GUAYAQUIL WATERFRONT BÖLGESİ

310528 Eki 2013Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör28 Eki 201331050 Yorum

Bir liman kenti olan Guayaquil’in en etkileyici bölgelerinden biri Guayas nehri kenarı. Buraya 9 Ekim caddesinden dümdüz yürüyerek inerken sahil tarafına yani nehir kenarına varmadan Milano’daki Victoria Emanuelle Çarşısını andıran bir çarşı ile karşılaşıyoruz. Yoğun bir İtalyan etkisi göze çarpıyor.
Guayaquil

Bu çarşının tam karşısında ise 1749 senesinde yapılmış olan bir saat kulesi yer alıyor. Önce ahşap yapılan kule daha sonradan taş bir yapıya çevrilmiş. Üzerindeki saat ise İngilizler tarafından hediye edilmiş.
Guayaquil-1

Ardından nehir paraleline kurulmuş olan Water Front bölgesine gidiyoruz. Burada 2,5 – 3 kilometre boyunca yürüyüş yapabilirsiniz. Yürüyüş yolunun başlangıcında dubalar üzerine kurulmuş olan  Malecon 2000 eğlence merkezi yer alıyor. Gece kulüpleri, restoranlar, hediyelik eşya dükkanları da bu bölgede yoğunlaşmış.
Guayaquil-2

Bu yürüyüş yolunun başlangıcında demir konstrüksiyonlu tek yapı var. Nehir burada öğlene kadar kuzeyden güneye yani Pasifik Okyanusu’na doğru, öğleden sonra güneyden kuzeye doğru akıyormuş. Yerel rehber bu durumu yoğunluk farkı olarak yorumladı.

Guayas nehri iki nehrin birleşmesi ile oluşuyormuş, Rambu ve Babomba nehirleri.
Guayaquil-3

Nehir kenarında yürüyüşümüze devam ederken Ekvator’un bağımsızlığı için çalışan iki kişi olan Simon Bolivar ve San Martin’in temsil edildiği Özgürlük anıtını görüyoruz. Anıtın üzerinde Latin Amerika ülkelerinin bayrakları yer alıyor.
Guayaquil-4

Hemen ardından kırmızı bir tren vagonu ile karşılaşıyoruz. Bu tren Ekvador’u kuzeyden güneye kat eden trenin sembolik bir vagonu. İçerisine girilmiyor ancak dışarıdan fotoğraflıyoruz. Ekvador’da yapılan tren yolculuğu dünyanın en güzel tren yolculukları arasında gösteriliyor.
Guayaquil-5

Nehir boyunca uzanan bu yürüyüş yolu çok keyifli. Park düzenlemesi ve çiçeklendirme etkileyici.
Guayaquil-6

Yol boyunca sergi alanları da yer alıyor. Biz de bunlardan birinde durup fotoğraf çekiyoruz.
Guayaquil-7

Yolun en sonunda ise sinemaları içeren geniş bir eğlence kompleksi ve tarih müzesi yer alıyor.
Guayaquil-8

Buradan devam ettiğinizde ise meşhur Las Penas bölgesine ulaşıyorsunuz. Ancak Las Penas bölgesini ayrı bir yazıda anlatacağım.

<<<<<<<

Guayaquil şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Hotel USA, La Casa Inés, City Luxury Suites 604. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Atlantic Suites Hotel, Casa Canelos gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Milenio, Suites Guayaquil, Quo Luxury Apartment Airport View tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Guayaquil aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.