İRAN REHBERİ: ŞİRAZ'DA GEZİLECEK YERLER 2. GÜN

Bu yazı Gezimanya üyesi Erdem Gürses tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Sabah kahvaltısı sonrası Kerim Han Caddesi'ni adımlayıp Şüheda Meydanı'na geldim. Tam meydanın ortasında yer alan kale Şiraz'ın eski tarihi eserlerinden biri olan Kerim Han Kalesi.

Kerim Han Kalesi: Tamamen tuğladan yapılmış olan bu kale, 15 metre olan duvarları ve 4 kulesinden sadece bir tanesinin eğri oluşuyla ünlüdür.

Şiraz

Şiraz-1

Şiraz bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Şiraz-2
Kerim Han Kalesi

Kale içine girdiğinizde önünüze çok geniş bir bahçe çıkar. Bu bahçe etrafında ise kralın odaları, misafir ağırlama salonu, hamam ve hediyelik eşya satan ufak dükkanlar bulunmakta.

Şiraz-3
Kale avlusu

Şiraz-4
Kalenin misafir salonunda bulunan balmumu heykelleri; Kerim Han yabancı bir elçiyi kabul ediyor.

Şiraz-5
Hediyelik eşya satan ufak dükkanlar var kale içinde

Şiraz-6
Kerim Han'ın hamamı

Şiraz-7
Kerim Han Kalesi

Kaleden çıkıp hemen yolun karşı tarafına geçtiğinizde büyük bir cami göreceksiniz. Şimdi o camiye gidelim.

Vekil Cami: Kerim Han Kalesi'nin hemen karşısında bulunan bu cami, 1773 yılında Kerim Han tarafından yaptırılmış. Mozaik işlemeleri nefis bu caminin.

Şiraz-8

Şiraz-9
Vekil Cami

Şiraz-10

Şiraz-11

Şiraz-12
Vekil Cami

Camide yine diğer yerlerde gördüğüm gibi tadilat çalışması vardı.

Vekil Pazarı: Caminin hemen yanında yer alan bu çarşıyı yine Kerim Han yaptırmış. İçerisi yine diğer şehirlerde gördüğüm çarşılar gibi labirent koridorlar, dükkanlardan oluşmakta. Çarşı cidden büyük. Bu çarşı içinden devam ederek tabelaları takip ederek Şiraz'ın en önemli eseri sayılan Şah-e Çerağ Türbesi çarşı kapısına varabilirsiniz.

Şiraz-13

Şiraz-14
Vekil Pazarı

Şah-e Çerağ Türbesi: Şii inanışının en önemli ziyaret edilen türbesidir. Türbenin içinde mozaik şeklinde milyonlarca ayna duvarlara atılmış ve ziyaretçilere muhteşem bir ışık oyunu sunmakta. Türbenin avlusu çok kalabalık. Ağlayanlar, ibadet edenler var. Buranın bu kadar önemli olmasının sebebi ise şii inanışında 12 imam inanışı var. Bu 12 imamdan biri olan İmam Rıza'nın kardeşi burada öldürülmüş. Sonrasında öldürüldüğü bu yere, bu türbe yapılmış. KESİNLİKLE FOTOĞRAF ÇEKMEK YASAK. BEN GİZLİ ÇEKTİM. ÇOK SIKI KORUNUYOR.

Şiraz-15

Şiraz-16

Şiraz-17
Şah-e Çerağ Türbesi

Saat 17.00 civarı olmuştu ve biz yavaştan tekrar ev yoluna düştük. Hava çok sıcak ve ben evde notlarımı yazmak istiyorum, Hamed ise işle alakalı proje çizecek. Siz de adım adım yürüyerek gezerseniz, ortalama yine 1 gününüzü alacak bu rota.

Gezinin birinci gününe buradan ulaşabilirsiniz.
Gezinin üçüncü gününe buradan ulaşabilirsiniz.

Erdem Gürses kullanıcısının resmi

Erdem Gürses

Kocaeli Üniversitesi İİBF İşletme bölümü mezunu. 1993 yılında girdiği üniversiteyi, 1995 yılında bıraktı ve otostopla tüm Türkiye'yi 4 yılda dolaştı. Bu süre boyunca her gittiği şehirde konaklama ve çok az para karşılığı yüzlerce farklı iş dalında çalıştı. 1997 yılında üniversiteden atıldı. 2000 yılında çıkan af ile üniversiteye geri döndü ve...