GİRİT'İN EN RENKLİ KENTİ RETHYMNON

91812 Tem 2017Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör12 Tem 20179180 Yorum

Girit Adası’nın en büyük üçüncü kenti olan Rethymnon, diğer adı ile Resmo, adanın başkenti Heraklion ve adanın ikinci büyük kenti Hanya’nın tam ortasında yer alıyor. Neredeyse Heraklion’a da Hanya’ya da 80 kilometre mesafede.

Girit

Tarihi Rethymnon kenti, Rönesans döneminin en iyi korunmuş şehirlerinden. Yine burada da Girit’in genelinde yaygın olduğu gibi hem Venedikliler döneminden kalan, hem de Osmanlı’dan kalan yapıları görmek mümkün. Ancak Venedik mimarisi biraz daha ön planda. Çünkü Girit Adası 1204 senesinde Venedikliler tarafından fethedildikten sonra burası tamamen Venedik mimari kurallarına göre inşaa edilmiş.

Girit lokasyonunu gezmenin en pratik yollarından biri de tur paketlerini tercih etmek. Eğer zorlanmadan, bir rehber eşliğinde Girit lokasyonunu gezmek isterseniz; Girit Turu - 399 EUR , 5* Crown Princess İle Akdeniz & Yunan Adaları - 1199 EUR , 5* Crown Princess İle Akdeniz & Yunan Adaları - 1349 EUR , 5* Crown Princess İle Akdeniz & Yunan Adaları - 1449 EUR , 5* Crown Princess İle Akdeniz & Yunan Adaları - 1499 EUR gibi seçenekleriniz bulunuyor. Ayrıca tüm Girit turlarının listesini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

Rethymnon Kenti’nde denize doğru uzanan ana caddeye Venedik Caddesi, sahile paralel uzanan kıyı caddeye ise Ruga Maistra deniliyor. Bu bölgede Yunan özelliklerinin daha net görebiliyorsunuz. Çünkü buradaki eski halk daha çok Doğu Roma İmparatorluğu kökenli asil Yunanlılarmış.

Girit-1

Girit şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Ble Island, Traditional Stonehouse Vicky, The Blue Apartments. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Mike's Beach Apartments & Studios, Sea Breeze Karma Apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Lovely Holidays Hotel, Maria Apartments, Dimitra Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Girit aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

1570’te Venedikliler tarafından yapılmış olan kale ve surlar kentin en önemli yapılarından. Zaten sur içinde kalan bölge de tamamen eski kenti oluşturuyor ve tüm hayat burada dönüyor. Eski kent bölgesindeki sokaklerın her biri birbirinden güzel ve renkli.

Girit-2

Bazısında jkafeler, bazısında hediyelik eşya dükkanları sıralanmış. Biz biraz Alaçatı’ya benzettik.

Girit-3

1571 senesinde adaya gelen Ulu Ali, kasabanın neredeyse tamamını tahrip etmiş. Bunun ardından 16. yüzyılda kent neredeyse tamamen yeniden inşaa edilmiş. Osmanlılar’ın adaya gelişi ile mimariye yeni unsurlar da katılmış. Günümüzde çok dağınık olarak görülseler de ara sokaklarda cumbalı, altı beton, üstü ahşap evleri görmek mümkün.

Girit-4

Her şey eski kent merkezinde dönüyor. Eğer müzeye ilgiliyseniz ve vaktiniz varsa Arkeoloji Müzesi ve Folklor Müzesi’ni ziyaret edebilirsiniz. Venedik Rimondi Çeşmesi de görülecek yerler arasında.

Yine kentte günümüze ulaşmış hamam ve camiler de görülebiliyor. Ancak neredeyse hiç biri işlevsel olarak kullanılmıyor. Mesela bir hamam, çok şık bir butik otele çevrilmiş.

Tam meydanda yer alan ilk olarak Venedikliler tarafından kilise olarak inşa edilen yapı Osmanlılar döneminde camiye çevrilmiş. Adı Nerantzez Camii.

Girit-5

Ancak bu yapının akustiği çok iyi olduğundan günümüzde müzik okulu ve konser salonu olarak hizmet veriyor. Hatta biz gittiğimizde çalışma yapan öğrenciler vardı ve izleme fırsatımız oldu. Hem ambians hem de müzik muhteşemdi.

Girit-6

Rethymnon’un adı 1924 nüfus mübadelesinde de adı geçiyor. Çünkü o dönemde Türkiye’den gelen Rumların Girit’te özellikle bu bölgeye yerleştirilmişler. Hatta günümüzde konser salonu olarak hizmet veren eski caminin hemen arkasında Mübadele Anıtı da görülebilir.

Girit-7

Kentin liman bölgesi ise birbirinden şık kafe ve restoranlar ile çevrili. Sizi bilmem ama ben kentin tam bu noktasını da biraz Girne’ye benzettim. Kentte özellikle gün batımında en keyifli yerlerden biri burası. İstediğiniz restoranı seçip gidip deniz kenarında bir masaya oturup günün yorgunluğunu atabilirsiniz.

Girit-8

YAZAN: TUĞÇE YILMAZ

Girit yazı dizisinin diğer bölümleri için:

- KARLI DAĞLAR, TURKUAZ SULAR GİRİT VE HERAKLİON

- GİRİT: LASSITHI PLATOSU VE DİKTEON MAĞARASI

GİRİT: AGİOS NİKOLAOS, ELOUNDA VE SPİNALONGA

- GİRİT'İN EN GÜZEL KENTİ HANYA

Girit şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Kandiye: Gurme Şarap ve Yemek Turu (95 €), Şarap ve Zeytinyağı Mucizesi: Hanya Day Tour (74 €), Samaria Gorge zammı: Hanya Gün Gezi (59 €), Tam Gün Samaria Gorge, Hanya'dan Gezi Gezisi (30 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.