GUADALQUIVIR NEHRİ VE CORDOBA

710129 Mar 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör29 Mar 201171010 Yorum

Şehrin kalbi Guadalquivir nehri… Kalbi diyorum çünkü verimli topraklar olduğu için ilk yerleşim hep bu nehir kenarında olmuş. Bu nehir üzerindeki en önemli yapı ise 1000 senedir sapasağlam ayakta duran Puente Romano, yani Roma Köprüsü. Orjinal temelleri üzerinde duruyor olsa da tabii ki tadilat görmüş bu kadar sene içerisinde. Bu görkemli köprünün manzarası gündüz vakti ayrı, gece vakti ayrı güzel. Özellikle de köprünün üzerinden tarihi kentin ışıklandırılması nefis görünüyor. Bir de Roma döneminden kalma 5-6 tane sütun var. Bu sütunlar da yahudi mahallesi çıkışında yer alıyor. Ama çok etkileyici olduklarını söyleyemem.

Bu köprünün arka tarafında ise Endülüs İslam eserlerinin sergilendiği Calahara müzesi var. Ama açıkçası benim içini gezmeye vaktim kalmadı.

Cordoba’da yemek yemek için 2 önemli alan var. Birinci alternatif, La Mezquita'nın çevresindeki restoranlar ki burada Burger King’den Meksika restoranına kadar pek çok seçenek bulabilirsiniz. Diğeri ise Plaza Corredera. Plaza Corredera, Madrid'teki Plaza Mayor'un daha ufak bir versiyonu. Gerçi ben sabah saatlerinde ara sokaklarda dolaşırken yanlışlıkla bu meydana gelip buradan oldukça etkilenmiştim. Bu meydan camii’nin olduğu bölge ile kıyaslandığında çok daha hareketli bir bölge. Biz bu meydanı tercih ediyor ve bir restauranta oturuyoruz. Neredeyse her köşebaşında domuz eti satılıyor.

Cordoba (İspanya)

Cordoba'nın en ünlü yemeği olan patates, biber, soğan, sarımsaktan oluşan "ajo colorado" isimli bir yemeği tercih ediyorum. Arkadaşım ise yine bu bölgeye özgü olan mezgit’e benzeyen Merluza balığını tercih ediyor. Her ikimiz de önden tapasları atıştırıyor ve bir tabak ta "Gazpacho” adını verdikleri soğuk servis edilen domates ağırlıklı çorbayı paylaşıyoruz.

Cordoba (İspanya) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Córdoba Bed and Be, Apartamentos Alberca Deluxe, Apartamentos Plaza de Austria. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Marisa, Apartamento Almoravides Silvia gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartamento Pastora, Pensión Agustina, Cruz Conde tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Cordoba (İspanya) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu kadar çok yürüyüşün verdiği yorgunlukla kafamızı yastığa koyduğumuz gibi derin bir uykuya dalıyoruz.

Ertesi sabah ise otelde yaptığımız kahvaltı sonrası kendimizi yeniden dışarıya atıyoruz. Kahvaltıda dikkatimi çeken şey, zeytin ve zeytin yağı konusunda kendisine bu kadar güvenen bir ülkede sabah kahvaltı da zeytin olmamasıydı. Ama tabii bu bir çok Avrupa ülkesinde bu şekilde. Zeytinin düşük SES grubu hitap eden bir yiyecek olduğu inanışı var ama nasıl bir çelişkidir ki, akşam yemeklerinde yemek öncesi servis ediliyor.

Cordoba’da bütçenize göre birçok otel imkanı var. Eski Yahudi Mahallesi’nde yer alan Hotel Mezquita’nın çevresi tarihi yapılarla çevrilidir. Büyük olasılıkla Cordoba’ya kültür gezisi için gideceğinizi varsayarsak, bu otel tam olarak kültürün kalbinde denilebilir. Otelin 500 metre yakınında ise tarihi bir kale olan Alcazar de los Reyes Cristianos bulunuyor. A4 otoyolu’nun hemen yanında bulunan Eurostars Ciudad de Córdoba oteli ise 4 yıldızlı güzel otellerden bir tanesi. Otelin çevresinde birçok bar ve restoran bulunuyor. Ayrıca Old Town’a yürüyerek 20 dakika gibi bir sürede ulaşabiliyorsunuz.

Konaklamanızı lüks bir otelde yapmak istiyorsanız şehir merkezinde bulunan ve Old Town’a yürüme mesafesi kadar yakın olan Eurostars Palace bölgenin en kaliteli otelleri arasında. Ayrıca Cordoba’da görmek isteyeceğiniz yerlerden olan Mezquita ve bir Musevi Mahallesi olan La Juderia, otelin hemen yakınında bulunuyor. Tüm bunların yanında daha fazla otel alternatifi için buradan booking.com’a girerek Cordoba otellerine göz atabilir, dilerseniz rezervasyon yaptırabilirsiniz.

Bugün geziye ilk olarak Cordoba’nın en görkemli ikinci eseri olan olan “Alcazar de los Reyes Cristianos” isimli saraydan başlıyoruz. Anlamı ise “Hristiyan hükümdarların Alcazar’ı” Burada bahsedilen hükümdarlar ise Kastilyalı Isabel ve Aragonlu Ferdinand çiftiymiş. Sevilla’daki Alcazar Sarayından esinlenilerek yapılmış ama onun kadar büyük ve etkileyici değil.

İspanyollar Endülüs‘lü bilim adamlarına sahip çıkmışlar. Cordoba da birçoğunun heykeline rastladık. Ancak okullarında Endülüs tarihinde Müslümanların bu bölgedeki hakimiyet dönemlerini es geçiyorlarmış.

Cordoba’nın en ünlü ressamı özellikle esmer Cordobalı kadınları çizmiş olan Romero De Torres.
Bir de Cordoba’nın kütüphanesinde tam 600.000 tane kitap varmış. Bu sayı ile en ünlü kütüphaneler arasında gösteriliyor.

Cordoba’dan dönerken yine yelpaze, kastanyet, deri eşyalar, porselen ya da zeytinyağı alabilirsiniz.

Cordoba (İspanya) şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Otantik Endülüs Gıda ve Gastronomi Akşam Turu (55 €), Zanaat Bira tadımı ve yerel bir bakış açısıyla şehir turu (55 €), Córdoba: Cami Katedrali, Sinagog ve Alcázar 3 Saatlik Tur (25 €), Córdoba: Medine Azahara 3 Saatlik Rehberli Tur (9.5 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.