FLORANSA’DA BİR GÜN

197012 Tem 2016Gezi Notu
begumcyukselbegumcyukselGezgin12 Tem 201619700 Yorum

Öncelikle şunu belirtmeden geçemeyeceğim, Uffizi’nin kuyruğuyla ilgili öyle şeyler okudum ki korkudan sabah erkenden uyanıp kahvaltı edip Uffizi’ye koştuk. Uffizi Galerisi ‘Galleria degli Uffizi’ Avrupa ve İtalya resim koleksiyonlarının sergilendiği Piazza Della Signoria’nın nehre doğru olan tarafında konumlanmış bir müzedir. Dışarıdan bakıldığında Palazzo Vecchio ve Arno Nehri’ne uzanan bir U çizdiği görülür. Müze 08.15’te açılıp 18.50’de kapanıyor, pazartesi günleri ise kapalı. Önceden sıra beklememek için bilet alabiliyorsunuz ancak biz en ucuz bileti 20 Euro’ya bulduğumuzdan kendimizi riske atıp gidip görelim ne olacak kuyrukta beklesek dedik :) 08.30’da Uffizi’deydik ve toplam 10 dakika bekledikten sonra içeri girdik. Yani korkutmalarına aldırış etmeyin sabah giderseniz sorunsuz bir şekilde girebiliyorsunuz :)

Floransa

Uffizi’ye girdiğinizde ilk önce bir kontrolden geçeceksiniz. Uzun bir gezi olacağından yanınıza suyunuzu ve atıştırmalığınızı almanızı öneririm, kontrol esnasında sorun olmuyor :) Kontrolün ardından bilet sırasına gireceksiniz, biletler internetteki fiyatın aksine 16 Euro, indirimli biletler de var ancak yararlanabilmek için Avrupa vatandaşı olmanız gerekiyor. Müzeyi gezmeye başlamadan eserlerin ve bulundukları odaların anlatıldığı sesli rehberi alabilirsiniz fiyatı 6 Euro, kimliğinizi bırakıp alıyorsunuz. Ancak vaktim kısıtlı ben ana hatlarıyla gezmek istiyorum diyorsanız almanıza gerek olduğunu düşünmüyorum. Bunun yerine yine girişte satılan sanat eserlerini anlatan kitaplardan alabilirsiniz, büyük ve küçük boy seçenekleri var. Küçük boyu yanlış hatırlamıyorsam 18 Euro civarında.

Müzeye girdiğimizde ilk olarak üst kattan başladık ve bizi girişte heykeller karşıladı. Nereye bakacağımızı şaşırdık diyebilirim. Bazı heykellerin üzerinde de numaralar var kayıt cihazını alırsanız detaylı olarak bilgi edinebilirsiniz. Bir süre ilerledikten sonra pencerelerden hiç bakmadığımızı farkedip minik bir bakış attık ve Floransa'nın genel hatlarıyla karşılaştık :)

Floransa-1

Floransa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Prometeo Halldis Apartment, Brunelleschi Halldis Apartment, Rosselli Halldis Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Sant'Antonino 22, Appartamento 45 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz B&B il Ferruccio, Debussy Halldis Apartment, Acacia Your Home In Florence tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Floransa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Floransa-2

Floransa-3

Müze genel olarak 13. ve 18. yüzyıllar arasındaki eserleri barındırıyor. Botticelli, Leonardo da Vinci ve Giotto gibi sanatçıların eserlerini içermekte. Bu yazımda sizlere kısaca en çok etkilendiğim resim ve heykellerden bahsedeceğim :)

İlki Piero di Cosimo’nun ‘Liberazione di Andromeda’ (Perseus Andromeda’yı Kurtarırken). Bu çalışma eski bir Yunan miti olan prenses Andromeda’nın kurtarılışına dayanmaktadır. Andromeda, Ethiopian kralı Cepheus ve eşi Cassiopeia’nın kızıdır. Bir gün Cassiopeia kızının Nereidlerden (Deniz perileri) daha güzel olduğuyla övünür, bunu duyan periler Poseidon’a (Deniz tanrısı) giderler. Poseidon bunun üzerine Eithopia’yı yıkmak için bir deniz canavarını görevlendirir. Zeus’a göre ise Poseidon’u yatıştırmanın tek yolu Andromeda’yı kurban etmektir. Tabloda savaşçı Perseus’un deniz canavarını öldürerek Andromeda’yı kurtarmasını görüyoruz.

Floransa-4

Sleeping Ariadne ‘Uyuyan Ariadne’ heykeli ise ilgimi çeken bir diğer heykel. Milattan sonra 3. yüzyıla tarihlenmes oldukça ilginç. Ancak heykelin sadece gövdesi ve yatak kısmı orijinalmiş geri kalan kısımlar modern restorasyon ürünüymüş.

Floransa-5

Ve benim için en güzeli Botticelli’nin Primavera’sıydı (Bahar Alegorisi). Resmin sahnesinin sağdan sola okunması gerektiği söyleniyor. Buradaki en ilgimi çeken figürler tabii ki Venüs -Ruhsal aşkın tanrıçası- ve hemen sağında yer alan Flora -Baharın tanrıçası- oldu. Flora’nın üzerinde gördüğümüz çiçeklerin resmin geneline yayılmış çiçek türlerinin örnekleri sergilediği söylenmekte. Dinlerken çok şaşırdığım bir nokta bu çiçek türlerinin sayısının oldukça fazla olduğu ve çok uzun bir sürede tanımlandığıydı. Kalabalıktan dolayı her ne kadar kötü çekmiş olsam da :)

Floransa-6

Galeride flaşsız fotoğraf çekmek çoğu yerde serbest. Bazı heykellerin olduğu alanlar var, o alanlarda çekmek kesinlikle yasak ki zaten her odada bir güvenlik var ve o an odadaki tek kişiyseniz sizinle birlikte ilerliyor diyebilirim.

Yaklaşık 4,5 saat süren Uffizi gezimizin ardından çıkışa doğru ilerledik, ayrılmadan önce hediyelik eşya almak için müzenin mağazasına girdik. Magnetler ortalama 3-4 Euro arası ancak daha ucuza olanlar da vardı. Buradan kitap ayraçları, eserlerin anlatıldığı kitaplar, kar küreleri, bardaklar kısaca müzeyle ilişkili ne beğendiyseniz bulup alabilirsiniz :)

Mağazanın yanındaki arka kapıdan çıktıktan sonra düz ilerledik ‘Via dei Neri’de müthiş bir restoran bulduk: ‘La Fettunta’. Dışarıdan görünüşüne aldanmayın kesinlikle; ortamı, çalışanları, yemekleri harikaydı. Porsiyonları o kadar büyüktü ki yerken aşırı zorlandık. Biz burada tavuk almayı tercih ettik, yarım porsiyon veya tam şeklinde gelebiliyor. Tam porsiyon 10 Euro ama porsiyon demişken yanıltmış olmayayım gerçekten tam bir tavuk geliyor :) Yanında ızgara sebze söyledik, o da 4 Euro'ydu, içecekler ise ortalama 3 Euro civarında. Diğer yemeklerden hatırladığım kadarıyla lazanya 8 Euro, et tabağı 12 Euro civarındaydı. Ve servis ücreti şaşırtıcı bir şekilde burada hesaba katılmıyor.

Küçük bir not: Size biri bakmadan çağırmaya çalışmayın; "evet sizin farkındayız beklerseniz biri gelecek" bakışı yiyebiliyorsunuz :)

Floransa-7

Floransa-8

Yemekten ayrıldıktan sonra aynı caddede ilerledik. Sağ tarafa döndüğümüzde Ponte Vecchio’nun gerisindeki Ponte Alle Grazie köprüsüne çıktık. Burada yağmurun da etkisinin olduğu inanılmaz manzara ile karşılaştık. Köprünün karşı tarafına geçtik sola doğru ilerleyecekken yağmurun hızlanması nedeniyle geri dönmek zorunda kaldık, bu yüzden Piazzale Michelangelo’ya gidemedik.

Floransa-9

Floransa-10

Bir sonraki yazımda renkleri ile büyüleyen Venedik’i anlatacağım, şimdilik hoşçakalın :)

Floransa şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Pienza: Palazzo Piccolomini Giriş Bilet (12 €), Galileo Müzesi Küçük Grup Turu (50 €), Skip-the-Line Uffizi Kılavuzlu Tur (35 €), Livorno'dan: Lucca ve Pisa'ya Düşük Maliyetli Transfer (30 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.