CENNET GİBİ BİR ŞEHİR OHRİD

İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan yaklaşık bir saatlik uçak yolculuğunun ardından başkent Makedonya'nın başkenti Üsküp'e ulaştık. Havaalanının önünden kalkan ve Vardar Express'e binerek (135 Dinar) Üsküp Otobüs Terminali'ne vardık.Buradan Ohrid'e gitmek için 3.5 saatlik bir otobüs yolculuğu gerekiyor. Otobüsüler 7 numaralı perondan kalkıyor. Ücrei ise 450 Dinar.

Ohrid'e varır varmaz çok farklı bir yerde olduğunuz anlıyorsunuz. Tertemiz bir şehir, tertemiz bir göl ve yemyeşil park alanları mevcut.

Ohrid Kalesinden bir manzara

Gezmek için Ohrid Kalesi, Galicica National Park, Bitola Manastırı ve Svetii Naum bölgeleri en idealleri. Ohrid Kalesi şehir merkezine yürüme mesafesinde. Galicica National Park için taksiyle anlaşın: 30 Eurodan kapı açıyorlar, biraz pazarlık yapınca 25 Euro'ya düşüyorlar. Bitola Manastırı için otobüs terminalinden Jared Ekspress'i kullanın, fiyatı 280 dinar.

Benim gibi Fitness freak bir insansanız Ohrid Gölü'nün etrafında bir uçtan bir uca koşabilirsiniz. Yaklaşık 40 dakika sürüyor.

Galicica National Parktan bir kare. Sanırım 1500 metre yükseklikteyiz ve oldukça soğuk
Galicica National Park'tan bir kare. Sanırım 1500 metre yükseklikteyiz ve oldukça soğuk.

Yemeklere gelirsek... Şahsen yağlı gıdaları tercih etmem fakat sabahları "Piroşki" adında bir çeşit böreklerini yedim ve tadı çok iyiydi.

Yağlı yiyecek pek sevmem fakat bu çok fena tanıştırayım adı "Piroşki"

Restoran olarak Belvedere Restaurant'ı önerebilirim; oldukça lezzetli bir menüye sahip ve fiyat olarak uygun.
 Ben Dvojnik Pork Steak adında bir yemek tercih ettim. Oldukça lezzetliydi, fiyatı da 330 dinar. Alternatif olarak menünün onuncu sırasında bulunan "Sarska Pleskavica" dedikleri kaşarlı köfteyi önerebilirim, fiyatı 190 Dinar.

190 dinar

İçki içmek isterseniz sahil kenarında bir çok güzel mekan var. (Skopsko bira 100 Dinar) Biz son gün eski merkez içerisindeki Sv. Sofija Şarap Evi'nde çok güzel bir şarap içtik. Alkol oranı biraz yüksek (%14.5), tadı oldukça lezzetiydi. Şişe fiyatı 1800 Dinar.

1800 dinar

Genel olarak ucuz bir yer Ohrid ve oldukça fazla Türk var.