M.Ö. 6. YÜZYILA UZANAN YOLCULUK: ASSOS

Çanakkale'nin Ayvacık ilçesinde, Edremit Körfezi’nin kıyısında Behramkale'de yer alan bir antik kent olan Assos Antik Kenti, M.Ö. 6. yüzyıla dayan tarihiyle büyüleyici bir kent. Tarih boyunca sırasıyla Yunanlar, Makedonlar ve Persler yerleşim gördüğü bu bölgeyi Orta Çağ'da terk etmişler.

Assos

Eşimle ben bu bölgeye yapacağımız gezi için bavulumuzu hazırladık ve sabah saat 06.00'da yola koyulduk. Assos Antik Kenti'ne ulaşmak için E84 karayoluyla Silivri, Marmara Ereğlisi ve Tekirdağ'dan sonra yaklaşık 2 saat sonra saat 08.00'de Gelibolu'ya varıyoruz. Gelibolu feribot iskelesinde feribota binmeden önce iskele kenarında yer alan kafelerin birinde güzel bir kahvaltı yapıyoruz. Karnımızı iyice doyurduktan sonra feribot sırasına geçiyor ve feribota biniyoruz. Yaklaşık 30-45 dakika sonra Lapseki limanına yanaşıyoruz. Lapseki'den hareket saatmiz 10.00 gibi gerçekleşiyor. Bu demek oluyor ki kahvaltı faslı çok uzun sürmüş.

E90 karayolu üzerinde Çanakkale merkez, Güzelyalı, Kumkale, Ezine ve Ayvacık'tan yaklaşık 1,5 saat sonra 11.30 gibi Behramkale Assos'a ulaşıyoruz.

Assos-1

Assos şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Assos Limonata Butik Otel, Assos Behram Hotel, Assos Oleas Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Assos Terrace Hotel, Kayalar Terrace Boutique Hotel, Kartal Yuvası Butik Otel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Assos Barbarossa Hotel, Assos Eden Gardens Hotel, Assos Eden Beach Hotel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Assos aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Behramkale girişinde bizi Aristo (Aristoteles) heykeli karşılıyor. Antik kentin girişi biraz tepede bir yerde isterseniz arabanızla isterseniz yürüyerek çıkabilirsiniz. Yürürken de sağlı sollu hediyelik eşya dükkanlarından alışveriş yapabilirsiniz. Eğer arabanızla çıkıyorsanız oranın yoğun olan zamanına denk geldiğinizde bizim gibi yokuşu çıkmakta zorluk çekebilirsiniz. Tepenin zirvesine ulaşatığımızda antik kente giriş yapıyoruz. Antik kente giriş ücretli, müzekart geçiyor. Müzekartınız yok ise buradaki gişeden çıkatabilirsiniz.

Assos-2

Antik kentin içerisine girdikçe doğrusunu söylemek gerekirse manzaraya hayran kaldık. Çarşaf gibi masmavi bir deniz sizi karşılıyor. Muhteşem anlatılmaz gelmek görmek gerek. Antik Kent; Agora, Athena Tapınağı, Antik Tiyatro, Nekrapol ve surlardan oluşmakta. Bize göre en görkemli yapılar Athena Tapınağı ve Antik Tiyatro. Tiyatronun hâlâ bozulmamış olması bizi mutlu etti. Antik kenti gezerken kentin iki giriş kapısı olduğunu fark ediyoruz. Tepede Athena Tapınağı'nı gördükten sonra aşağıdaki diğer kapıya gitmek için aracımıza biniyoruz. 5-6 dakika içersinde ikinci kapıya ulaşıyoruz. Buradan lahitlerin arasından Agora'ya ordanda Antik Tiyatro'ya varıyoruz.

Assos-3

Assos-4

Tiyatroda biraz dinlendikten sonra konaklayacağımız otele doğru Assos limanına hareket ediyoruz. Assos limanında park yeri bulmak imkânsız, konaklamak için bu bölgeyi seçerseniz otellerin vale hizmeti var eğer gezmek için geldiyseniz aracınızı limana girmeden uygun bir yere park edin.

Gezgin Rehberler ekibi olarak bir gezinin daha sonuna geldik. Türkiye'nin tarihini ve kültürel değerlerini tanımaya ve tanıtmaya devam edeceğiz.

Fatma - Emrah Apaydın
gezginrehberler.com

Emrah Apaydın

1983 İstanbul doğumluyum, Mavi Haliç Koleji’nden mezun olduktan sonra bir ajansta grafiker olarak çalışmaya başladım. Şuan bir yayınevinde grafiker olarak çalışıyorum. gezginrehberler.com adında bir blog sitem var. Türkiye'nin tarihini ve kültürel değerlerini çok seviyorum. İlk fırsatta kendimi İstanbul’un sokaklarına yada İstanbul dışına...