SHENZHEN SPLENDID CHINA VE CHINESE FOLK CULTURAL VILLAGE

Shenzhen’de en fazla ziyaret edilen tema parklardan biri olan Splendid China (Muhteşem Çin) ve China Folk Culture Villages (Çin Halk Kültürü Kasabaları)’de Çin’in farklı bölgeleri, kültürü ve etnik çeşitliliği anlatılıyor.

Shenzhen

Buraya gitmek için Hua Qiao Cheng metro istasyonunda inip D çıkışında çıkabilirsiniz. Parkın girişi çok çiçekler ile çok güzel süslenmiş.

Shenzhen-1

Bu tema park 2 farklı alandan oluşuyor. İlk bölüm Çin’deki farklı yapıları görebileceğiniz bir minyatür park. Yani bizdeki Miniatürk’ün Çin versiyonu. Ancak Çin’in yüzölçümünü de düşünürseniz ne kadar büyük olabileceğini tahmin edebilirsiniz. Parkın toplam alanı 300.000 metrekare. Bu nedenle burayı yürüyerek gezmek çok zaman alacağı için çoğu ziyaretçi gibi siz de elektrikli araç kiralayabilirsiniz.

Shenzhen-2

Park içinde belirli saatlerde dolaşan vagonlu turistik araca da binebilirsiniz.

Shenzhen-3

Aracı 1 saat kiralamak genel olarak yeterli oluyor. Bu tur sırasında Yasak Şehri, Tibet’teki Potala Sarayı’nı, Terracota askerlerini, Yunnan’daki taş ormanları, Huangshan dağlarını, Çin Seddi’ni ve Çin’e has daha pek çok noktayı görebiliyorsunuz.

Shenzhen-4

Shenzhen-5

Shenzhen-6

Bir diğer gezme alternatifi ise eşeklerin çektiği araçlar ile dolaşmak. Ama bu biraz daha pahalı.

Shenzhen-7

Buradaki turumuzu hızlıca tamamladıktan sonra parkın diğer bölümüne geçiyoruz. Bu bölümde Çin’de varlık gösteren 56 farklı etnik grup tanıtılıyor. Her bir etnik grubun kendi mimarisi, kültürü, yaşamı, giyim tarzı, müziği ve diğer özellikleri sunuluyor. Bu gruplara Miao, Yi, Bai, Mongol ve Uygurlar örnek gösterilebilir.

Biz bu bölüme girdiğimiz gibi bir sahnede Pekin Operası ile karşılaştık. Gittiğimiz saatte burası oldukça sakindi ve gösteriyi izleyen sadece iki kişiydik.

Shenzhen-8

Buradan sonra Moğol halkının yaptığı atlı şovu izleyebilirsiniz. Bunu saatlerine bakın ve kaçırmayın.

Shenzhen-9

Bizimle birlikte bu şovu izleyen kalabalık bir okul grubu da vardı. Biz hem şovu hem de bu çocukları izledik. Burada öğretmenlerin çocuklara karşı olan ilgisi beni biraz şaşırttı.

Shenzhen-10

At ile yapılan bu gösteri yaklaşık 25-30 dakika sürüyor ve her anı izlenmeye değer.

Shenzhen-11

Şov sonrası bir başka alanda Tibet kültürünü görüyoruz. Bu arada her bir yapının içi küçük birer müze ve hediyelik eşya mağazası.

Shenzhen-12

Tibet tarafında da Tibet danslarını izledik. Ancak burada içeride ses düzeni oldukça kötüydü. Bu nedenle sonuna kadar kalamadık.

Ardından kulağımıza Türkçe bir şarkı çalındı. Nedir bu diyerek sese doğru yürüdük. Meğerse Uygur Türklerinin bölgesine gelmişiz.

Shenzhen-13

Burada oturup yaklaşık 15-20 dakika süren müzikli gösteriyi izledik. Gösterinin sonuna doğru seyircileri de gösteriye dâhil ediyorlar. Oldukça renkli bir bölümdü.

Shenzhen-14

Çıkışa doğru yürürken Tiananmen Meydanı’nda yapılan gösteriye denk geldik. Sopa bacaklar üzerinde yürüyerek şov yapan grup oldukça enteresandı.

Shenzhen-15

Parktan çıkmadan hemen önce gördüğümüz Nasrettin Hoca ise günün sürprizi oldu.

Shenzhen-16

Shenzen’de otel önerilerine gelecek olursak, şehrin ekonomik otelleri arasında bulunan Jinjiang Inn - Shenzhen Fumin Road oteli tercih edilmesi gereken bir otel. Şehir merkezinde yer alan otel; alışveriş, restoran ve eğlence merkezleri ile ulaşım ağlarına oldukça yakın. Eğer 5 yıldızlı zincir otellerden birini düşünüyorsanız Sheraton Shenzhen Futian Hotel kaliteli bir otel arayanlar için iyi bir seçim olacaktır. Otel sunduğu imkanların yanında Central Walk Alışveriş Merkezi'ne de 5 dakikalık bir yürüme mesafesinde bulunuyor. Bu otellerin ortalamasını ise Shenzhen Sunon Hotelde bulabilirsiniz. Merkezi bir konumda yer alıyor ve East Gate Walking Caddesi üzerinde bulunuyor. Buradan ulaşım ağlarını kullanarak şehrin imkanları ve turistik mekanlarına kolayca ulaşabilirsiniz. Otel, alışveriş merkezlerine ve King Glory Plaza'ya 10 dakikalık yürüyüş uzaklığında yer alıyor. Shenzen’de ki diğer otel seçenekleri için isterseniz buradan booking.com’a girebilir ve rezervasyon yapabilirsiniz.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur. 1997 - 1999 İstanbul Üniversitesi Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık, 1999 - 2000 İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakultesi Antropoloji ve 2000 – 2004 Marmara...