Cruise ile Dünyanın Keşfi: Karayipler ve Küba - 4

İşte bugün nihayet Meksika’dayız. Küba’dan başka bu cruise seyahati katılımcılarımızın en çok görmek istedikleri yer burası. Saat 10 gibi Cozumel limanına yanaşıyoruz. Yanımızda dev gibi bir gemi var. Dünyanın en büyük gemisi 5500 yolcu ile buraya gelmiş. Bizim gemimiz MSC Armonia ise 2650 kişilik bir gezginler ordusunu barındırıyor. 5500 kişilik bu dev gemilerden birisi ile geçen sene seyahat etme imkanım oldu. İnanın kargaşa ve kalabalıktan gemiden hiç zevk alamadık. Koşuşturma ve kalabalıktan dolayı hep barlarda, tiyatroda yer kapma problemi var. Her zaman için bu orta boy gemileri tercih ediyorum ve size de böyle yapmanızı tavsiye ederim. Gemimiz gayet nezih, sakin ve sevimli idi.

Meksika

Geçen seferki Cozumel maceramdan da esinlenerek, gezginlerimizin de isteği doğrultusunda çoğumuz Mayaların okyanus kıyısındaki tek tapınak şehri olan Tulum’u görmek istedik. Tulum gemimizin yanaştığı Cozumel adasından feribot ile anakara Cancun yarımadasına geçiyoruz. Cozumel, buranın sahil kasabası olan Playa del Carmen’e 45 dakika uzaklıkta bulunuyor. Oradan da 10 dakikalık bir yürüyüşten sonra otobüslerle 45 dakikalık bir kara yolculuğu sonucu Tulum’a ulaşabiliyorsunuz. Bir de orada gezmeye vakit ayırıp, sonrasında aynı yolu dönmek ve geminin kalkış saati olan saat 6’ya yetişememe riskini alamazdık ve bu seferimizde de gemiden tur satın aldık. Bu tura 109$ kişi başı ödedik. Gemiyi kaçırma riskine karşı bu parayı ödemeye değdi. Çünkü dönüşte otobüsümüz trafiğe takıldı ve son feribota yetişerek gemiye karanlıkta saat 7'de yetişebildik. Geminin turu ile çıktığımızdan mecburen bizi beklediler. Tulum’u keyif ve endişesiz görmek istiyorsanız size de aynısını tavsiye ediyorum.

Meksika-1

Meksika-2

Mayaların deniz kıyısındaki tek şehirleri, yani denizyolu ticaretlerini yaptıkları en önemli limanı olan Tulum’u bugün geziyoruz. Düşünsenize 3000 yıl öncesinin binalarını, simgelerini seyrediyoruz, dokunuyoruz ve şehri düşmanlardan koruyan surlarının altından geçiyoruz. Güneş evlerini, yıldızlara olan yönünün nasıl ayarlanıp inşa edildiğini Meksikalı çok konuşan rehberimiz vasıtası ile öğreniyoruz. Tek kelime ile 2. defa gelmeme rağmen yine şahaneydi. Fantastikti. Herkesin burayı görmesini dilerim, hatta kısa süreli de olsa hemen kıyıda bulunan plajdan denize girmelerini tavsiye ederim. Alışveriş için şunu söylemeden geçemeyeceğim, bugüne kadar gördüğüm en renkli ve en güzel maskeler burada satılıyordu ve fiyatları 50/250$ civarındaydı. Ayrıca Mayaların kutsal taşı obsidyen taşından yapılma biblolardan da buradan satın alabilirsiniz. Bu taş güneşte altın rengine dönüşüyor. Mayalar bu taşı ok ucu ve ayna olarak da kullanmışlar. Hatta günümüzde cerrah neşterinin keskin ucu olarak da kullanılmaktadır. Bu taşın faydası ise şu: Her insanın geçmişinde yaşadığı olayların bugününü ve geleceğini etkilediği söylenmektedir. Obdisyen taşının, vücuttaki negatif elektriği alarak kişiyi rahatlattığı, içindeki olumlu duyguların harekete geçmesini sağladığı düşünülmektedir. Bu taş herkesin kendisini tanımasına ve sahip olduğu gücü ortaya çıkarmasına yardım etmektedir. Nasıl ama. Geçen sefer alamamıştım ama bu seferimde güzel bir heykelcik aldım. Oleeyyy. Dönüş yolculuğumuzda hepimiz yorulmuş ve sıcağın da verdiği hararetle otobüste biraz kestirmiştik. Tabii ki dönüşte akşam trafiğine rastladık ve gemi kalkış saatini kaçırdık. Ama gemi bizi kaçırmadı ve dönünceye kadar bekledi. Gemiye girdik ve kapılar kapandı. Kaptan 3 defa sirenini çaldı ve Havana’ya doğru yol aldık.

Meksika-3 Meksika-4Meksika-5

Cozumel

İsterseniz sizlere biraz da Cozumel adasından bahsedeyim. Cozumel Meksika'nın Atlantik Okyanusu'ndaki ilk adasıdır ve 472 kilometrekare büyüklüğündedir. Buranın en önemli özellikleri adanın fazla yapılaşmamış olması, yağmur ormanları ile kaplı olması, en yüksek yerinin deniz seviyesinden 15 metre yükseklikte olması ve buradaki bir çok Cenote’lerin turizme hizmet vermesidir. Bu yüzden Cozumel, Karayiplerde dolaşan cruise’ların en çok uğradıkları limandır. Bir defasında 10 geminin aynı ayna burada demirli ve bağlı olduğunu görmüşlüğüm vardır. "Cenote nedir?" derseniz, yer yüzeyinde çeşitli nedenlerle oluşan çöküntülerin (obruk) zamanla su ile dolması sonucu oluşan büyük doğal su kuyularıdır. Çok keyifli ve doğa harikası yerlerdir. Bu Cenote’lerin bazıları Mayalar için kutsaldır ve yeraltı dünyasına giriş sembolü olarak kabul edilmiştir. En meshur olanı ise Cancun yarımadasındaki en önemli Maya yerleşim yeri olan Chichen Itza yakınındaki kutsal Cenote’dir.

Kasım 2019 ayında MSC Opera gemisi ile bu anlattığım yerlere tekrar yapacağımız turda inşallah bu sefer Cenotelere girme imkanı bulurum, hatta o şahane masklardan bir tane alma fırsatı bulabilirim. Ayrıca hatırlatayım bu gezimizde bize katılmak isterseniz beni arayabilirsiniz.
Cozumel’de gemimizde satılan turlar hakkında da biraz bilgi vereyim. Mesela;

- Cozumel adasında bulunan San Gervasi, Tequila ve Playa Mia'da plaj keyfi 6 saat, öğle yemeği dahil 96$
- The Best of Cozumel : Otobüslerle Meksika parkı ziyareti, Maya kakao fabrikası ziyareti, El Mirador köprüsü ziyareti, merkezde alışveriş turu, yarım günlük bu turun bedeli 70$
- San Gervasio, Maya harabeleri, tatil köyünde plaj keyfi 4 saatlik tur bedeli 80$
- ATV ile El Cedral Maya köyü ziyareti ve Off-road deneyimi ile Cenote ziyareti, 3,5 saatlik bu turun bedeli 90$

Eveeet şimdilik bu kadar diyorum efendim. Gördüğünüz gibi gemimiz bizi geç kalmamıza rağmen bekledi ve bizim için hazırlanan şık ve lezzetli yemeklerin olduğu restorandaki yerimizi aldık. Bu akşam hangi restoranda, ne yiyeceğiz diye bir telaşımız yok. Hatta bu akşam yemek sonrası tiyatroda İtalyan dokunuşu temalı bir şov var, sonrasında da isteyenlere Star Wars’un son filmi gösterilecek. Bekleriz.

Yarın gözlerimizi açtığımızda Karayip denizinde Havana’ya doğru ilerliyor olacağız ve kahvaltı sonrası saat 10 da gemimiz Havana limanına yanaşacak ve burayı keşfetmeye başlayacağız. Bekle bizi KÜBA, viva Cruise.

Meksika-6

Yarın görüşmek dileğiyle iyi geceler.

H. OĞUZ ESEN kullanıcısının resmi

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...