TARİH KOKAN VE DOĞASIYLA GÖRÜLESİ BİR ŞEHİR: AMASYA

186318 Şub 2015Gezi Notu
burak yavuzburak yavuzBronz Yazar18 Şub 201518630 Yorum

Amasya, Yeşilırmak’ın böldüğü küçük, tarihi bir şehrimiz. Ben günübirlik gezme fırsatı yakaladım. İklimi karasal ile Karadeniz arasında kalmış. Tam kıvamında bir havası var; ne çok nemli ne çok kuru.

Amasya

Kral Kaya Mezarları, kalesi, köprüleri, türbeleri, müzeleri cami ve medreseleriyle gezmesi de keyifli bir şehrimiz.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Amasya-1

Yeşilırmak şehri bölüyor ve mezarların ve kalenin olduğu taraf tam bir tarih. Evler restore edilmiş ve sokaklarda yürümesi çok keyifli. Ayrıca güzel restoranlara sahip, mutlaka tadın. Cam kenarında Yeşilırmak akarken aç karnımızı doyurmak çok güzel.

Amasya-2

Hazeranlar Konağı 1865 yılında yapılmış, tarih kokan bir yer. Arkasındaki kaya mezarları tabi ki ilk ziyaret edilmesi gereken yerlerden. Biraz yukarı doğru çıkılması gerekiyor merdiven ve patika yollarla. Kaya mezarlarının tarihi M.Ö. yıllara dayanıyor. Amasya da çok eski tarihe sahip bir şehrimiz.

Amasya-3

Yedikuğular Kuş Cenneti, Amasya’ya 5-10 km mesafede. Amasya birçok medrese ve türbeye de sahip. Bilindiği gibi Amasya Osmanlı İmparatorluğu’nda önemli bir konumdaydı. Amasya Müzesi’nde Hitit, Lidya, Selçuklular, Roma, Bizans ve Osmanlı’ya ait birçok eser mevcut.

Amasya; gezmesi kolay, tarih kokan ve doğasıyla görülesi bir şehir. İnşallah Kapadokya’da görüşmek üzere...