​CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ - NORVEÇ FİYORTLARI - 5. BÖLÜM

Bu yazı Gezimanya üyesi H. OĞUZ ESEN tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Bugün 21 Haziran ve yılın en uzun gününü yaşıyoruz. Tabii ki gecelerin de en kısası bu gece. Gemide yayımlanan bültene bakıyorum ve bu gece saat 23.33’de hava kararmaya başlayacak ve hava saat 03.35’de hava aydınlanacak yazıyor. Tahmin edeceğiniz gibi hava bu saatler arası zifiri karanlık olmayacak, alacakaranlık ve kararma sonrası tekrar aydınlanma olacak. İşte bunları yaşamak ve bu doğa olayına şahit olmak için bugün Norveç’in de kuzeyinde bulunan fiyortları ile meşhur Hellesylt’e geldik.

HELLESYLT / GREINGER

Gemimiz MSC Magnifica saat 07.00’de limana demir attı ve gözlerimize inanamadık. Burada 50-60 tane ev ve limanda 20 kadar otobüsten başka bir şey yok. Doğa harikası dağlar, ormanlar ve Hellesylt Şelalesi dışında tabii ki. Hemen bir şelale pozu verip otobüsümüze doğru yöneliyoruz. Otobüsler gemiden tur almış olan yolcuları alıp tüm gün belirlenen program dâhilinde gezdirecek, buzullara çıkaracak ve diğer fiyort limanı olan Geiranger’da gemimize teslim edecek. Yani gemimiz MSC Magnifica buradan tur alan yolcularını indirip diğer liman olan Geiranger’a geçecek, tur almayan yolcular inmeyecek. İşte bugün size katıldığımız bu turu anlatacağım ve bu turun fiyatını da duyunca dudaklarınız uçuklayacak.

Norveç

Norveç-1

Bu limanda ya gemiden tur alacaksınız ya da gemide kalıp diğer liman olan Geiranger’e kadar gidip orada inip etrafı dolaşacaksınız. Tur rezervasyonları gemide 3-4 gün öncesinden yapıldığından tura katılan kişi adedine göre limana tur otobüsü geliyor. Biz de madem buraya kadar geldik dedik, paraya kıydık ve kişi başı 146 € olan bu turun bedelini ödeyerek otobüste yerimizi aldık. Bu turu almaktan başka şansımız yoktu.

Norveç-2

Norveç-3

Norveç’in muhteşem manzaralı dağ köyleri ve vadileri arasında süzülerek ilk durağımız olan Stryn köyüne doğru gidiyoruz. Yol üzerinde Hornindal Gölü kıyısında küçük bir mola veriyoruz. Bu göl 514 metre derinliği ile Avrupa’nın en derin gölü.

Norveç-4

Norveç-5

Yeşillikler, akan sular ve tertemiz doğası ile şelalelere bayılıyoruz. Hele Stryn köyünde bu göl kenarındaki banklarda oturup “ben cennette miyim?” demekten kendinizi alamıyoruz. Hedefimiz bu etrafı dağlarla çevrili dağları aşarak deniz seviyesinden 1.500 metre yükseklikteki Dalsnibba Dağı. Yol üzerinde UNESCO Dünya Miras Listesi’nde olan 15 kilometre uzunluğundaki Geiranger buzulunun yanından geçiyoruz. Bu doğa harikasını sizler için fotoğraflıyorum.

Norveç-6

Norveç-7

Sisli ve karlı virajlı yollarda ilerleyerek zirveye ulaşıyoruz. Tepe sisli olduğundan ufak bir kahve molası ve karlarda yuvarlanma molası veriyoruz. Şahane.

Dalsnibba zirvesinden sonra yani bu kadar güzelliği gördükten ve gözlerimize ziyafet çektirdikten sonra, sıra midelerimize geleneksel bir Norveç köy yemek ziyafeti vermek üzere Stryn’da 1,5 saatlik mola veriyoruz. Menü lezzetli bir çorba, haşlanmış patates eşliğinde somon balığı ızgara, salata, geleneksel bir tatlı ve içecek. Hepsi bu tur fiyatına dâhil. Güzeldi ve midelerimiz bayram yaptı çünkü dağ havası hepimizi acıktırmıştı.

Burada biraz hediyelik ve meşhur Norveç montları aldıktan sonra otobüsümüze dönüyoruz ve Geiranger’a doğru dönüşe geçiyoruz. Yol üzerindeki manzaraları artık anlatmama gerek yok. Bu güzellikleri kesin gelip görmeniz lazım.

Şimdi Flydal seyir terasındayız. Aşağıda Geiranger kasabasını görüyoruz ve bu muhteşem manzarada da grup pozumuzu veriyoruz. Arkamızda MSC Magnifica’yı alargada demirlemiş olarak görüyorsunuz. Burası çok kalabalık ve bu pozu verebilmek için 15 dakika insanları birbirinden ayırdık, zaten gitmek için de otobüsümüzde 20 dakika trafiğin açılmasını bekledik. Düşünsenize 20 tane otobüs bu seyir tepesinde, bu dağ yollarında manevra yapmaya çalışıyorlar.

Norveç-8

Norveç-9

Geiranger’a indiğimizde küçük eski ahşap evlerle donatılmış, parklar ve hediyelik eşya dükkânları ile dolu bir kasaba ile karşılaşıyoruz. Yarım saatte tamamını gezersiniz ama 2-3 saat sıkılmadan vakit geçirebilirsiniz. Buradan bizi gemiye götürecek olan filikalara bineceğiz ve iskelede biraz kuyruk var. Gemimize geldiğimizde odamıza çıkıyoruz ve ufak bir dinlenmeden sonra hareket saati olan 16.30’u beklemek üzere güverteye çıkıyoruz. Kahveler çaylar bedava, keyfinize bakın ama esas keyif, geminin geçtiği fiyortları ve şelaleleri çayınızı yudumlayarak aşağıdan bu kadar yakından seyretmektir. Şezlonglarda uzanıp bu doğa harikalarını görmek güzel ama keyiften o şezlonglarda uyuyakalmayın aman dikkat, manzaralar kaçar!
Sağlıcalıkla kalın, yarın bir başka fiyort kasabası Flam’da buluşmak üzere iyi geceler.

Yazının birinci bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının ikinci bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının üçüncü bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının dördüncü bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının altıncı bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.

H.Oğuz Esen (hoguzesen@gmail.com)

H. OĞUZ ESEN kullanıcısının resmi

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...