem de boşa vakit kaybı yüzünden gitme listenizdeki yerleri azaltmanıza neden olabiliyor.

Bundan kurtulmanın iki yolu var. Birisi sabah erken saatlerde gidip kuyruğa girmek.İkincisi ise bileti önceden internet sitesinden almak. Barcelona'nın olmazsa olmazı Gaudi'nin eseri namı değer bitmeyen kilise Sagra de Familia'nın biletlerini önceden almayı tercih ettik.

İnternetten almanın dezavantajı belirttiğin saatte orda olman gerekiyor. Bu nedenle planınızı iyi yapmakta fayda var. Biz sabah ilk iş oraya gitmeye karar verdiğimizden ona göre biletimizi aldık. Bilet alırken verilmesi gereken bir başka karar ise hangi kuleye çıkmak istediğinize karar vermek. Passion (tutku) ve Nativity (doğuş) olarak iki seçeneğiniz var. Doğuş cephesinin manzarası daha güzel diye yazıldığı için çeşitli forumlarda biz orayı tercih ettik. Kule asansörünü de gene sadece seçtiğiniz saatde kullanabiliyorsunuz. Biz içeri giriş ve asansör arasına bir saat süre vermiştik. Yeterli oldu. Ancak asansörden inincede gezmeye devam edebilirsiniz. Bu nedenle çok sorun değil arasındaki saat farkı.

Hangi kuleyi seçerseniz seçin inişi muhakkak merdivenle yaparak sarmal merdivenleri görmenizi tavsiye ederim.

Sagra de FamiliaL2 (mor) ve L5 (mavi) metro hatlarında bulunuyor. Metrodan çıkar çıkmaz yapı tüm görkemiyle karşınıza çıkıyor zaten.

"Biz 10 binişlik (9.95euro) metro-otobüslerde kullanılan biletlerden bir tane almıştık. iki kişi için bize yeterli geldi. Çoğu yerde yürümeyi ve bisikleti tercih ettik biz ama sizin de enerjiniz var ise tavsiye ederim."

Doğuş Cephesi

Sagra de Familia'yı ise anlatmak çok haddim değil aslında. Gaudi'nin hayal dünyasına ve yaratıcılığına hayran olmamak elde değil. İçerisi bambaşka bir atmosfer. Renkler, şekiller,dinamizm. Özellikle de sabahın erken saatlerinde gidip İsa'nın doğuş cephesindeki güneşin renklerle oyununu görmelisiniz. Dış cephesindeki figürlerin detaylarını bitirip içeri girebilirseniz tabi. Kilisede tabi hala devam eden bir inşaat var 2026'da Gaudi'nin  100.ölüm yıldönümünde bitirilmesi planlanıyormuş.

İsa'nın Doğuş CephesiDoğuş Cephesi

Büyük Çile cephesi ise 1980lerde Joseph Maria Subirachs tarafından adeta Gaudi'nin ne de eşsiz biri olduğunu daha da gözümüze sokmak için yapılmış. Hani belki tezat olsun diye o köşeli sert ve soğuk hatlar kullanılmıştır aslında pek de anlamlı ve gerekli bişeydir o kadar sanatsal bilemiycem ama  sevemedim.

Büyük Çile cephesi
Büyük Çile Cephesi

Sagra de Familia’yı gezerken rehberle yada detaylı anlatan bir kitapla gezmenizi tavsiye ederim. Hatta Gaudi’nin çoğu işi için bu geçerli çünkü burda anlatmamın yetersiz kalacağı o kadar fazla ayrıntı varki görmeniz için okumanız veya bilgilendirilmeniz gerekiyor.

Burdan çıkınca ikinci durağımız Gaudi’nin başka bir eseri olan Park Guell.

Park Guell’e gitmek için ise en kolay yol otobüs kullanmak. Mavi hatla metroyla Dioganal metrosuna gidip caddeden 24 numaralı otobüse binerek ulaşabilirsiniz. Otobüs hemen önünde indiriyor. Yada metronun Lesseps durağına yürüme mesafesindeymiş.

Burda asıl olay Monemantal Zone denilen alan. Alınan bilet de buraya giriş saatini veriyor. Yazan saatte kapıda olup girmeniz gerekiyor içeriye.Bunun dışında zone’un dışındaki viyadüklerin bulunduğu alanı biletsiz gezebiliyorsunuz.Burda sokak müzisyenlerini ortamın akustiğini ve serinliğinin tadını çıkararak dinleyebilirsiniz. Bu viyadüklerin taşıdığı kıvrımlı yollarda şehir manzarası eşliğinde gezinti yapabilirsiniz. Biz Park Guell için bilet bulmakta zorluk çekmedik. Sırada yoktu burası için ama günün ortasında gittiğimizden çok sıcaktı belki de o yüzden boştu. Yine de gitmeden muhakkak bilet alın diyeceğim yerlerden değil.

Park Guell peri masalı havasında bir ortama sahip. Zengin Eusebi Guell al sana alan al sana sınırsız para deyip yaptırmış burayı. Amaç bir bahçe şehir oluşturmakmış. Sonra proje yarım kalmış çünkü kimse burdan ev falan almamış böylece halka açık bir alana dönüştürülmüş. Kırık fayanslardan yapılma mozaikler en etkileyici kısımları.

Viyadüklerin olduğu kısımdan giriş yaptıysanız ilk olarak meydanla karşılaşıyorsunuz.Yılanı andıran bankın çevrelediği bu alan pazar ve etkinlik amaçlıymış. Manzaranın güzelliği mozaiklerle birleşince fotografik bir görünüm sağlıyor.

Ana giriş kısmında ise hansel-gratel evlerine benzeyen dar merdivenli ve sıradışı pencereli yapı müze ve hediyelik satışı amaçlı kullanılıyor. Burdan çıktığınız çifte merdivenlerde parkın sembolu olan ağzından su akan çok renkli ejderha ile karşılaşıyorsunuz. Merdivenler sizi serin Hypostyle Salonuna ulaştırıyor. 86 Sütunlu bu salonun tavanında ise 4 tane güneş mozaği var. Burdan çıkınca bahçe kısmına uğrayıp lavantaları görmeden alandan çıkmayın.

Alanı gezdikten sonra dinlenmek isterseniz parkın içinde giriş kapılarının orda bulunan cafedeki Sangria’yı tavsiye ederim.

Burdan çıkınca gene 24 numaralı otobüse binerek Espanya Meydanına gittik. Burası zamanında açık idamlara ev sahipliği yapıyormuş. Meydan görülesi yapılar ile çevrelenmiş durumda. Museu Nacional d’Art de Catalunya ya da Türkçe karşılığı ile Katalan Ulusal Sanat Müzesi önündeki meşhur Sihirli Havuz tüm görkemiyle meydana bakıyor. Mayıs-Eylül arasında Perşembe ve pazar günleri havanın kararmaya başlaması ile bol seyircili müzik ve ışık söleni oluyor bu havuzda. Ekim-Nisanda ise cuma-cumartesileri oluyor.

Museu Nacional d’Art de Catalunya

Şimdilerde alışveriş ve eğlence merkezi olan kullanılan zamanın boğa güreşi arenası Las Arenas’da gene bu meydanda

Biz havuz gösterisi öncesinde zamanımız varken Pablo Espanyolu gezmeye karar verdik. Alandan müzeye doğru yüyürken yönlendirmeler ile sağ tarafa dönerek kolayca bulabilirsiniz. Namı değer İspanyol köyü İspanyadaki yerel mimari tarzları, el sanatlarını tanıtan bir alan. 116 yapı ile farklı tarzlar sergilenmekte. Bir nevi özet bir İspanya turu oluyor. Burada bulduğum çikolatacı kadar güzel bir çikolatada başla yerde görmedim ayrıca. Özellikle karemelli şekerlerinden muhakkak tadın.

Ve akşam saatlerini muhteşem havuz gösterisi ile geçirerek çok eğlenceli bir kapanış yapmış olduk güne.