​CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ - NORVEÇ FİYORTLARI - 4. BÖLÜM

Fiyortlar yolculuğumuzun 3. gününde WarnemündeBergen arasındaki 616 deniz millik rotayı takip ederek bugünü denizde geçireceğiz. Onun için gemideki aktiviteleri takip ederek eğlenceli bir gün geçirebiliriz. İstersek kitabımızı alıp sakince okuyabilir ya da sohbet edebiliriz. Bu akşam kaptanın gala kokteyli ve yemeği var. Akşama şık kıyafetlerimizi giyip elimizde kokteyller ile eğlenceye katılacağız. Bu gece tiyatroda ise 1 saatlik “Elisir” adlı şov ve duo soprano gösterisi var. Gündüz saatlerinde ise 14. kattaki animasyon ekibine katılabilir, 6. kattaki vücut esnetme ve aerobik derslerine girebilir, 5. kattaki salonda kahve ve çikolata gösterisini izleyebilir veya ping pong turnuvasında maharetimizi gösterebiliriz. Merenge veya salsa dansı kursunda neler yapabileceğimizi görür yahut 6. kattaki yemek pişirme dersi ve tadım gösterisine katılabiliriz. Ama siz diyorsanız ben bugünü yemek yiyerek veya kumar oynayarak geçirmek istiyorum, salonlar 12 saat emrinize amade. Bana sorarsanız, masaj/sauna, meyve ve sebze şekillendirme sanatı dersi ile gideceğimiz limanın özellik ve tanıtımının yapıldığı derse gitmeyi tercih ederim. Bu arada kahve ve çay sohbetleri ile iskambil oyunlarına da katılabilirim. Dün Warnemünde ve Rostock gezmesinden sonra ayaklarımızı ve ruhumuzu biraz dinlendirelim değil mi?

BERGEN

Yolculuğumuzun 4. gününde bu sabah saat 7.30 civarında Norveç fiyortlarına giriyoruz ve Bergen’den kılavuz pilot gemimize binip bizi saat 10.00’da Bergen Limanı’na yanaştırıyor.

Bergen

Bergen yedi nefes kesici dağın arasında bir mücevher gibi parlamakta olan UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde bulunan Norveç’in 2. büyük şehridir. 1070 yılında kurulmuştur. Yaşayan bir üniversite kenti olup, aynı zamanda eski ile yeniyi harmanlanmış bir kültür şehridir. Kuzenler ekibimizle yine her zaman olduğu gibi gemi yanaşma saatinde, 5. kattaki lobide, piyano başında buluşuyoruz. Gemi çıkışında bizi bekleyen liman idaresinin ücretsiz servisi ile liman dışına kadar çıkıyoruz. Bergen sokaklarının labirent gibi dar parke taşlı sokaklarında, ahşap ve taş yapılı küçük evler arasında yürümek büyük keyif veriyor. Yeşil alanı bol olduğundan parklar ve bahçelerinde oturup dinlenmek, etrafı seyretmek, dinginlik ve sakinliğin içerisine girmek, kendimizi burada bulunmakla ne kadar şanslı olduğumuzu bir defa daha bize hatırlatıyor. Şükürler olsun.

Bergen-1

Bergen şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Veversmauet Apartments, Ole Johnnys Place, Room between the 7 Mountains güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Apartment with Beautiful View to Bryggen, Luxury Art Penthouse, Floating House Bergen. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Stølegaten Appartment, Birkebeiner Apartment, Støletorget Appartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Bergen Budget Hostel, Marken Guesthouse, Bergen Hostel Montana tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bergen aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bergen-2

Yürüyüş rotamızı meşhur Floibanen fünikülerine doğru belirledik. Floiban Dağı’na çıkacağız ve muhteşem Bergen manzarasını seyredeceğiz. 95 NK (10 €) ödediğimiz biletimizi 15 dakikalık bir kuyrukta bekledikten sonra alabildik. 10 kişi üstü gruplara %10 tenzilat ve 2+2 çocuk biletlerinde de aile bileti (240 NK) alabilirsiniz.

Yukarıdaki manzara gerçekten çok güzel ve etrafta orman içerisinde yürüyüş yolları da var. Tabii ki kafe ve hediyelik eşya satan dükkânlarını da unutmamak lazım.

Bergen-3

Bergen-4

Yukarıda geçirdiğimiz 1 saatlik süre bize yetiyor ve aşağıya inip ahşap evlerin arasında kaybolmak istiyoruz. Yolumuz üzerinde 12. yüzyıldan kalma St. Mary Kilisesi var. Pek şatafatlı olmadığını görüyor ve yürümeye devam ediyoruz. Hafiften yağmur çiseliyor ama şemsiyelerimizyanımızda. O da ne? Yolumuzun üzerinde karşımıza bir balık pazarı çıkıveriyor. Hemen orada pişirip servis yapıyorlar. Tenteli, derme çatma bir yer! İsterseniz oturup öğle yemeğinizi yiyebilirsiniz. Tentelerin arasına giriyor ve balıkların tadına ve fiyatlarına bakıyoruz. Evet, yalnızca bakmakla kalıyoruz. Çünkü dünyanın en pahalı ülkesindeyiz ve somon balıkları “taş yerinde ağırdır” misali cepleri yakıyor. Somon filetonun kilosu 499 NK (50 €), balina füme fileto 699 NK (75 €). Bu sokak pazarında bu fiyat varsa restorandaki fiyatı düşünemiyorum. Sizin için resmini de çektim buyurun buradan yakın!

Bergen-5

Bergen-6

Meydanda ufak tefek satış dükkânları da var. Costa’nın gemisi de bugün burada ve eski cruise seyahat arkadaşlarımız ile burada da karşılaşıyoruz. Cruise yolcuları bir defa bu gezilerin tadını aldıktan sonra cruise gezilerini her sene tekrar etmek isterler. Bu alışkanlık yaratan bir seyahat tarzıdır. Bunun sonucunda bir başka seyahatte bir başka gemide ister Türk olsun ister yabancı misafirler veya arkadaşlarınız ile dünyanın başka bir ucunda 3-4 sene sonra karşılaşabiliyoruz. Bana çok denk geldi ve her seferinde hoş bir sürpriz oluyor. Sonra dünya ne kadar küçük diye düşünmeden yapamıyorsunuz.

Grubumuz burada ikiye ayrılıyor. Yürümeye ve keşfe devam edecekler ile yorulup gemiye dönecekler aralarında seçimlerini yapıyorlar. Gemiye gidecek olan servis otobüsü 5 dakikalık uzaklıkta ve 1. grubu otobüse bindirip gemiye gönderiyoruz. Ne de olsa gemide sıcacık çaylar, pastalar veya saatine göre yemekler bedava onları bekliyor. Biraz da yatağa uzanıp TV izlemek de seçeneklerden birisi. Diğer grup benimle beraber şehrin diğer bölgesinde keşfe devam ediyor. Enteresan kişiler, dükkânlar ve manzaralarla karşılaşıyoruz. 2 saatlik bir yürüyüşten sonra biz de gemimize dönüyor ve istirahate çekiliyoruz. Bugün yaptığımız aktivitenin gemide satılan tur bedeli 60 €. Biz ise fünikülere 10 € ödedik, kalan 50 €’ya da mont aldık! Yani bizim tur mont hediyeli oldu.

Bugünlük turumuz sona erdi. 17.30’da gemimiz demir alacak ve yarın sabah Hellesylt fiyorduna gitmek üzere fiyortların arasından yoluna devam edecek. Hepinize sağlık ve mutluluklar diliyorum benim sevgili dostlarım.

Yazının birinci bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının ikinci bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının üçüncü bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...