Girit'te Macera

Merhaba, ben Ceren. 18 yaşındayım ve size 13 yıllık arkadaşımın ailesi ve benim ailemle birlikte yaptığımız Girit gezimizden bahsedeceğim.

Girit'de kalmayı planladığımız yer Damnoni'ydi. İzmir Adnan Menderes Havalimanı'ndan aktarmalı uçağımıza bindik. Atina'dan Heraklion Havalimanı'na inmiştik. İnternette gördümüz araba dokuz kişilik, geniş bagajlı bir Fiat'tı. Bize verilen ondan daha küçüğüydü ve dış görünüş açısından döklüyordu, bagajı minicikti. En öndeki iki cam haricinde camlar açılmıyordu, kliması da düzgün çalışmıyordu. Girit maceramız böyle başlamış oldu.

Yemek için şık görünen herhangi bir restorana girebilirsiniz ama kazık yeme olasılığınız yüksek bu yüzden telefonunuzdan Foursquare uygulamasının kullanın, biz öyle yaptık ve emin olun yemeği aşırı seven aileler olarak her restorantan memnun kaldık. Heraklion'da deniz kenarında dolaşabilir, tarihi kaleye bakabilir ve merkezde bulunan küçük dükkanları dolaşabilirsiniz. Peskesi restoranını öneririz.

Heraklion sahili ve tarihi kale

Heraklion'dan daha güzel bir yer de Rethymno. Biraz Bodrum'u andıran bir sahili var cıvıl cıvıl birbirinden şirin alışveriş yapabileceğiniz sokakları, harika dondurmacıları kısaca insanı ilk görüşte kendine aşık ettiren bir yapısı var. Rethymno'nun bir plajı caretta-caretta lara ait. Onlar için bağış yapabilir, siz de onların korunmasına katkıda bulunabilirsiniz.

Damnoni'de denize girmek istiyorsanız bir uyarı: siz suyun içinde durarsanız balıklar sizi ısırıyor ama minik izler sadece. Damnoni sahilinden kalkan sarı bir gemi var, Preveli'ye gidiyor. Eğer kendinizi Survivor gibi bir macerada hissetmek istiyorsanız kesinlikle gitmeniz gereken bir yer ama sakın arılar konusunda uyarılmamıştık demeyin!

Preveli(macera adası gibi)

Bir zamanlar hippilerin yaşadığı bir yer olan Matala insanı hippi gibi hissettirecek bir yer. Burada mağaraları gezebilir, denizde keyif yapabilirisiniz. Eğer hava rüzgarlıysa kumlar canınızı yakabilir.

En güzel yerlerden biri de Venedik'i andıran Chania. Chania aradığınız her şeyin olduğu Girit'in Venedik'i diyebileceğiniz bir yer. Hamam denen Türk yemeklerinin bulunduğu bir restoran var, tavsiye ederiz. Eğer giderseniz balkabağı çorbasından mutlaka için.

Chania(Girit'in Venedik'i)

Elafonisi, Girit'in en güzel plajından biri. Pembe kuma sahip bu eşsiz bir plaj sığ bir denize sahip. Hatta sadece su birinkintisi yürüyormuşsunuz gibi hissedeceğiniz bir yer. Plajda bulunan küçük kafe ve barların fiyatları oldukça uygun. Mutlaka bu plaja gidin. Selfie yapmaya doyamayacaksınız.

Girit dağlık ve engebeli bir yer o yüzden yollar riskli ve geceleri ıssız gelebilir. Ama emin olun bütün yol boyunca manzaralara doyamayacaksınız.

Kameranızı yanınıza almayı unutmayın!