FES'TE YAŞAM

Bu yazı Gezimanya üyesi ozzznur tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Fes’in, dünya üzerinde Ortaçağ'dan kalmış İslam mimarisine sahip şehirler arasında en iyi korunmuş üç şehirden biri olduğunu rehberimizden öğreniyoruz.

Fes

Fes kentinin en çılgın atraksiyonu; dericiler… Deri ustaları gayet ilkel şartlarda, eski yöntemlerle deri tabaklıyor ve boyuyorlardı. Bir insanın ayakları ile çiğneme yapabileceği, içinde rengarenk boyalar boyalarla dolu büyük toprak çukurlar bu deliklerin etrafındaki daracık kısımlarda ekmek parasının derdindeki insanlar...

Fes’teki 4 geleneksel tabakhaneden en büyüğü olan Chouara Tabakhaneleri’ni fotoğrafladık. Fas fotoğraflarından daha önce gördüğümüz Chouara Tabakhaneleri, Fes’te kesinlikle görülmesi gereken yerlerden biriydi.

Fes-1

Fes-2

Tabakhanelerin ağır kokusunu hissetmememiz için girişte bize burunlarımıza sokmamız için nane dağıtıldı fakat nane bile bu ağır kokuyu almamızı maalesef engellemedi. Aklımızda bu ağır kokuda işçilerin nasıl çalıştığı sorusu dolaşırken anı fotoğraflamaya devam ettik.

Fes şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Fés touria palace, Riad Oumkaltoum Fès, Riad Nazha güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Dar Mchachti, Le Grand Alcazar, Dar anne. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ryan Apartment Fes Medina 3, Ryan Apartment STUDIO de Luxe, Ryan Apartment Fes Medina 2 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Downtown Fez Hostel, Riad Anass Al Ouali, Dar Lalamoune tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Fes aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Tabakhanedeki ağır kokulu gezimizin ardından muhteşem mozaik işlemeleri ile göz kamaştıran Bab Boujloud Kapısı’ndan Fes’in en büyük medinası (çarşı) olan Fes el Bali’ye girdik. Fes medinası, çoğu daracık yaklaşık 4000 dükkandan oluşan, rehbersiz gezmenin imkansız olduğu, araç trafiği olmayan ama her sokakta eşeklere ve mobiletlere yol vermek için kapı eşiklerine kaçmak zorunda olduğumuz apayrı bir dünyaydı.

Fes-3

Arada “Balak, balak” diye gelen seslerin yoldan çekilmemiz için geldiğini öğrendik. İlk girdiğiniz andan itibaren kendinizi eski Indiana Jones filmlerinde gördüğümüz sokaklardaymış gibi hissettik. Medina’da gördüklerimiz hayallerimizi çok aşmıştı gerçekten!

Tam bir labirentin içinde zaman yolculuğuna çıkmıştık sanki. Hele bazı sokakları vardı ki tünelden farksız; tavanı tahtalarla desteklenmiş, ara sokaklarda bazen bir kapının yarısı yüksekliğinde kapılar açılıyor. İçerisi zifiri karanlık, bir bakıyorsunuz gülen gözleriyle perişan giyimli bir çocuk, kafasını uzatıyor içeriden. Medina’nın içinde şuursuzca, ayaklarımız ağrıyana kadar gezdik. Değişik bir dünya, egzotik bir ortam vardı.

Burada Karaviyyin Camii ve medresesini ziyaret ettik. Zemin; yeşil, beyaz, kahverengi ve siyah taşlardan oluşan zelişlerle bezenmiş, ortasında küçük bir de havuzu olan avluda fotoğraflar çektik.

Evin koç kullanıcısının resmi
Evin koç
Sa, 09/27/2016 - 11:21
Öznur Hanım Fes ile ilgili danışmak istediklerim var bana hbo_evin@yahoo.com'dan bana ulaşırsanız sevinirim, fotoğraflar ve yazı için teşekkür ederim Evin Koç