ISLA İSABEL

259924 Eki 2013Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör24 Eki 201325990 Yorum

Galapagos takım adalarındaki son günümüzü Isla Isabel’in yani İsabel adası’nın keşfine ayırıyoruz. Sabah erken kahvaltı sonrası doğruca limana gidiyor ve teknemize biniyoruz.

Galapagos Adaları

Küçük ama boyutuna göre oldukça hızlı olan bu tekneler ile Santa Cruz adasından Isla Isabel’e ulaşım yaklaşık 2 saat 10 dakika sürüyor. Teknelerin kapasitesi yaklaşık 15 – 20 kişi.

Isabel adasının en önemli özelliği halen yüzölçümünün zaman zaman değişiyor olması. Çünkü bu ada halen etkinliğini sürdüren çok sayıda yanardağa ev sahipliği yapıyor.

Ada doğal koruma alanı olduğu için girişinde kişi başı 5 dolar ücret ödeniyor.

Galapagos Adaları-1

Adaya vardığımız gibi karada ve denizde iguanaları ve deniz aslanlarını görüyoruz.

Galapagos Adaları şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Rancho Piedras Blancas, Casa Nostra Hostal, La Cañada Camping. Bir de booking.com'un Galapagos Adaları aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Galapagos Adaları-2

Galapagos Adaları-3

Hatta deniz aslanları o kadar abartmış ki, insanlar otursun diye konulmuş olan bankların üzerinde boylu boyunca yatmış güneşleniyorlar.

Galapagos Adaları-4

Galapagos Adaları-5

Burada iskeleden tekrar 8 - 10 kişilik deniz taksilerine binip adayı denizden dolaşıyoruz.

Galapagos Adaları-6

Mavi ayaklı bubiler, Santa Cruz’da olduğu gibi burada da karşımıza çıkıyor.

Galapagos Adaları-7

Tekne ile devam ederken deniz kaplumbağalarını görüyoruz. Bu kaplumbağalar insana zarar vermiyor. O nedenle isteyenler kaplumbağalar ile yüzebiliyorlar.

Santa İsabel volkanik bir ada. Üzerinde halen aktif volkanlar yer alıyor.

Galapagos Adaları-8

Tekne ile karaya yanaşıp, volkanik patlamalar sayesinde oluşmuş olan yeryüzü şekillerini görüyoruz. Volkanın püskürmesi sonucunda oluşmuş olan bu yeryüzü şekilleri oldukça etkileyici. Uçları sivri görünümlü bu siyah volkanik kayaların üzerleri yer yer kar yağmış gibi bembeyaz. . Özellikle kayaların güney tarafında görünen bu beyaz görünümlü alanlar aslında bir çeşit yosun, bitkisel bir oluşum.

Galapagos Adaları-9

Bu adada volkanik oluşumlar arasında dolaşırken yayalara ayrılmış patikalardan yürümek zorundasınız.

Galapagos Adaları-10

Adada son patlama 2005’te meydana gelmiş. Patlama ile geniş bir krater oluşmuş ve püskürme sonucu ayalar 10 kilometrelik alana yayılmış. Bu nedenle yeni oluşan kayalar oldukça sivri ve simsiyah.

Isla İsabel, volkanik hareketler neticesinde günümüzden 1 milyon yıl önce oluşmuş. Oluşumunu halen tamamlamamış. Bu nedenle günümüzde halen gerçekleşen patlamalar ile zaman zaman yüzölçümü değişmekte.

Buradaki volkanik kayaların üstü iguana dolu. Her yerde o kadar fazla sayıdalar ki, üzerlerine basmamak için özen göstermelisiniz.

Galapagos Adaları-11

Yine bu bölgede dolaşırken içinde yavru köpekbalıklarının olduğu bir fiyorda geliyoruz. Bu köpekbalıkları insana zarar vermiyor. Ancak biz vaktimiz sınırlı olduğu için bu köpekbalıkları ile birlikte yüzemedik.

Galapagos Adaları-12

Galapagos takımadalarının genelindeki bitki ve hayvanların %38’i endemik. Deniz iguanasını dünya üzerinde göreceğiniz tek yer Galapagos. Galapagos’ta çok sayıda kara iguanası da var. Biz sarı renkli olanları bol bol gördük ancak Isla Isabel’de yaygın olan pembe kara iguanasına denk gelemedik. Çünkü pembe kara iguanasının soyu tükenmekte olduğundan görülmesi çok çok zor.

Galapagos Adaları-13

Bu bölgede çok sayıda kaplumbağa ve denizaslanı da var. Bunlar bu bölgeye Panama akıntısı sayesinde geliyorlarmış. Burada da deniz kaplumbağaları ile yüzdük.

Sahil kenarında yerel bir restoranda öğle yemeğimizi yedikten sonra adadaki kaplumbağa üretim merkezine gidiyoruz.

Galapagos Adaları-14

Galapagos Takımadalarında toplam üç tane kaplumbağa üretim merkezi var. Bu gittiğimiz üretim merkezinin adı Arnaldo Tupiza Chamaidan.

Galapagos Adaları-15

Burada adaya özgü çeşit çeşit kara kaplumbağalarını görüyoruz. Soyları tükenmesin diye burada veteriner kontrolü altında üremeleri sağlanıyor.

Bu merkezi ziyaret ettikten sonra flamingoların doğal ortamında bulunduğu bölgeye gidiyoruz. Burası volkanik çökme ile oluşmuş olan sığ bir göl. Bu gölde yer alan mineraller Flamingolara rengini veriyor. Bu minarelin yanı sıra flamingolar midye ve karides kabukları ile besleniyorlar.

Galapagos Adaları-16

Dizleri insana göre ters olan flamingolara burada dancing flamingos yani dans eden flamingo diyorlar. Çünkü gölde mineral ararken başını göle eğip sürekli dizlerini hareket ettiriyorlar. Bu sayede bastıkları yerde toprağı eşeleyerek minerallere daha kolaylıkla erişebiliyorlarmış.

Flamingo ziyaretimiz sonrası yeniden iskeleye giderek, adaya veda ediyoruz.