CARNIVAL VICTORY GEMİSİ İLE BATI KARAYİPLER (COZUMEL ADASI) - 3. BÖLÜM

Key West’ten hareket ettikten sonra rotamız bu sefer; Meksika’nın Cozumel Adası… Burası Meksika’nın, Karayip Denizi’ndeki; ana karadan 10 km uzaklıktaki en büyük adası… Tek yerleşim merkezi olan San Miguel de Cozumel, adanın batı kıyısında bulunmaktadır.

Cozumel

Ada platform şeklinde düz olup, en yüksek yeri 15 metreyi geçmiyor. Topografik yapısı kireçtaşından olduğundan ve bu taşın yumuşaklığından dolayı yağmur ve sel sularının aşındırmaları neticesinde yeraltı mağaraları ve nehirleri çok sayıda bulunuyor. Hatta 1990’lı yıllarda dünyanın en büyük yeraltı mağarası burada bulunmuş olup, profesyonel mağaracıların içeriye girmesine müsaade edilmektedir. Adanın bitki örtüsü ise ormanlardan oluşmaktadır. Dolayısı ile de endemik bakımından zengin bir adadır.

Burası Mayaların ilk yerleştikleri bölgelerden biridir (erken M.S. 1. yüzyıl) ve Maya medeniyetine doğu giriş kapılarından birisi olmuştur. Cozumel Adası; Mayaların ay tanrıçası IX Chel’e adanmış ve özellikle buradaki tapınaklar, kadınların doğurganlıkları ile ilgili çeşitli tapınma ve adak törenlerine sahne olmuştur. İspanyollar 1518 yılında ilk defa bu adaya çıktıklarında Mayalar tarafından iyi karşılanmışlar ve ada uzun bir süre İspanyolların Orta ve Güney Amerika seferlerine erzak ve su temin yeri olmuştur. Ama ne yazık ki Mayaların birçok tapınağı ve köyü İspanyolların katli ve yıkımından kurtulamamıştır. Şu anda mevcut olan San Gervasio Harabeleri, adanın orta kısmında bulunmaktadır.

Cozumel bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Bu kadar adanın tarihçesi ve tanıtımından sonra gelelim turistik aktivitelere… Burada görülecek ve gidilecek en önemli yerler nereleridir diye sorarsanız, size; sualtı dalış ve sualtı zenginliklerine meraklı iseniz, cennete hoş geldiniz derim. İster scuba dalışı ve rehberler eşliğinde sualtı keşfi yapın, isterseniz de ıslanmadan denizaltındaki mercan kayalıkları ve denizaltı güzelliklerini seyredin.

Cozumel-1

Cozumel-2

Cozumel şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Casa Calido, Casa Heidi, La Casa roja room güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Coral Reef Inn, Guidos Boutique Hotel, Casa de Yoli. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Suites Colonial, Hotel Boutique Vista del Mar, Casa Mexicana Cozumel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Tropico 20º, Amigos Hostel Cozumel, Caribo Cozumel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Cozumel aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Nasıl, hangisine karar verdiniz? Birisi 100$, diğeri uzman dalış rehberleri eşliğinde tüplü veya tüpsüz dalış 50$. Ama hayır, ben Maya harabelerine meraklıyım diyorsanız, bu adadaki harabeleri boş verin. Ana karaya geçin. Ya Tulum’a gidin ya da Coba’ya… Benim favorim “Coba Mayan Ruins” idi ancak gemimizin Cozumel’e öğlen saatinde yanaşıp, akşam 21.00’de kalkacağını göz önüne alırsak; 3 saatlik bir yolculuk sonucu Coba’ya ulaşmak gerektiğini de varsayarsak, saat 17.00’de kapanan tapınak harabelerini göremeden geri dönmekten başka bir işe yaramazdı bu tur. Onun için biz 1 saatlik feribot ile ana karaya ulaşıp, hazırda bekleyen otobüsümüz ve rehberimiz eşliğinde 1 saatlik yol daha giderek Tulum’u görmek ve hatta orada denize dahi girme fikrine sıcak baktık. Ama ben bugün sizlere gemimizin yanaştığı adayı ve limana girdiğimiz andan itibaren gördüklerimi anlatacağım. Tulum gezisi ve anıları bir sonraki bölümde hizmetinizde olacak.

Cozumel-3

Gemimiz Carnival Victory, Cozumel limanına yanaştığında limanda başka bir Carnival gemisi “Carnival Conquest” daha demirlemiş duruyordu. 300 metre uzaktaki bir başka iskelede ise iki Carnival gemisi daha (Carnival Liberty ve Carnival Ecstasy) yine yolcularını indirmiş, beklemedeydi. Cozumel’e yaz sezonunda aynı anda 10 gemi birden geliyormuş. İnanabiliyor musunuz cruise turizminin ulaştığı boyutlara! Her gemide 3000 yolcu olsa, günde 30.000 turist eder. Başka bir şey diyemeyeceğim…

Meksika’ya ilk defa gelenler için şu notu vermemde fayda var… Eğer bu gemiler ile Amerika’dan veya Karayipler’den geliyorsanız hoş geldiniz; Türklerden vize istenmiyor. Gemi kartınız ve fotoğraflı bir kimlik belgeniz buraları gezmeniz için yeterli… Ama uçak ile yabancı bir ülkeden Meksika’ya giriyorsanız vize almanız gerekli… Bu da cruise yolcularına verdikleri değer ve turizmin incelikleri… Bu arada gemilerin limana verdikleri listede isminizin bulunması çok önemli bir garanti…

Limanda bizi çok güzel bir Duty Free Shop karşıladı. Şehre bu mağazanın içerisinden geçerek ulaşıyorsunuz. O parfüm kokuları, o içki çeşitleri ve fiyatları inanılmaz! Ama bizim hiçbir şey almaya niyetimiz yok. Çünkü Türkiye’ye dönüşte uçakta kilo sıkıntısı yaratmayalım…

Cozumel-4

Cozumel-5

Sonrasında Meksikalılar, turların yerlerini bildiren tabelalarla bizi toparlıyorlar. Çünkü Duty Free Shop’ta dağıldık!

Cozumel-6

Cozumel-7

Bu limanın hemen çıkışına küçük bir turistik köy kurulmuş. Daha San Miguel de Cozumel’e ulaşmadık bile! Çok çeşitli hediyelik eşyalar var burada… Bunları almak için şehre gitmenize gerek bile yok. Alışverişi dönüşe bırakıyoruz ve bizi bekleyen tekneye binip karşı sahile Playa del Carmen’e 45 dakikalık bir yolculuk yapıyoruz.

Cozumel-8

Cozumel-9

Playa del Carmen, yani Karmen Plajları Meksika’nın ana karadaki Yucatan Yarımadası’nın meşhur plajlardan bir tanesi…

Cozumel-10

Cozumel-11

Burası yüzmek, güneşlenmek ve su sporu aktiviteleri için ideal bir yer… İşte size 2 fotoğraf da buradan aktarıyorum; parasailing yapan turistler ve bizim ülkemize yabancı olmayan plaj manzaraları… Burasını şöyle bir dolaşıyoruz ama bize hitap eden bir şey bulamıyorum. Çünkü bizler Türkiye’mizde bunların daha güzellerine alışığız… Ama Maya tapınakları ve sualtı canlıları ile mercan kayalıkları, buraya gelmişken görülmeye değer yerler diyerek; bu bölüme de son veriyorum.

Hoşça kalın sevgili dostlarım…

H. Oğuz Esen

Yazı dizisinin tüm bölümleri için:
CARNIVAL VICTORY GEMİSİ İLE BATI KARAYİPLER - 1. BÖLÜM
CARNIVAL VICTORY GEMİSİ İLE BATI KARAYİPLER (KEY WEST) - 2. BÖLÜM
CARNIVAL VICTORY GEMİSİ İLE BATI KARAYİPLER (COZUMEL ADASI) - 3. BÖLÜM
CARNIVAL VICTORY GEMİSİ İLE BATI KARAYİPLER (TULUM) - 4. BÖLÜM

H. OĞUZ ESEN kullanıcısının resmi

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...

HALUK İSKORA kullanıcısının resmi
HALUK İSKORA
Pzt, 05/05/2014 - 18:29
Oğuz Bey ellerinize sağlık yazı için. Önümüzdeki ay biz de gideceğiz Meksika ve Cozumel adasına. Meksika konsolosluğu ile yaptığım konuşmada, ABD vizesinin ülkeye giriş için yeterli olduğunu söylediler. Sizin bilginiz güncelmidir acaba?
H Oğuz Esen kullanıcısının resmi
H Oğuz Esen
Pzt, 05/05/2014 - 19:18
Haluk Bey teşekkür ederim, Benim bilgilerim geçen sene Meksika'ya gitmeden önceki soruşturmamdandır. Siz yeni konsolosluğa sorduysanız sizinki doğrudur.İyi seyahatler dilerim, yarın yayımlanacak Tulum yazımı da okumanızı öneririm. H.Oğuz Esen