TİBETLİLERİN TARİHSEL SIĞINAĞI, DARJEELİNG

403306 Ara 2011Gezi Notu
HÜSEYİN YILMAZHÜSEYİN YILMAZGold Yazar06 Ara 201140330 Yorum

Darjeeling’teki Oyuncak Tren yolculuğumuz sonrasında, rehberimizle son istasyonda buluşup, karayolu ile gezimize devam ediyoruz.

İlk olarak 160 senelik tarihe sahip olan Ghoom Manastırına gittik. Bu Budist manastırının en önemli özelliği, manastıra bağlı Budistler tarafından Buda’nın yeniden doğuşunun bu manastırda olacağına inanılması.

Darjeeling

Hatta bu manastır içerisinde, Buda’nın yeniden doğumunda hangi formda dünyaya geleceğini ifade eden heykeller de yer alıyor. Yeni gelecek Buda’ya verilen isim ise Maitreya Buddha. Bu manastırda Şubat - Mart aylarında Tibet yeni yılı kutlanıyormuş. Çok etkileyici olan bu manastır maalesef 18 Eylül 2011 tarihinde Sıkkım'da meydana gele depremden olumsuz etkilenmiş. Resimler ile kaplanmış duvarların neredeyse tamamı çatlamış durumdaydı. Ancak henüz bir güçlendirme çalışmasına başlanmamış.

Darjeeling-1

Buradan sonra Tibetan Refugee Self Help Centre’a gitmek üzere yeniden aracımıza biniyoruz. Yol üzerinde ilerlerken çok geniş bir alana kurulmuş olan Dali Manastırını görüyoruz. Bu manastırda sadece erkek rahipler bulunuyor. Dali manastırı tarihsel olarak çok eski değil, yeni yapılmış bir manastır.

Darjeeling-2

Darjeeling şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri The Elgin Hotel, Merry Resorts, Dekeling Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Spandan, Pahari Soul gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Sanderling, New Heritage Seven Seventeen, Hotel Broadway tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Darjeeling aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Tibetan Refugee Self Help Centre, çok etkileyici bir yer. Tarihi de bir o kadar özel ve önemli. Burası yine bir tepenin üzerinde Çin’in zulmünden kaçan Tibet’lilere sığınmaları için yapılmış bir alan. Dalai Lama’nın büyük erkek kardeşinin karısı Tayvanlı’ymış. Tibet’ten kaçanların sığınabilmesi için Darjeling’den 1959’da burayı satın almış.

Darjeeling-3

Çin’in zulmü döneminde 1,2 milyon Tibetli çeşitli işkenceler yapılarak öldürülmüş. Kaçabilenler ise Himalayalar üzerinden 1.800 km’lik yolu yürüyerek, zaman zaman da yakları kullanarak 4 senede aşmışlar ve buraya sığınmışlar.

Darjeeling-4

Burada sığınan tüm aileler, halı dokuyarak, yünden ve ahşaptan çeşitli eşyalar yaparak ve bunları satarak ayakta kalmışlar. Tamamen dayanışma usulü bir yaşam hakim bu bölgede. Her aile belli ürünleri üretiyor, bu ürünler toplanıyor ve satılıyor. Kazanılan para ise tüm kişiler arasında eşit olarak dağıtılıyormuş. Sistem halen aynı, değişmemiş.

Darjeeling-5

Yün eğirme, yün boyama ve ahşap oymacılık atölyelerini geziyoruz. Burada İndigo’nun sadece mavi değil, 2 ton sarı, 2 ton yeşil ve kırmızısının da olduğunu öğreniyoruz. İndigo’nun elde edildiği bitki çay bitkisine benzer bir çalılıkmış ve şu an ekimi dünya üzerinde sadece Tibet’te yapılıyormuş.

Darjeeling-6

Buradaki çocuklara biraz defter, kalem ve silgi dağıttıktan sonra çay bahçelerine gidiyoruz. Her yer olabildiğince yeşil. Çay bahçelerini görüp, tatmadan olmaz doğruca kentin merkezi olarak adlandırılan Chowrasta’ya doğru yol alıyoruz. Burası kentin kalbinin attığı yer. Çevrede çok sayıda tezgâh, hediyelik eşya dükkânları, çay tadım ve satış mağazaları bulunuyor. Küçük ama sıcak bir yer. Bölgede Hint, Çin, Tibet yöresel yemeklerinin sunulduğu uygun fiyatlı oteller de mevcut, bunlardan biri de Dekeling Resort at Hawk's Nest..