Güney Hindistan Gezisi (9): Elephanta Island – Mumbai, Fil Adası – (Gharapuri)

Bu yazı Gezimanya üyesi nevinsalman tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Sabah erken saatlerde trenimiz Deccan-Odyssey, Mumbai şehrindeki Chhatrapati Shivaji Terminaline giriyor. Müthiş yerler gördük, gezdik, trenimizde harika zamanlar geçirdik ve muhteşem bir gezinin sonuna geldik. Trende tanıdığımız, çok memnun kaldığımız personelle vedalaşıyor ve terminalde bu kez veda töreni ile uğurlanıyoruz. Müthiş bir gezinin daha sonuna geldik.

Bombay

Uçağımız yarın sabah, elbette bu günümüzü boş geçirmeyeceğiz ve Mumbai yakınında yine muazzam bir yere gideceğiz. Trende bizlere her konuda yardımcı olan tren müdürü aracılı ile kiraladığımız araç ve rehberimizle birlikte Hindistan’ın Giriş Kapısı’ndan, Gate of India'nın bulunduğu Apollo Bunder Meydanı’na geliyoruz. Buradaki limandan tekne ile sadece 1 saat kadar uzaklıkta, Aurangabad kenti yakınlarında gezdiğimiz Ellora ve Ajanta Mağara-Tapınakların benzeri eserlerin bulunduğu ünlü Fil Adaya gidiyoruz.  Adada bulunan nefes kesen devasa taş oyması heykeller Unesco Dünya Mirası listesinde. Fil Adasının ismini aldığı sahildeki dev fil heykeli artık Mumbai’deki “Veermata Jijabai Bhosale Garden” Müzesi’nde.

Bombay-1

Adaya vardığımızda teknelerin yanaştığı yerden tahminen 500 metrelik yolda bir mini tren var ama o kadar yoğun izdiham var ki yürüyerek gitmenizi tavsiye ederim. Fil Mağaralarının olduğu tepeye 200 kadar basamağı tırmanarak ulaşıyorsunuz, ancak bu merdivenler gözünüzü korkutmasın, hem genişlik hem basamak araları oldukça geniş ve sağlı sollu hediyelik satan tezgahlara bakarak çıkarsanız nasıl çıktığınızı anlamayacaksınız.

Bombay-2

Toplam 7 mağaradaki heykellerin bir ada üzerinde ve tahminen MS 450 ile 750 yılları arasında yapılmış olmaları mağarayı çok özel kılıyor. Shiva’ya adanmış heykeller dev boyutlarına karşın çok ince taş işçiliğine sahip. Portekizliler bu adayı işgal ettiklerinde adadaki birçok heykeli parçalamaya çalışmış ancak ahşap bir bölmeyle ayrılmış olan Shiva heykelini fark edememişler. Yerel halk Tanrı Shiva’nın kendisini parçalanmaktan koruduğuna inanmakta. Shiva heykelinde, Shiva’nın üç yöne bakan üç kafasının yaratıcı, yaşatıcı ve yok edici özelliklerini yansıttığına inanılmakta.

Ardhanari şeklinde gösterilmiş diğer bir heykel, aynı bedende iki cinsiyetin bulunması anlamına geliyormuş. Heykelin bir yanından bakıldığında erkek, öbür yanından bakıldığında ise dişi özelliği görülüyor. Başka bir heykelde ise Shiva’nın Parvati ile evlenme töreni ve geleneksel dans pozisyonu olan Tandava dansını yapışı resmedilmiş. Ramayana destanında adı geçen kral Ravana’nın Kailasa’ya sürgün edilmesi anlatıldığı dev bir panel ve benzeri muazzam eserleriyle Ada mağara tapınakları görülmeye değer.

Bombay şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Ferreira House, Higuests Vacation Home - Colaba, BSS - Pluto near IIT Powai güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Villa 408: Dr.Wade's Villa., Shine Hospitality, Airport Transit Hotel, Two Bedroom Apartment in City Centre. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Sagar, OYO 35964 Aviva Lite, OYO 42079 Hotel Bkc Inn Deluxe gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Care Dormitory, PERFECT DORMITORY, Dormitory point tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bombay aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bombay-3

Ada gezimizden sonra Mumbai’deki son saatlerimizde biraz kenti geziyoruz ama illaki biraz alış-veriş yapmadan dönmeyeceğiz. Neyse ki rehberimiz bayan bizi anlıyor ve bizi hiç turistik olmayan tanıdığı bir toptancıya götürüyor da çok şık ünlü Hint kumaşından giysileri çok uygun fiyata alıyoruz. Otelimiz havaalanı yakınında, bu gece sanırım trenin sarsıntısı olmadan biraz daha keyifli uyuyacağız…

Bombay-4

Hindistan gezimiz Kuzey Hindistan ile devam edecek… Kuzeyin gizemi ve kutsal şehirlerinde buluşmak üzere…

Bombay-5

Gezimiz, Hindistan’dan sonra yine yıllardır gitmek istediğim, 3 günlük otantik ve gizemli Katmandu gezimizle son bulacak.

nevinsalman kullanıcısının resmi

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım. 10 senedir ise kış aylarında İstanbul'da, Mayıs-Aralık 7-8 ay Bodrum’da yaşadıktan sonra artık tamamen Bodrum’lu oldum. Tam bir Bodrum sevdalısıyım, en büyük keyfim seyahat...